Sipostelua sillon tällön harrastanut kun o keli ja muu aikataulu sallinut. Viimisimpänä mittarien asennusta jolloin sain öljynpaineen näkyviin.
Tuonne fb-ryhmään jo asiaa ihmettelin mutta laitetaan nyt vielä tänne:
Lähtötilanne öljynpaine 1bar lämpimänä. Nyt mekaaninen mittari asennettu sähkösen kaveriksi (kuva) ja mittarilukema käytännössä sama 1bar.
Part 3. Turbo pois ja turbon öljylinja tukittu öljyvalon "anturilla" ja käytetty vaparina. Lämpimällä koneella öljypaine 1000rpm 3.8bar.
Ideoita mihin paine häviää turbon ollessa öljynkiertoineen paikallaan?

Kuvasta sen verran että tossa mekaanisen mittarin paikalla on öljyvalon anturi ja tuolla öljyvalon anturin paikalla sitten menolinja turbolle.
Kyseessä liukulaakeri turbo jonka ei pitäs vaatia mitään kuristuksia öljylinjaan. Kuitenkin kun linja on paikallaan paine romahtaa melkeen 3baaria.
Mitenkä tuon sähkösen anturin sijotus vaikuttaa mittarilukemaan? Koittanu täsä järkeillä että paine on sama kaikkialla mutta oon ruvennu sitäkin jo epäilemään.
Aloin paint -taiteilijaks


Tossa tuo nykytilanne. Nuolet kuvaa öljyn kulkua ja punanen osa anturia. Öljy siis kulkee anturista päinvastaiseen suuntaan (?)

Tää olis sit seuraava kokeilu. Eli koittaisin siirtää mittarin öljynkulkusuuntaan nähden kohtisuoraan
Kertokaahan viisaammat jos tulee jotain mieleen öljynpaineen laskuun. Öljyt jo vaihdoin. Ahdin on proturbon huoltama. Moottori juuri kasattu ja öljypumpun välykset on toleransseissaan