Carcom Oy  Elekma

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #105 : 27.09.2012, 09:54:57 »
ruuvimeisselillä tulpan reijästä ykk:hon ja sitten virranjakaja nostaa ulos, ja pyöräyttää paikoilleen niin että se antaisi siinä kohdassa ykkös pytylle kipinää.
ja hienosäätö siitä 13mm pulttia löysäämällä ja jakajaa kääntelemällä, ajoituslamppua apunä käyttäen, siinä tämän päivän eväät

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #106 : 27.09.2012, 10:08:19 »
E: paljos täs pitää olla sytkä ennakko tyhjäkäynnil?

15 astetta. Ja mittauksesessa normikuvio, alipaineletku irti jakajasta ja tulppaus.

Vinokone ei ole kovin tarkka ajoituksesta että lähtee käyntiin.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #107 : 27.09.2012, 11:06:37 »
15 astetta. Ja mittauksesessa normikuvio, alipaineletku irti jakajasta ja tulppaus.

Vinokone ei ole kovin tarkka ajoituksesta että lähtee käyntiin.

niin joo kiitos tästä letkun tulppaus muistutuksesta

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #108 : 27.09.2012, 15:05:52 »
Kyllä se jakoremmi on sitten pielessä, ja se on helppo laittaa kohilleen. Kahtot ne merkit vaan nyt oikeesti ja läjäät niin ei ole pakko säädellä sytkää jos se noin arveluttaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #109 : 27.09.2012, 15:22:24 »
Kyllä se jakoremmi on sitten pielessä, ja se on helppo laittaa kohilleen. Kahtot ne merkit vaan nyt oikeesti ja läjäät niin ei ole pakko säädellä sytkää jos se noin arveluttaa.

juu mutta se remmi tosiaan on pielessä vain siitä akselilta mikä pyörittää virranjakajaa, nokka ja kampi osuu oikeisiin kohtiin niitten omille merkeille.

nopeampi ja helpompi ettiä ykk ja kääntää virranjakaja oikeaan asentoon, ja tehdä hienosäätö ajoituslampun kanssa  :)

ei tartte purata kuin tulppa ja jakaja pois  *taavih->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #110 : 27.09.2012, 15:27:52 »
Joo, se on kyl totta että kasitappisessa vinokoneessa on tosi hankala löysätä jakoremmiä että saa apuakselin pyörältä hihnan sivuun ja takas.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #111 : 27.09.2012, 19:00:18 »
Terveiset tallilta, sytkä kohallaan, ajotuslampulla katottu 15 asteen merkin kohdalle. Sahaa sahaa välillä paukahtaa putkes mut ei enää edes lupaa mitää. Kipunaa tulee, vaihoin uudet tulpatki.

Onko siellä ideoita ?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #112 : 27.09.2012, 19:10:15 »
Onko tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä ? ???...pari kertaa itse onnistunut ne laittamaan väärin ja silloin tekee noin että paukuttaa putkessa...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #113 : 27.09.2012, 19:18:02 »
Huoltokirjasta tarkistin vielä :/ eli on ne oikein.

Onko muita hyviä ideoita ?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #114 : 27.09.2012, 19:36:03 »
saako se ainetta?

koitas vanhaa kikkaa  eli kaveri starttaamaan ja nostat pikkuhiljaa määräjakajan lautasta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #115 : 27.09.2012, 19:39:21 »
Vaihdoin nyt kuitenkin 1 ja 4 johtojen ja 2 ja 3 johtojen paikkaa ristiin jakajassa eli väärin. Noin ne ei vanhallakaan kannella ollut vaan oli ennen oikeik. Nyt lähti käyntiin mutta ei pysy ilman kaasua käynnissä.. Miten saada pysymään käynnissä ?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #116 : 27.09.2012, 20:36:41 »
Oletko tarkistanut, että jako ei ole puolikierrosta pielessä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #117 : 27.09.2012, 20:38:22 »
Oletko tarkistanut, että jako ei ole puolikierrosta pielessä?
Ja siitä johtaen, tulihan se hihna oikein päin ja kampiakselin merkille kaksi viivaa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #118 : 27.09.2012, 20:53:04 »
Ja jos nyt jo unohdetaan ne remmissä jossain vaiheessa kohdallaan olleet merkit ja etitään näillä eväillä ajoitukset kohdilleen:
 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146.0

Sitten voisi varmistella että ykköspyttyyn menee kipinää silloin kun pitääkin, eli puristustahdin lopussa. Sen jälkeen sytytysjärjestyksessä loppuihin mukeihin. Eiköhän se näissäkin ollut 1-3-4-2.

Kun nämä on varmasti kohdallaan niin vianhakua voidaan kohdistaa muihin kohteisiin.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #119 : 27.09.2012, 21:17:05 »
Oletko tarkistanut, että jako ei ole puolikierrosta pielessä?

millä tavalla puoli kierrosta pielessä ?

Ja siitä johtaen, tulihan se hihna oikein päin ja kampiakselin merkille kaksi viivaa?

on oikein päin ja tällöin se kaksi viivaa osuukin kampiakselille

Ja jos nyt jo unohdetaan ne remmissä jossain vaiheessa kohdallaan olleet merkit ja etitään näillä eväillä ajoitukset kohdilleen:
 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146.0

Sitten voisi varmistella että ykköspyttyyn menee kipinää silloin kun pitääkin, eli puristustahdin lopussa. Sen jälkeen sytytysjärjestyksessä loppuihin mukeihin. Eiköhän se näissäkin ollut 1-3-4-2.

Kun nämä on varmasti kohdallaan niin vianhakua voidaan kohdistaa muihin kohteisiin.

sytytysjärjestys on oikea



nollataan tilanne ja unohdetaan noi kaikki mun tulpan johtojen paikkojen vaihtelut. rupes menemään se homma niin monimutkaseksi.. mutta sai sentään käymään, paitsi että kone ja koko auto tärisee aivan tajuttomasti. eikä käy tyhjäkäynnillä ilman kaasua...

eli miksi kun kaikki merkit on kohdillaan (paitsi se sytkä tosiaan yhden tai kaksi hammasta) niin merkkien ollessa kohdillaan ykk:ssa ja virranjakajan pyöriän osoittaessa tässä kohdassa ykkös tulpan lähtöön niin ajoitus lampulla ei näy merkkiä missään ? sitten otti jakajan irti aina ja yritti laittaa semmoiseen asentoon että ajoitus lampulla näkyy merkki oikeassa kohdassa eli 15 asteessa.. sitten kun lopulta se kohta löytyi eli ajoitus oli 15 astetta. niin pyöritin ykk:hon ja katsoin niin jakajan pyörijä osoitti nelospytyn tulpanjohdon lähtöön. siks vaihdoinkin ykkös johdon sinne nelosen paikalle, ja vaihdoin muutkin sytytysjärjestystä vastaavaan järjestykseen. ja rupesi käymään.

eli pyörijä on ykk:ssa 180 astetta väärässä asennossa osoittamassa nelosen tulpan johtoa. niin silloin ajoituslampulla näyttää ajoitus olevan 15 astetta

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron