Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 300 Vastauksia
  • 113302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #180 : 16.10.2013, 15:14:35 »
Sen etupätkän lyhentäminen on tosi helppoa. Liukukappaleen hitsaussauman avaa sorvissa. Pätkäsee putken sopivaksi ja vie kardaanifirmaan hitsattavaksi ja tasapainotettavaksi..


oliko tää muuten jo tuttu?

http://www.240sidan.com/projekt_index.html

noin käy nätisti rälläköi auki hitsi sauma ja lyhentää valmiiks toi ,niin ei siinä enä hirveesti hintaa tule kun "sorvi firma" ei tarvi kun hitsata kasaan .toki tasapainotus siihen vielä jos tarvii
itse olen ihan ilman tasapainotusta selviny

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #181 : 16.10.2013, 16:49:47 »
Juu ei kuulosta mitenkään mahdottomalta hommalta, mutta tässä kohtaa sopivan pitusen etsiminen tuntuu fiksummalta.

The_OttoB on tuota projektia vähän tultu vilkaistua.

E: alkuperäsen putkiston alkupää mulla on ja ajattelin katilla heittää vesilintua, mutta siinähän on se lambda anturi. Ilmeisesti toimii normaalisti, jos vaan hitsaa putkeen paikan anturille? :)

E2:  Lankku mites sulla oli toi laatikon kannatinkumi? Etrasta vai mites?

Jos ja kun avaan ton koneen niin vaatiiko nyt uudet kannenpultit ja/tai tiivisteen? Kiristetty siis nyt kerran mutta eipä ole käynnistelty.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2013, 22:44:52 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #182 : 17.10.2013, 00:29:59 »
Onko kardaani mittarivaijerittoman M47:n perästä? Jos ei muuta niin tuo jatkopala toimii.

M18x15 mutteri ja sen hitsaat putkeen, muuta ei tarvii lambdalle.

Moottorintukikumi siinä oli. Laatikon tukijalasta pystypultti lyömällä pois ja tukikumin pultti tilalle.

En vaihtais pultteja tai kannentiivistettä. Toimivat kyllä vielä. Pultit tietysti sillä varauksella, ettei ole kovin ylikiristetty ja venyneet sen takia. Jos pultit haluaa välttämättä uusia, ostaa vitoskoneen sarjan ja käyttää kaksi vanhaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #183 : 18.10.2013, 15:35:03 »
Onko kardaani mittarivaijerittoman M47:n perästä? Jos ei muuta niin tuo jatkopala toimii.

M18x15 mutteri ja sen hitsaat putkeen, muuta ei tarvii lambdalle.

Moottorintukikumi siinä oli. Laatikon tukijalasta pystypultti lyömällä pois ja tukikumin pultti tilalle.

En vaihtais pultteja tai kannentiivistettä. Toimivat kyllä vielä. Pultit tietysti sillä varauksella, ettei ole kovin ylikiristetty ja venyneet sen takia. Jos pultit haluaa välttämättä uusia, ostaa vitoskoneen sarjan ja käyttää kaksi vanhaa.

Enpä kysyny oliko mittarinvaijerittomasta.

Mennään sitten samoilla pulteilla ja tiivisteellä. Pultit oli Elringin ja tiiviste Victor Reinz.

Konetta soviteltu lisää ja moottorinkannakkeita tehty. Ei kehtaa kyllä kuvaa laittaa  :D Toinen tuli kokonaan 8mm materiaalista ja toinen tuli sitten 10mm, 8mm ja 6mm tavarasta. Projektin valmistuminen menee ensi viikkoon, kun Cake pääsee kouluun vetämään kunnon saumat niihin. Tänään pitäis vaihteiston kannakepalkki muokata ja tiistaina tulee sopiva kardaani.

Tässä pitää vklopun aikana purkaa toi kone ja kasata uudelleen. Kattelin videoita ja alakerran pitäisi pyöriä herkästi, mutta kuinkas herkästi nokat pyörii? Vähän koitin kädellä kääntää niin eipä liikkunu yhtään.

On tää kyllä aikamoine projekti tälläselle ensikertalaiselle  :buck2: Vielä aikataulu aika tiukka niin asettaa omat haasteensa, mutta eiköhän se iloksi vielä muut jos/kun pääsee ratin taakse  :)
« Viimeksi muokattu: 18.10.2013, 16:02:49 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #184 : 18.10.2013, 16:15:20 »
kuinkas herkästi nokat pyörii? Vähän koitin kädellä kääntää niin eipä liikkunu yhtään.
Jos kansi on täysin kasassa eli nokat painaa venoja jne, niin kyllä se voimaa tarvii että pyörii, on niissä venajousissa sen verta paljon vastusta.
Huono vertauskohta ehkä, mutta tossa omassa, kun on kansi kasassa, ei tahdo nokkaa saada pyöritettyä ollenkaa jos pelkästään paljain käsin nokkapyörästä pitämällä yrittää. Mutta siinä onkin vakiota jäykemmät jouset ja korkea nostoinen nokka.
Volvo 242 -84

Poissa Juhuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #185 : 19.10.2013, 11:07:20 »
Enpä kysyny oliko mittarinvaijerittomasta.

Mennään sitten samoilla pulteilla ja tiivisteellä. Pultit oli Elringin ja tiiviste Victor Reinz.

Konetta soviteltu lisää ja moottorinkannakkeita tehty. Ei kehtaa kyllä kuvaa laittaa  :D Toinen tuli kokonaan 8mm materiaalista ja toinen tuli sitten 10mm, 8mm ja 6mm tavarasta. Projektin valmistuminen menee ensi viikkoon, kun Cake pääsee kouluun vetämään kunnon saumat niihin. Tänään pitäis vaihteiston kannakepalkki muokata ja tiistaina tulee sopiva kardaani.

Tässä pitää vklopun aikana purkaa toi kone ja kasata uudelleen. Kattelin videoita ja alakerran pitäisi pyöriä herkästi, mutta kuinkas herkästi nokat pyörii? Vähän koitin kädellä kääntää niin eipä liikkunu yhtään.

On tää kyllä aikamoine projekti tälläselle ensikertalaiselle  :buck2: Vielä aikataulu aika tiukka niin asettaa omat haasteensa, mutta eiköhän se iloksi vielä muut jos/kun pääsee ratin taakse  :)
Ei ollu mittarinvaijeria  ;)

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #186 : 22.10.2013, 21:24:15 »
Jos kansi on täysin kasassa eli nokat painaa venoja jne, niin kyllä se voimaa tarvii että pyörii, on niissä venajousissa sen verta paljon vastusta.
Huono vertauskohta ehkä, mutta tossa omassa, kun on kansi kasassa, ei tahdo nokkaa saada pyöritettyä ollenkaa jos pelkästään paljain käsin nokkapyörästä pitämällä yrittää. Mutta siinä onkin vakiota jäykemmät jouset ja korkea nostoinen nokka.

Kuinkas tuota sitten pyöritellään kun halutaan jako kohdalleen?

Ei ollu mittarinvaijeria  ;)

Selvä hommeli :)

Mites toi kytkimen pääsylinteri, kun on lohjennut toi pieni palanen siitä niin saako tuota päätä jostain vai meneekö uuden sylinterin hankinnaksi? Käykö pääsylinteri muusta autosta esim. 940?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #187 : 22.10.2013, 21:57:48 »
Laitetaan alakerta merkkiin, jonka jälkeen nokkia voi pyöritellä sen mukaan mitä tarvitsee.

Mikä pala siitä on lohjennut?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #188 : 22.10.2013, 22:02:56 »
Laitetaan alakerta merkkiin, jonka jälkeen nokkia voi pyöritellä sen mukaan mitä tarvitsee.

Mikä pala siitä on lohjennut?

Tässäpä kuva tosta pääsylinteristä

Löytyykö tohon jostakin varaosaa vai menee uuden hankkimiseksi?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #189 : 23.10.2013, 20:10:30 »
Tekee raudasta tilalle?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #190 : 23.10.2013, 21:45:27 »
Tekee raudasta tilalle?

Eipä paha idea ollenkaan. Tuli heti myös tarjousta että voi noutaa 940 sylinterin. Pitää kattella jos kävisi sen hakemassa.

Kysymys noista nokkien pyörittelystä liittyi siihen, kun ei käsin pyöri niin millä saa pyörimään? :) Sunnuntaina jatkuu projekti, kun joutui laina migin palauttamaan hetkeksi aikaa. On muuten tiukempi sovitus mitä kuvittelin. Eipä jää paljon tilaa tulipellin ja koneen väliin. Ja jostain pitäisi saada vielä lämppärin letkutkin vedettyä  :buck2: Saako tuota katkennutta öljypohjan pulttia mitenkään järkevästi pois?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #191 : 23.10.2013, 22:03:38 »
Nokka pyörii hihnapyörän pultista pyörittämällä, mieluiten kiinnipäin

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #192 : 23.10.2013, 22:11:22 »
Eipä paha idea ollenkaan. Tuli heti myös tarjousta että voi noutaa 940 sylinterin. Pitää kattella jos kävisi sen hakemassa.

Kysymys noista nokkien pyörittelystä liittyi siihen, kun ei käsin pyöri niin millä saa pyörimään? :) Sunnuntaina jatkuu projekti, kun joutui laina migin palauttamaan hetkeksi aikaa. On muuten tiukempi sovitus mitä kuvittelin. Eipä jää paljon tilaa tulipellin ja koneen väliin. Ja jostain pitäisi saada vielä lämppärin letkutkin vedettyä  :buck2: Saako tuota katkennutta öljypohjan pulttia mitenkään järkevästi pois?

Nokkapyörästä jollain apuvälineellä tai jakohihnasta tehdyllä työkalulla on pyöritelty. Pitkä vipuvarsi niin pyörii.
Mutta kantsii huomata sitten, et ne nokkapyörät ei hirveesti runtua kestä. Vinokoneen vakio antautu kun niistä reijistä pistettiin joku työkalu ja sillä kammettiin, komiasti lohkes palaa pois  :D Kyllähän se varmaan käsinkin pyörii, jos sulla on vaikka kansi koneessa kiinni, että se pysyy paikallaan ja hanskat kädessä vääntämään. Nokkapyörän pultista ei kuitenkaan kannata edes koittaa, ettei tuhoa sitä.
Ei se siis mahdottomuus toi pyöriminen ole, jos nokka oikein on asennettu. Tolla ekalla viestillä vaan halusin ilmasta, että ei kuitenkaan ihan sormella pyörittelemällä pyöri  :)
Volvo 242 -84

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #193 : 08.11.2013, 23:39:27 »
Nyt on soviteltu konetta keulille ja aika tarkka sovitus tulee. Kuinka paljon pitäisi olla rakoa esim. tulipeltiin? Kone tietenkin heiluu käydessään, mutta millainen rako tulisi olla? Riittääkö 1cm? Tulipellin ja koneen välissä, sekä öljypohjan ja alapalkin välissä on n. 1cm tilaa.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #194 : 09.11.2013, 00:37:24 »
Eipä kone juuri heilu jos tuennat on jämäkät. Voi riittää alle senttikin. Sen verran tarvitsee rakoa rintapeltiin, että saat nokka-akselin asentotunnistimen tarvittaessa irti. Jos ei meinaa olla tilaa, niin sitten vaan asentotunnistimen kohdalle pieni lovi rintapeltiin. Siinä on sisäpuolella pieni rako lämppärinkoteloon. Itellä tais olla pari senttiä koneen ja rintapellin välissä, asentotunnistinta kun ei ole.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Carcom Oy  Elekma