Kirjotellaan jotakin tännekin kun koneella olen.
Loppukesästä tuli uskomaton tarjous, kun tuttu kysyi onko tarvetta 240 Volvolle? Ainahan mulla on!
Eli 86 vuosimallin D24+M47 kombolla oleva raato tipahti pihalle, josta kyllä pikimmiten päätin että ei ole minua varten. Auto vaati täyden remontin (seissyt 10v ja kansi halki). Noh laitoin muutamaan paikkaan ilmoitusta, että vaihtokauppa kiinnostaisi bensakoneelliseen ja näinhän siinä kävi:

[i[/img]
Tuollainen sininen B200K M47 papan helmi sitten tarttui "väliprojetiksi" (näistä muuten tuo parempi puolisko tykkää aina, kun puhe kuukauden remontista ja todellisuus 6kk). Eli taas ollaan samassa liemessa, mihin ei pitänyt enää koskaan sekaantua vaan tehdä noita olemassa olevia eteenpäin... noh... tässäpä sitä ollaan

Ja korissahan piti olla perinteinen "pari paikkaa", mutta kyllähän se levisi hieman... Eli helmaa, kaaren pätkää, etulattioita.... Etulokariinkin sai tehdä alaosan. Helman oisi saanut vaihtaa kokonaan kun jälkikäteen miettii.







Osittain alkanee näkyä hitsausväsymys, kun paikkoja olikin odotettua enemmän. Ompa nyt suurinpiirtein kopakka ja voi keskittyä kaikkeen muuhun. Mipaa hain paikallisesta maaliliikkeestä, jotta voi pierasta tohon ees sinnepäin sinistä kylkiin ja helmoihin. Muuten saa mennä myllytyksellä. Autohan on seissyt vuodesta 2006, joten maalipinnassa on kaikenlaista linnunpaskasta pihkaan. Mutta ylimaalaukseen ei ole oikein resursseja eikä mielenkiintoakaan tällä hetkellä. Kahden pienen pojan isänä kun tämä talliaika on aika rajallista muutenkin.
Mutta sain silti puskurin irti (parempi pitää kaivaa varastoista) ja tuon alamuovin, niin saa tehdä pohjat kunhan talliin pääsee.

Korihan on yllättävän hyvä täältä takaa. Melkein avasin oluen juhlan kunniaksi, mutta se saanee nyt kuitenkin odottaa viikonloppuun.
Ja sekavan tekstin loppuun vielä mietteitä mitä tälle nyt tullaan tekemään.
Kori kuntoon (vielä takakylkien, lokarin ja yhden oven maalaus ja myllytys)
Alusta uusiksi
Jarrut uusiksi
B200K - B230E tai jotain vastaavaa mitä nurkissa sattuu olemaan.
Sisustaan ehyet muovit ja orkkis radio jne paikalleen.
Taittokoukku kiinteän tilalle (tässä sellainen ollutkin, vaan ilmeisesti isompaa vaunua vedetty niin laitettu jäykkä)
Käytännössä siis löysästi museokuntoon, mutta tuo täyden remontin vaativa 200k lentänee mäelle ja tilalle jotain.
Rekisteröintikatsastuksen tämä myös vaatii kun perikunta palauttanut kilvet, mutta se nyt ei tuntunut olevan kummoinen homma kun katsastusasemalta kyselin.
Eli tämmöinen perus "pelastus". Älkää kysykö miksi, en tiedä kyllä itsekään.
