Kulkukoira  Proturbo

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 104115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #30 : 13.09.2012, 17:02:06 »
B200K:n ahtamisessa ei ole mitään järkeä.
ei ole ei!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #31 : 13.09.2012, 17:19:01 »
ei ole ei!

Selvä homma! :D Eli esim. B230F ahtaminen on fiksumpaa?(sellanen olisi tarjolla tuolla myydään palstalla :) )

Saa muuten antaa neuvoja miten tuo kierroslukumittari tulee kytkeä. JuHaU sanoi että yhdellä piuhalla puolaan selviää? Mutta tarvitsisn kyllä ohjeet ihan rautalangasta miten tulee kytkeä :).

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #32 : 13.09.2012, 17:21:39 »
Selvä homma! :D Eli esim. B230F ahtaminen on fiksumpaa?(sellanen olisi tarjolla tuolla myydään palstalla :) )

Saa muuten antaa neuvoja miten tuo kierroslukumittari tulee kytkeä. JuHaU sanoi että yhdellä piuhalla puolaan selviää? Mutta tarvitsisn kyllä ohjeet ihan rautalangasta miten tulee kytkeä :).
Siellä pitäis olla valmiiks mittariston takana piuha
No kun halvalla sai.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #33 : 13.09.2012, 17:23:12 »
Selvä homma! :D Eli esim. B230F ahtaminen on fiksumpaa?(sellanen olisi tarjolla tuolla myydään palstalla :) )

Saa muuten antaa neuvoja miten tuo kierroslukumittari tulee kytkeä. JuHaU sanoi että yhdellä piuhalla puolaan selviää? Mutta tarvitsisn kyllä ohjeet ihan rautalangasta miten tulee kytkeä :).
Puolan miinuksesta kiekkamittarin signaalituloon. Mut kai '85:ssä on jo valmiina se punavalkonen piuha mittariston takana irtaallaan vai oliko sekin '86 tulleita parannuksia?

Ja ei se B230F:kään mikään ihanteellinen ahdettava ole, parempi toki kuin B200K, vielä kun kattelee '91 tai uudemman.
Jäitä housuun!

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #34 : 13.09.2012, 17:25:08 »
Puolan miinuksesta kiekkamittarin signaalituloon. Mut kai '85:ssä on jo valmiina se punavalkonen piuha mittariston takana irtaallaan vai oliko sekin '86 tulleita parannuksia?

Ja ei se B230F:kään mikään ihanteellinen ahdettava ole, parempi toki kuin B200K, vielä kun kattelee '91 tai uudemman.

Pitää tarkistaa löytyykö piuhaa valmiina!

Selvä pitää tutkia sitten lisää mitä sitä kannattaisi harkita :).(saa myös tähän ehdotella.)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #35 : 13.09.2012, 17:28:26 »
F:ässä on vähän turhan korkeat puristukset ahtamiseen, ei kestä paljon painetta.
Mielessä olisi ensi kesäksi hankkia "uudet" vanteet, kun joutuu joka tapauksessa ostamaan uudet renkaat. Mitäs luulette onko 17" jo liian iso?
Ei varmaan ole, mutta "vaatii" melkein madalluksen. Takavetoisiin ei vaan löydy vanteita ihan helposti...

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #36 : 13.09.2012, 17:51:38 »
Puolan miinuksesta kiekkamittarin signaalituloon. Mut kai '85:ssä on jo valmiina se punavalkonen piuha mittariston takana irtaallaan vai oliko sekin '86 tulleita parannuksia?

Ja ei se B230F:kään mikään ihanteellinen ahdettava ole, parempi toki kuin B200K, vielä kun kattelee '91 tai uudemman.

Juu no löytyi tollanen punavalkoinen piuha :). Kuinkas nää nyt tulee kytkeä kun mittarissa on siis +, - ja sitte niiden välissä joku liitin. Joutuuko vetää itse jotain piuhoja vielä lisäks itte?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #37 : 13.09.2012, 17:58:22 »
Juu no löytyi tollanen punavalkoinen piuha :). Kuinkas nää nyt tulee kytkeä kun mittarissa on siis +, - ja sitte niiden välissä joku liitin. Joutuuko vetää itse jotain piuhoja vielä lisäks itte?
eikös siellä mittarin takana ole kolme paikkaa? yksi ylempänä ja kaksi alempana?johto tulee jompaankumpaan alempaan,itse ei tarvi vetää yhtään johtoa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #38 : 13.09.2012, 18:00:28 »
Juu no löytyi tollanen punavalkoinen piuha :). Kuinkas nää nyt tulee kytkeä kun mittarissa on siis +, - ja sitte niiden välissä joku liitin. Joutuuko vetää itse jotain piuhoja vielä lisäks itte?
Signaali merkkaamattomaan, +:aan 12V ja -:een maa. Onko sinulla nyt Volvo Original pikkukiekkamittari vai joku tarvike?
Jäitä housuun!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #39 : 13.09.2012, 18:03:29 »
Signaali merkkaamattomaan, +:aan 12V ja -:een maa. Onko sinulla nyt Volvo Original pikkukiekkamittari vai joku tarvike?
mä ymmärsin väärin tsori,ymmärsin että oli laittamassa isoa mittaria kellon tilalle.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #40 : 13.09.2012, 21:08:54 »
Signaali merkkaamattomaan, +:aan 12V ja -:een maa. Onko sinulla nyt Volvo Original pikkukiekkamittari vai joku tarvike?

Volvon alkuperäinen.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #41 : 13.09.2012, 21:37:11 »
Volvon alkuperäinen.
noh, kytkentä menee kuitenkin noin kuin kerroin :) tosin valolle kannattaa ryöstää virta mittariston valaistuksesta, ettei loista koko ajan.
Jäitä housuun!

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #42 : 13.09.2012, 21:41:51 »
noh, kytkentä menee kuitenkin noin kuin kerroin :) tosin valolle kannattaa ryöstää virta mittariston valaistuksesta, ettei loista koko ajan.

Juu no kyselen silti vielätyhmiä  :-[. Mistä kannattais nyt sitten ottaa nää + ja -? Ja mites tuo ryöstö tapahtuu? :)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #43 : 13.09.2012, 21:46:59 »
Ja mites tuo ryöstö tapahtuu? :)

Sähkön "ryöstö" onnistuu vaikka tämmösellä liittimellä helposti.


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #44 : 13.09.2012, 22:05:55 »
Juu no kyselen silti vielätyhmiä  :-[. Mistä kannattais nyt sitten ottaa nää + ja -? Ja mites tuo ryöstö tapahtuu? :)
Maa eli - kojelaudan runkoon ja + joltain sulakkeelta mille tulee virta vain virtalukon II-asennossa.
Jäitä housuun!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron