Mulla on ollu pyörä myynnissä 5kk ajan, nyt kun alkaa olla se aika vuodesta, että se menisi kaupan, niin alkaa hiljakseen tulemaan tuo pyöräilykuume, joka oli viime kesänä tipotiessään ja oonkin melkein nyt päättänyt, että en myykkään

Eli pyöränä on tuollainen -99 CBR ajeltu 45 000km ollut mulla viime keväästä saakka ja mun alla saanut mittariin nyt n. 1400km

Vuonna 2000 muistaakseni alkuvuodesta tuo on kaaduttu ja vakuutusyhtiö lunastanut, edellinen omistaja ostanut tuon silloin yhtiöltä ja uusinut siihen katteita (siitä johtuen vasemmalla puolella ei ole kuin tankissa tarra, se vähän harmittaa, pitäs etsiä jostian edullinen tarrasarja)
Vasemman puolen jalkaramppia ei ollut kehdannut näiden vuosien aikana korjata, joten sen hitsautin viime kesänä, kuvassa näkyy oikean puolen jalkaramppi, eli vasemmalta oli tuo ylempi ohkaisempi ylöspäin nouseva tanko rampin rungosta poikki, tappi oli sellainen vähän löysän tuntuinen jalan alla, kun antoi periksi.
Oikeassa etukatteessa on kaatumisen ajalta vielä jälki/reikä, n. 4x4cm kokoinen ja vasemmalla laturin kopassa naarmut.

Oli pyörä päässyt päältäpäin aika likaiseksi, kun ei tosiaan oo tuota kiinnostusta oikein ollut, tänään sitten uhrasin muutaman tunnin sille ja vahasin kunnolla, ensin cleanerilla ja sitten vaha päälle, kyllä taas kelpaa.
Jos tuon nyt aion pitää, niin täytynee alkaa siihen tutustumaan, eli aloittaa sen huoltaminen, jarrut auki ja puhdistus, varmaan etupumppujen öljyn vaihto, kaasarien synkkaus jne.
Jostain kun löytäisi tooosi halvalla vakio vaimentajan, niin sellaisen kyllä tunkisin tuohon.. joku ei e-hyväksytty mökäpönttö tossa on, itse tein siihen parista putken pätkästä noise-killerin jolloin sain äänet siedettäviksi.
Oikean puolimaminen sylinteri käy tyhjäkäynnillä n. 50-80 astetta kylmempänä (pakoputken alkupäästä mitattuna), kuin muut ja kierroksilla ero hieman kasvaa.. voi olla, että ei sytytä kunnolla, kun aavistuksen omainen pätkiminen kuuluu, tulpat pitäis nyt aluksi ainakin uusia ja tosiaan ne kaasarit synkronoida.
Tossa muuten kuva itse tehdystä todellahyvin toimivasta kaasarien synkkaus työkalusta, työnalla mun toissakesän ajokki yamaha fzr 600 -90
Kuvasta poiketen öljyä tuolla letkuissa on nykyään 4 niittien väliä enemmän, kun tuolla määrällä teki tyhjää tuonne alaosaan, olis saanut siis olla parikymmentä senttiä korkeempi värkki, mutta tolla pärjää, jos ei säätö oo ihan mettässä.
