Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« : 30.07.2012, 16:25:46 »
K-jet

b21et, sylinterit porattu 1mm ylikokoon

405 kansi vx3 nokka säädettävällä pyörällä

Vauhtipyörä kevennetty -2kg

GLT imusarja

940:n pakosarja, laippa portattu T3 laipan muotoiseksi

Ahdin Garrett T03

Iso välijäähdytin

3" putki turbolta taakse yhdellä vaimentajalla

Säädettävä rajoitin

23mm etuvakaaja ja 25mm takavakaaja

GT- raudat

Spartan lukkoperä

Edessä ATE Powerdisc jäähdytetyt jarrulevyt ja EBC Red stuff jarrupalat

Orkkis iskarit & taakana sasch:n kaasuiskarit ja joka nurkkassa Lesjön madallusjouset +uutta niveltä, laakeria puslia ym.

Tukivarret vahvistehitsattu











jaipin SkyDrivestä kaivettu


Auto olisi tarkoitus ylimaaalata.... MUSTAKSI  :buck2: ja jotain pientä, niistä kuvia sitten kun kerkeää toteuttamaan. maalattu (seassa vanhoja kuvia missä vanha väri)

toimii tämänhetkisenä kesäautona, projekti on erikseen.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 20:15:25 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #1 : 30.07.2012, 16:29:16 »
Tämän verran tuli tehtyä

ahtopaine ja bensanpaine sijaitsivat aluksi tuossa


siirsin ne tuonne


jotenka tuossa näyttää nyt tuolta, 2kpl alkuperäsiä mittareita kun löytäis tohon jostain, ja tuon puuttuvan listan niin hyvä olis.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #2 : 30.07.2012, 16:35:48 »
miitissäkin käytiin tällä.
radallakin kävin kahteen eri otteeseen mutta kun tämä auto oli niin tuore tapaus mulla niin en uskaltanut enempää päästellä kun lämmöt rupesivat lähenemään punaista. siksi molemmilla kerroilla viimeinen kierros piti vähän jäähdytellä jolloin lämmöt laski takaisin puoleen väliin.
ei kerinnyt punaisella käydä enkä tiedä olisivatko siitä enään sinne edes nousseet mutta oli niin lähellä niin säikähdin  ::)

Joku on vikana kun vakio ahdin herää vasta 4000rpm vaikka 3" putki ahtimelta asti yhdellä vaimentimella. kuullostais tyhjäkäynnilläkin kun pään laittaa ahtimen viereen että hukkaportti vuotais.

tossa on vielä jokin jälkiasennettu hukkaportti niin ei pääse vanhalla tutulla konstilla että laittaisi lisäjousen siihen rinnalle  ??? ahtaassa paikassakin on niin ei pääse tutkimaan että onko siellä jousi poikki.

no tutkitaan...

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #3 : 30.07.2012, 20:07:17 »
Tuolla aikasemman omistajan päiväkirjassa joku kirjoitti että olis bypass väärin päin? pitääkö se paikkansa, vai ootko kattonu?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #4 : 30.07.2012, 21:29:05 »
voi olla että on joskus ollut, nyt näyttäis ainakin olevan oikeinpäin. tuo bypass onki hyvä ei päästele missään vaiheessa yhtään mitään ääniä :D niinku vaparilla ajelis, ahtoja kuitenkin 1,1bar :D



kokeilin että onko vika tuohon myöhäiseen 4000rpm heräämiseen hukkaportissa.
tulppasin sen letkun mikä lähtee kompurasta hukkikseen ja sen letkun mikä menee hukkikselle. eli hukkis ei saa ohjauspainetta.

mutta ei mitään muutosta tapahtunut, edelleen käyttäytyi aivan samalla tavalla, vaikkei ohjausta hukkikselle ollut. ahtoikin saman verran. :idiot2:

teinkö jotain väärin, eikö noilla mun tulppauksilla otettu nyt hukkis käytännössä kokonaan pois pelistä ?

vai etsinkö ihan turhaan vikaa jostain, onko syy korkealla heräämiseen tuossa järjettömän kokoisessa kuulerissa ?

tuon letkun siis tulppasin


ahtimella ei myöskään ole vesikiertoa, haittaaxe ? ajattelin kyllä laittaa, tarttis alavesiletkuun vaan jonku haarapalan sitten


E: vai olisko tota hukkiksen letkua pitänyt tulpata ? olisko se pitäny vaan napata irti ?
E1: kun rupesin oikein miettimään niin taitaa olla niin.... käyn nyppäsemässä irti ja vähän kokeilemassa kulkua. palaan pian  :o
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, 21:42:35 kirjoittanut skebazu »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #5 : 30.07.2012, 21:52:00 »
Hurjamies, bensa tulee auton sisälle asti letkulla jossa on kaiken lisäks lemmari liitos?. En uskaltais.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #6 : 30.07.2012, 21:56:49 »
Hurjamies, bensa tulee auton sisälle asti letkulla jossa on kaiken lisäks lemmari liitos?. En uskaltais.

niinpä, mitäköhän tohon sanois  ;D

tohon edellisen viestin editointiin jatkoa, nytkun sen letkun otti irti hukkikselta niin rupes ahdin heräilemään 3000rpm. alas tuli hyvin vääntöä muutenkin lisää.

taitaa nyt vaan herätä niin hyvin kuin mahdollista tuolla kuulerilla ja VX3 nokalla.

itelllä ollu aina ahdetussa A tai D nokka niin ehkä siksi tuntuu niin oudolta että heräilee noin myöhään ?



Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #7 : 30.07.2012, 22:04:44 »
Tuolla aikasemman omistajan päiväkirjassa joku kirjoitti että olis bypass väärin päin? pitääkö se paikkansa, vai ootko kattonu?
Tuo selviää kun katsoo molempien projekti päiväkirjojen kuvia. Vanhassa topicissa se oli väärin päin, nyt oikein.

Edellisellä omistajalla luki että oli joskus hukkaportin kellosta jousi katkennut. Kannattaa vaikka paineilmalla testata että kello toimii ettei ole juminut vaikkapa auki. Tai sitten on liian löysä jousi nyt ja portti aukeaa pakopaineesta.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #8 : 30.07.2012, 22:11:05 »
Edellisellä omistajalla luki että oli joskus hukkaportin kellosta jousi katkennut. Kannattaa vaikka paineilmalla testata että kello toimii ettei ole juminut vaikkapa auki. Tai sitten on liian löysä jousi nyt ja portti aukeaa pakopaineesta.

yritin sitä portin jousta vähän tarkistellakkin mutta pääsin tähän vaiheeseen. eli tuon portin kannen otin irti josta paljastui kalvo.


kuinka olisin päässy jousta tutkimaan, tangosta sokka irti jonka jälkeen noi sisälmykset olis tullu pois tuolta vetämällä ??

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #9 : 31.07.2012, 12:29:48 »
Tanko vaikuttais olevan jumissa ja saattaa olla vähän auki. Käsivoimin ei jaksa tankoa liikutella mihinkään suuntaan ei edes millin välystä. Ihan niinku kiinni leikannu koko tanko.

E: siis hukkaportin tanko

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #10 : 31.07.2012, 21:01:04 »
Eli hukkaportti on nyt pois käytöstä, vaihdoin jäykemmän jousen bypassiin ja johan rupes ahtamaan. 2000rpm herää jo, tai siinä mennään ylipaineen puolelle. Mutta siis hukkaportissa vika.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #11 : 31.07.2012, 21:56:02 »
Nelosella meni ahdot jo 1,4bar niin piti lopettaa vedätys ettei paikat repee. Seos oli kuitenkin vielä ok. Noussut olisi vielä.

Onko vinkkejä mitä tuon portin kanssa nyt tekisi ? Eka nyt tietty kattoa etttä onko jousi ehjä vai liian löysä. Entä käyttäytyykö näin jos tanko säädetty väärin eli aukaisisi liian ajoissa tai olisi vähän auki koko ajan ?

Sori ku spämmäilen mutta känykällä kirjottelen tässä testien ohessa.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #12 : 31.07.2012, 22:05:14 »
Kokeile käyttää hukkaportin kellon tanko irti  todemmäköisesti sokalla kiinni. Yleensä siinä pitää olla vähän esijännitystä. Samalla pysty sitten käsin liikuttelemaan hukkaportin vipua ja kokeilemaan ettei se jumittele. Kellon pystyy tosiaan testaamaan varovasti paineilmalla. Jos kerta heräilee nyt paremmin mutta ahdot ei tuon enempää nouse niin taitaa olla jousi vain löysä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #13 : 31.07.2012, 23:54:39 »
kiitos tästä, pitää huomenna koittaa noita.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #14 : 03.08.2012, 21:55:22 »
en tiedä onko sallittua mainostaa täällä showroomissa mutta mainostan kuitenkin...
kaverille laitettiin juuri räikkälukko ja toimii h*lv*tin hyvin (vrcf miitin burnout ykkönen ;) )

ite tarkoitus ostaa samanlainen ja hintakaan ei ole paha, kaikki kiinnostuneet käykää tuolla http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22239.0
kimppatilaus siis menossa

 

Carcom Oy  Elekma