Uusimmat hankinnat ja tapahtumat ovat viimeisellä sivulla. Etusivu on vanhaa tekstiä jota kuitenkin yritän pitää osittain ajantasalla.Nykyinen kalusto:
B200K, M47, -89

B200K, M47, -87 -myyty-


B200K, M47, -86

B230K, M47, -86 -myyty- -ja ostettu takaisin- ja -myyty-


B230E, M46, -80 -myyty-

B18, M40, -62

Vanhaa tekstiä:
Nonii eli noin kuukausi takaperin nettiautoa selaillessani silmiini sattui tällainen usean omistajan silmäterä. Omistajia on muistaakseni yli 20, mutta jospa tuo nyt pysyisi kauemman tässä osoitteessa. Isällä on aijemmin ollut volvoja 2x Amazon, 242, ja täsmälleen samanlainen 240, joka seisoo vieläkin pihalla varaosa-autona. Vanhalla 240:sella ajettiin 1991-2009, jolloin isännän mielenkiinto loppui sen korjaamiseen. Tänä kesänä jostain syystä oma Volvo-inspiraatiopiikki iski ja aloin sitä katella, niin mystiseen nesteiden katoamiseen oli syynä vain lämppärin letku joka ruutasi vettä vain kun koneelle antoi kierroksia..

Nooh ei siitä sen enempää, vaan siirrytään otsikon autoon

Autoa liikuttaa 465tkm ajettu B200K. Kone on yllättävän hyvässä tikissä, mitä nyt vähän yskiskelee tyhjäkäynnillä

koneen jatkona M45. 7 paikkaa takaa mukavasti (humalaista) matkaseuraa ja madaltaa perää kivasti ku auto on täynnä

Autossa oli joku tarvike keskuslukko joka hajosi heti. Edellinen omistaja sanoi että ei ole käyttänyt lukkoja 4 vuoteen, joten lukotkin oli melko jumissa

Kehuikin vielä autoa "Paskaha se on, mutta ei kalliskaan" Jos sitä nyt uskaltaa sanoa, niin auto kustansi 150e, joka sisälsi mm.:
-Ruostetta kuskinpuolen takakaaressa, sekä helmassa, lattiassa ja tuulilasin ympärillä-
-Katkenneen kuskinpenkin
-Aiivan helvetisti koirankarvoja
-8kpl vanteita renkaineen + 4 talvirengasta (kaikissa pintaa!)
-Yhden toimivan kaijuttimen
-Keskuslukon joka toimi kolmessa ovessa kolme kertaa

-1mk15penniä+20snt
-Hyvin paljon hapettuneita liittimiä ja puhkikuluneita sulakkeita

-50L bensaa!
-Tupakkimuovit!
-Huomiovalot
-Pappamutkan irronneena takapenkillä

Eli Iisalmesta Ouluun kotiuduttuna yönä auto näytti tältä:




Eli tekemistä löytyy. Ja leimaakin oli vain pari viikkoa. Nooh autoon laitettiin mm. seuraavaa:
-Hitsattiin uusi kaari ja kuskinlattia
-Kuskinpenkki
-Takavalo
-Vanteet maalattiin
-Autoa maalattiin, mm. vasen takakulma ja vähän muualle paikkamaalausta.
-Takapenkin selkänoja, kun vanha ei suostunut kääntymään.
-Pappamutka kiinni, huonosti...
Eli eihän se mennyt niinkuin strömsöössä

Hylky tuli ja sulakkeet oli alkanu just vittuilemaan, kun ei pyyhkijät, töötti jne toimineet -.- Muuta laitettavaa oli; kuskin helman sisäpuoli, taakse yks pusla, jarrukilvet eteen, jarrujen ylimääräinen ääni (?), alkoi ennen konttoria ja loppui konttorilla käynnin jälkeen

ja kilvenvaloja ja sensemmosta pientä. Noo kaikki alkaa oleen laitettu, niin ei sen puoleen hätää.
Tekniikka tulee tuskin pahemmin muuttumaan, korkeintaan voisin harkita laatikoksi M47, että sais nuo kierrokset matka-ajossa alemmas. Ulkonäköähän tekis mieli muuttaa, kunhan rahaa saisi taijottua jostain.. Leveempää vannetta ja tonttiin ja semmosta. Mutta volvo näyttää nykyään tältä (näytti joskus):


Eli pientä fiksausta on tehty, ja tullaan tekemään vielä.
Vaikka tuossa ylempänä onkin kirjoitettu että tekniikkaa tuskin muutetaan, on silti alkanut päässä taas tulemaan ideoita senkin suhteen. No kesällä näkee kun töihin pääse, että mitä tällekkin keksii
