Autoracing  KL-varaosat

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #45 : 31.08.2012, 08:29:19 »
Se hitsauksen tuoma lämpö varmaan irroittaa sen pultin jo sieltä ja mutteri on vaan knööli, jolla se sieltä kierretään ylös.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #46 : 31.08.2012, 17:27:30 »
en nyt sano firman nimeä koska ei jäänyt mitään hampaan koloon enkä halua antaa huonoa mainetta, työn jälki kuitenkin oli hyvä.

mutta se perä oli siis siellä pajalla, ja niitten piti soittaa mulle hinta arvio työstä ennenkuin aloittavat.

kun ei ollut mitään soittoa kuulunut niin lähdin töiden jälkeen sitä perää sieltä pois hakemaan, ajattelin että otan mukaan ja poistan pultit itse jne.
yllätyksekseni perillä huomasin että siinähän se akseli kärryllä pötköttää ihan valmiina, uudet kierteet ja kaikki..

myönsivät kuitenkin että oli sopimus antaa ennen työn aloittamista mulle se hinta arvio, jota eivät tehneet. koska joku innokas työntekijä oli kerinnyt ottaa sen työnalle siitä, ja tehnyt valmiiksi.

no maksoin 1/3 hinnasta mitä siitä olisi kuulunut maksaa.

huomenna perä kiinni ja kovaa ajoa. ens viikolla alan ihmettelemään ahdistimen vaihtoa ja sitten näkeekin jo sen vx3 toimivuuden.

kiitos neuvoista.

ja tosiaan ei mitään paskaa jäänyt hampaan koloon kyseisestä firmasta

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #47 : 31.08.2012, 17:29:00 »
en nyt sano firman nimeä koska ei jäänyt mitään hampaan koloon enkä halua antaa huonoa mainetta, työn jälki kuitenkin oli hyvä.

mutta se perä oli siis siellä pajalla, ja niitten piti soittaa mulle hinta arvio työstä ennenkuin aloittavat.

kun ei ollut mitään soittoa kuulunut niin lähdin töiden jälkeen sitä perää sieltä pois hakemaan, ajattelin että otan mukaan ja poistan pultit itse jne.
yllätyksekseni perillä huomasin että siinähän se akseli kärryllä pötköttää ihan valmiina, uudet kierteet ja kaikki..

myönsivät kuitenkin että oli sopimus antaa ennen työn aloittamista mulle se hinta arvio, jota eivät tehneet. koska joku innokas työntekijä oli kerinnyt ottaa sen työnalle siitä, ja tehnyt valmiiksi.

no maksoin 1/3 hinnasta mitä siitä olisi kuulunut maksaa.

huomenna perä kiinni ja kovaa ajoa. ens viikolla alan ihmettelemään ahdistimen vaihtoa ja sitten näkeekin jo sen vx3 toimivuuden.

kiitos neuvoista.

ja tosiaan ei mitään paskaa jäänyt hampaan koloon kyseisestä firmasta
Mitä olis sitten veloittanut työstä?
No kun halvalla sai.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #48 : 31.08.2012, 17:52:09 »
vähän yli 2,5h oli kuulemma mennyt, mutta veloitti multa vaan tunnin.
hiomon tunti taksan saa sitten arvioida itse

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #49 : 02.09.2012, 01:50:27 »
noni, sain auton läjään ja hyvinhän se lukko pelittää..

20 litraa tankissa kun oli niin hetken kun oli burnaillut niin rupesi auto pätkimään kun soosi loppui, eli hörppäilee tyhjää, tai ei oo siirtopumppua.
kaverin kanssa suunniteltiin jos tehtäis molemmille samalla kerääjäsäiliöt, tai no 4kpl niitä pitää sitte vissiin tehä kahteen projektiin, tähän ja kaverille  :)

olis videotakin mutta ei viitti laittaa, ettei täällä suututa niinkuin yhdessä toisessa showroomissa.

turbosta oli 2 pulttia laipasta melkein irti, sai kiristää monta kierrosta. äänet muuttu täysin. vielä on downpipessä pieni reikä, pitää korjata samalla kun ensiviikolla vaihtaa sen ahdistimen.

ja sain neuvoja siihen RE85 litkun käyttöön että jos vaihtaisin sen ohjauspaineen säätimen, ite ruuvattavaan bensanpaine säätimeen ni sais siitä soosit kohdilleen. Ja käytännössä voisi ajella pelkällä RE85:lla

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #50 : 02.09.2012, 11:24:25 »
noni, sain auton läjään ja hyvinhän se lukko pelittää..

20 litraa tankissa kun oli niin hetken kun oli burnaillut niin rupesi auto pätkimään kun soosi loppui, eli hörppäilee tyhjää, tai ei oo siirtopumppua.


Saattaapa olla se muutaman sentin mittanen kumiletku, joka tulee siirtopumppuun, tohjona. Loppuu silloin bensantulo vaikka  20l mittarin mukaan tankissa.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #51 : 02.09.2012, 11:27:49 »
Saattaapa olla se muutaman sentin mittanen kumiletku, joka tulee siirtopumppuun, tohjona. Loppuu silloin bensantulo vaikka  20l mittarin mukaan tankissa.

ok, pitää koittaa tarkastella sitä pumpun kuntoa.
tosiaan pätkiminen loppui kun tankkasin tankin melkein täyteen, sai pyöriä ja hyöriä niin kauan kuin huvitti ilman että alkoi pätkimään.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #52 : 02.09.2012, 18:37:07 »
Mullaki pätki k-jetillinen 240 ku bentsiini oli vähissä ja kiihdytti vaikka rajusti. Kerran menin jyrkkään ylämäkeen vähällä bensalla ja ennen huippua tsippas. Sitte huipulla bussipysäkille, sahasin ja sahasin, ja lähti käymää. Sen jälkeen ei mitään ongelmia. Oma diagnoosi oli ainaki että käytti bensalinjan tyhjiin ja sen takia joutu sahaileen.

Ja tosiaan ku reilusti oli bensaa tankissa ni ei ollu ikinä mitään probleemia.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #53 : 02.09.2012, 21:11:30 »
ei kai vaan ole ne bensatankin lähtöputket mädäntyneet..

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #54 : 02.09.2012, 21:23:24 »
Sillo varmaan haisis bensa aika raakasti kabiinii, kun itellä tossa keltasessa on jotain vuotoa siellä main ja aina liikenneympyrässä yli puolella tankilla kantatessa haisee bensa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #55 : 02.09.2012, 22:49:49 »
Itsellä kans alkaa pätkimään 240 vakio tankkisysteemillä vajaalla tankilla jos bensa pääsee hölskymään tankissa. Ja tankin pumppu toimii. Välisäiliö pitäisi tehdä niin loppuu pätkiminen. :)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #56 : 07.09.2012, 07:45:24 »
ja kaverille myös jolle laitettiin toi lukko perään niin kävi samalla tavalla, hetken pyörittää niin rupeaa pätkimään..

tankki täynnä ei ongelmaa

tehdään ne kerääjäsäiliöt, nyt niitä on suunniteltu, tänään käyn röiden jälkeen hakemassa raaka-aineita. hitsattavia nippoja jne...
3kpl tehtaillaan näin aluksi.



ei oo hyvä juttu joka syksy vaihtaa autoa ei, joka vuosi ensimmäisten pakkas öiden jälkeen sama juttu akku hyytynyt. tää on nyt KUUDES akku minkä saan ostaa  :facepalm:
nytkun tähän on saatu tuo lukkoperäkin niin toivotaan ettei ens syksynä taas iske autokuume/autonvaihtokuume :) että tää nyt olis se viimenen akku mikä tarttee ostaa pitkään aikaan

« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 07:46:58 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #57 : 08.09.2012, 20:38:05 »
 >:D





Huomenna ahdistin sittenkin vasta kiinni, on vähän kuumeinen olo ja siellä on kylymä eikä tallissa tilaa, niin jos huomenna sais sen vaihettua edes ilman vesisadetta ...

tänään kuitenkin pyöräytin valmiiksi kompurapuolen toisin päin, eli ylöspäin tuo lähtö, lisäksi hukkaportinkellon paikkaa piti vaihtaa, muokata telinettä ja pidentää tankoa 1,5cm.. nyt pitäis olla huomenna aikalailla blug and play





E: bypassia saa yv:llä yrittää ostella pois. siis tuota mikä nyt on käytössä Forge vai mikä se o
« Viimeksi muokattu: 08.09.2012, 20:42:00 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #58 : 11.09.2012, 21:29:18 »
Ei helv...

Nyt tarttee apuja oikeesti, laitoin luultavasti väärän liittimen öljynpaluuseen ahtimeen kiinni.

Se on nimittäin banjo liitin mitä rupesin nyt epäilemään että se on tarkoitettu vedenkiertoon koska nyt kun auton käynnistää niin ahdin tulvii yli jokapuolelta öljyä... Piha täyttyy valkoisesta savusta siis tosi synkästä savusta....

Eli millainen liitin tuossa alkuperäisessä T5 ahtimessa pitäisi olla tuo öljynpaluu ?? ?
onko se mukamas banjo vai mikä ?
tuo mikä siellä nyt on niin o  noin 3 kertaa pienempi paluu liitin kuin ex garretissa
Käyttis jäi seisomaan tallille tarttis äkkiä ajoon sen.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #59 : 11.09.2012, 21:44:12 »
Onkos sulla vesikierto sille ahtimelle?

Öljynpaluu on laipalla ;)

Taitaa olla ainoa missä on pultinreiät.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 21:51:33 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy