Liitytääs mukaan joukkoon

Joku 2-pyöränen moottoriajoneuvo on ollut melkeen kokoajan jostain 9-10v paikkeilta asti. Välissä oli vähän taukoa kun myin edellisen viritellyn suzuki dr 350 enduron eteenpäin pari vuotta sitten.
Viime talvena tuli kuitenkin taas sorruttua kun kaverilla oli myynnissä sopiva pyörä ja kaupathan siitä tuli:

Husaberg fs 650c -06, eli fs=supermoto, c=kilpaversio.
Tästä oli vaihdettu ratkaisevat osat ruotsista tuotuun fe 400e -00 (fe=enduro, e=katuversio) version runkoon, joka on lähes identtinen, joten pyörän sai myös rekisteröityä. Eli nyt sen on siis kilvissä, fe 400e, johon on muutoskatsastettu 650 kone ja supermotopyörät.
Pyörällä ajoi uutena kilpaa kimmo pasto, team husaberg finlandissa eli silloisen maahantuojan motokönigin tallissa kausilla -06 ja -07. Kaveri osti pyörän tuolloin ja ajoi sillä muutaman kisan (jouni hietaniemi) jolta itse sitten ostin pyörän pari vuotta tallissa seisseenä.
Vakionahan näissä on WP alusta, yms laadukasta osaa ja tähän oli vaihdettu husaberg force parts luistokytkin (anti-hopping clutch, joka siis luistaa moottorijarrutuksissa, eliminoiden takapyörän pompottamista), sr-racing putkisto, pienempi alumiinitankki, kansi tehty siukolan ekin toimesta, yms. Kuulemma penkitetty jyväskylässä 67hv takapyörältä, mutta itse en ole tätä lappua nähnyt.
Syksyllä kävin hakemassa myös enduropyörät tähän ja tarkoitus olisi hommata vielä enduropiikit jostain talveksi. Vähän jäykkähän tuo supermotoalusta on enduroon, mutta luulisin että jääradalla ja tasaisella alustalla toimii kuitenkin hyvin.
Mukava peli tuntuu olevan, potkua piisaa ainakin mun tarpeisiin ja keula pyrkii ylös ihan vahingossakin

"motosladikin" tuntuu sujuvan yllättävän helposti pikku harjoittelun jälkeen. Ensi kesänä täytyisi yrittää päästä vähän rata-ajoakin harjoittelemaan ja mukana tulikin sopivasti yksiosainen husaberg nahkapuku, joka oli jopa sopivan kokoinenkin

Ai niin ja pyörän ostoa vauhditti myös se kun juuri ennen mun pyörän ostoa iso- ja pikkuveli ostivat myös samanlaiset husaberg 650 supertmotot, heillä -03 malliset, molemmat valkokilpisiä