Proturbo  Autodiagnoosi

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #90 : 16.09.2012, 22:20:48 »
Ettei se alipaineiden puuttuminen nyt olis jotain 1+2 tän kansiremontin kanssa? Ei ne venttiilit nyt ihan ittestään mutkalle halua  :buck2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #91 : 16.09.2012, 22:49:32 »
laittaa rajoittimellisen pyörijän. mulla oli,mutta se oli liian raju.hirveesti hakkas vastaan,katkos kardaanin kahteen kertaan. kaveril annoin auton lainaan kerran,ni se luuli et hajos koko auto ku jysähti rajoitin.soitti ääni väristen.  :D

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #92 : 16.09.2012, 23:19:14 »
yhden venttiilin ylälautanen oli kahdessa osassa ja siitä ne kartiokiilat vai miksikä niitä nyt sanotaan olivat poissa. siis ne 2pientä osaa jotka pitää kasassa. tiä kumpiko ensin.. jälkiä on 3männäs pienistä osista mitkä ovat kulkeutuneet.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #93 : 16.09.2012, 23:52:22 »
Täällä olis yksi -405 kansi K-Jet suuttimien paikoilla.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #94 : 16.09.2012, 23:58:14 »
laittaa rajoittimellisen pyörijän. mulla oli,mutta se oli liian raju.hirveesti hakkas vastaan,katkos kardaanin kahteen kertaan. kaveril annoin auton lainaan kerran,ni se luuli et hajos koko auto ku jysähti rajoitin.soitti ääni väristen.  :D

 :facepalm:      ;D

Ettei se alipaineiden puuttuminen nyt olis jotain 1+2 tän kansiremontin kanssa? Ei ne venttiilit nyt ihan ittestään mutkalle halua  :buck2:

sama käynyt mielessä, en oo kyllä vastaavanlaiseen ahtimen käyttäytymiseen ennen törmännyt, sehän on vähä ku remmi ahdin kokoajan mukana jne..
vaikka tyhjäkäynti kierroket on 1000rpm niin ei mene alle -0.3bar. ymmärsin kyllä JuHaun teorian edellisellä sivulla että mitä korkeempi tyhjäkäynti niin enemmän painetta jne. mutta "normaalilla" tyhjäkäynnillä sama juttu niin pistää miettimään..

oma teoria tapahtuneesta on se että se vena jousen ylälautanen on saanut hiusmurtumaa rajoittimen puutteen vuoksi (jousi ei ole pysynyt mukana korkeilla kierroksilla ja on päässyt hakkaamaan lautasta vasten josta murtumaa) ja sitten myöhemmin haljennut kokonaan, ja tämän jälkeen venttiili morjestanut mäntää. oli miten oli tapahtumaketjua on paha enään arpoa. mutta jakopää oli kuitenkin tiptop kantta irroittaessa.

eli en kuitenkaan usko ahtimen "hämärän" käyttäytymisen liittyvän tähän, vaikka mielessä kävikin. no sehän myös selviää uusilla kannen hiluilla että kuinka se ahdin sitten käyttäytyy

E: JuHaU paiskaan sua kohta YV:llä
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 00:00:17 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #95 : 17.09.2012, 09:46:26 »
kansi on hommattu ja se tulee olemaan 405 kansi, luultavasti ennen viikonloppua saapuu.

ei tarvitse enään tarjota kansia.

kiitos kaikille

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #96 : 25.09.2012, 21:37:48 »
kansi saapui tänään  :nälkä:

405 kansi pienillä vesikanavilla, kiinni on. enään puuttuu jakopään hihna ja apulaite hihnat paikoiltaan  :pomo:
huomenna savut  ::)

ehkä olis voinu valu jäljet imupuolelta jyrskästä pois mutta se nyt jäi, oli imupuoli muutenkin aika röpelöä. tuo vanha kansi tais olla imupuolelta viilailtu kun oli niin siliä. veikkaan että silti virtaa tuo uus paremmin

kuvat.fi muuttuu maksulliseksi, harmittaa kun sieltä oon linkkaillu niin moneen topikkiin kuvia ja nyt ne kuvat poistuvat ensikuussa kaikista kirjoittamistani viesteistä. Pitää siirtää kuvat johonkin toiseen palveluun, mistä sitten linkkailla niitä tänne. 740 projektipäiväkirjasta ei ainakaan tuu saamaan enään mitään selvää kun sieltä ne kuvat kirjoittamistani viesteistä häviää  :-\

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #97 : 25.09.2012, 21:42:52 »
osta se kuvat.fi ku ei se käytännös mitää maksa. suosittelen  ;)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #98 : 25.09.2012, 22:01:55 »
osta se kuvat.fi ku ei se käytännös mitää maksa. suosittelen  ;)

36e/ vuosi "tyhjästä"

muualta saman palvelun saa ilmaiseksi

E: nojoo tuli maksettua pois se, nyt on kuvat turvassa  :idiot2:  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012, 22:08:31 kirjoittanut skebazu »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #99 : 25.09.2012, 22:08:38 »
Emmä yhtä hyvää oo vielä löytäny vaikka kokolailla kaikkia ilmasia oon kokeillu. Ite tulee tyhmästi makseltua aina kuukausi vai kaks kerrallaan, 3e ei tunnu edes opiskelijan budjetissa. :) Mutta lopetan offtopicin tähän, kiitos ja anteeksi. :D

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #100 : 26.09.2012, 22:04:48 »
Eipä lähtenytkään käyntiin  :'(

Hörähtelee välillä mutta siihen se jääkin....

jakopää tuli kasattua niitten hihnassa olevien merkkien avulla, nokkapyörä ja kampuran pyörä osui myös auton omiin merkkeihin. Eli ei tässä uutta venttiili vahinkoa ole käynyt.

Mutta arveluttaa kun öljypumpu/virranjakajan akselin pyörän merkki pitäisi muistaakseni olla kello kolmessa. Niin kun se nyt on kasattu jakohihnassa olevien merkkien avulla niin tämän kyseinen pyörä ei jäänyt kello kolmen asentoon, vaan hivenen yli, ehkä noin puoli neljään.

Olis voinu kasata ilman jakohihnan merkkejä vanhaan tyyliin mutta tuo öp/virranjakajan pyörän merkkiä ei löydy kymppisarjan jakopään takasuojasta, niin päädyin hihnan merkkeihin.

E: ja uskalsin kokeilla koska tosiaan nokkapyörä ja kampuran pyörä kuitenkin osui kohdilleen. nyt taitaa siis vain tulla kipinää väärään aikaan, pimeä tuli taas ja armoton vetutus niin piti lopettaa ja jättää homma tähän tänään

E1: kaikki muu tuli jo kasattua ja sitten vasta todettua tämä, niin muistaako joku tarviiko mun nyt purkaa muuta kuin jakopään suoja pois että nään yläkuolokohdan merkin osuvan kohilleen, sitte ei tarttis tosiaan purkaa ku se ni sais kiristimen löysälle ja käännettyä sitä väärässä ajassa olevaa pyörää siihen kello kolmeen, huomennahan sen toki näen itsekkin mutta näin yö unien kannalta olis kiva tietää, saahan sen toki tulpan reijästä jollain tikullakin ykk:hon, mutta ykk:ssa taitaa kampuran pyörä pyöriä muutamia asteita ilman että mäntä liikkuu mihinkään, eli ei se aivan tarkasti niinkään menisi  :o
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012, 22:42:37 kirjoittanut skebazu »

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #101 : 26.09.2012, 22:53:48 »
ota virranjakajan pultti pois ja pyöritä jakajaa kunnes hörähtää. joku starttaamaan samalla

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #102 : 26.09.2012, 23:43:55 »
öp/virranjakajan pyörän merkkiä ei löydy kymppisarjan jakopään takasuojasta, niin päädyin hihnan merkkeihin.

Kyllä se merkki siellä on, sellainen erittäin vaikeasti havaittava viiva. Pellin pitää olla ihan puhdas että merkki näkyy. Hihnan merkeilläkin kyllä pitäis osua kohdilleen?

Toisaalta, en nyt hirveen suurta stressiä ottais vaikka apuakseli ei olisi merkeissä, sillä virranjakajan ajoituksen saa kyllä kohdalleen. Öljypumpullehan on luonnollisesti ihan sama missä asennossa akseli on. Jakajassa on ajoitusmerkki, kannen kun ottaa pois niin siinä jakajan rungon reunassa on viiva johon pyörijän tulee osoittaa kun jakopää on merkeissään. Jakajan ylös nostamalla ja kääntämällä akselia saa haettua rattaan oikealle hampaalle, hienosäätö sitten jakajaa kääntämällä säätövaransa puitteissa.

e: Näin siis paperilla, käytännössä jakajan runko on todennäköisesti enemmän tai vähemmän jymähtänyt lohkoon kiinni :D Isoilla v-ttupihdeillä on joskus tullut väännettyä jakajaa liikkeelle.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012, 23:51:12 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #103 : 27.09.2012, 07:37:16 »
joo noin mäkin ajattelin että sen voisi hoitaa, mutta jäi tekemättä koska sitten se sytytys jäisi aivan mutu säätöihin. en osaisi ikinä säätää sytytystä tolla tyylillä täysin niin kuin sen pitää olla.

toi sama hihna kävi muistaakseni monelle muullekkin auto merkille, tai ainakin parille muullekkin. liekö siksi että merkkejä katsomalla meni vähän väärin.

E: hihnan kireys ja leveys on kyllä justihin niinku pitää
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 07:52:19 kirjoittanut skebazu »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #104 : 27.09.2012, 08:53:49 »
Eihän se jää kun lampulla kattoo kohdilleen.

E: paljos täs pitää olla sytkä ennakko tyhjäkäynnil?
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 09:02:36 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

KL-varaosat  Race.fi