Oletko tarkistanut, että jako ei ole puolikierrosta pielessä?
millä tavalla puoli kierrosta pielessä ?
Ja siitä johtaen, tulihan se hihna oikein päin ja kampiakselin merkille kaksi viivaa?
on oikein päin ja tällöin se kaksi viivaa osuukin kampiakselille
Ja jos nyt jo unohdetaan ne remmissä jossain vaiheessa kohdallaan olleet merkit ja etitään näillä eväillä ajoitukset kohdilleen:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146.0
Sitten voisi varmistella että ykköspyttyyn menee kipinää silloin kun pitääkin, eli puristustahdin lopussa. Sen jälkeen sytytysjärjestyksessä loppuihin mukeihin. Eiköhän se näissäkin ollut 1-3-4-2.
Kun nämä on varmasti kohdallaan niin vianhakua voidaan kohdistaa muihin kohteisiin.
sytytysjärjestys on oikea
nollataan tilanne ja unohdetaan noi kaikki mun tulpan johtojen paikkojen vaihtelut. rupes menemään se homma niin monimutkaseksi.. mutta sai sentään käymään, paitsi että kone ja koko auto tärisee aivan tajuttomasti. eikä käy tyhjäkäynnillä ilman kaasua...
eli miksi kun kaikki merkit on kohdillaan (paitsi se sytkä tosiaan yhden tai kaksi hammasta) niin merkkien ollessa kohdillaan ykk:ssa ja virranjakajan pyöriän osoittaessa tässä kohdassa ykkös tulpan lähtöön niin ajoitus lampulla ei näy merkkiä missään ? sitten otti jakajan irti aina ja yritti laittaa semmoiseen asentoon että ajoitus lampulla näkyy merkki oikeassa kohdassa eli 15 asteessa.. sitten kun lopulta se kohta löytyi eli ajoitus oli 15 astetta. niin pyöritin ykk:hon ja katsoin niin jakajan pyörijä osoitti nelospytyn tulpanjohdon lähtöön. siks vaihdoinkin ykkös johdon sinne nelosen paikalle, ja vaihdoin muutkin sytytysjärjestystä vastaavaan järjestykseen. ja rupesi käymään.
eli pyörijä on ykk:ssa 180 astetta väärässä asennossa osoittamassa nelosen tulpan johtoa. niin silloin ajoituslampulla näyttää ajoitus olevan 15 astetta