Joopa joo. Olipa taas päivä

Postitiivistet tunnelmat sinäänsä, että auto käy, mutta toisaalta ahistaa aika rankasti, kun kone käy ihan päin persettä
En oikein käsitä mistä tuo voi johtua, kun yhtään enempää ei ole vikakoodejakaan, mitä oli, kun kone ja sähköt oli vielä V70:ssä. 5-sylinterin suuttimen "korjausarvo" on rajusti yli toleranssin, mikä viittaisi vialliseen suuttimeen. No toinen suutin ei auttanut ja mikä sen sitäpaitsi olisi rikkonut, kun kone on käynyt vielä jokin aika sitten ihan normaalisti. Tällä hetkellä päällimmäisen ajatuksena viasta on vääntynyt vetolevy. Tyhjäkäyntikierrokset heijaavat testerin mukaan noin 50-60r/min, kun taas toimivasta autosta tutkailtuna heittoa on vain noin 5r/min. Vetolevyn ostin käytettynä ja siinä oli triggerikehässä pieni mutka, jonka oikaisin, mutta mahdollisesti siihen on jäänyt vielä heittoa ja nyt moottorinohjaus luulee, että 5-sylinteri käy huonommin kuin muut ja yrittää korjata tilannetta ruiskutusaikaa korjaamalla.
Pitää vielä konsultoida jotain viisaampia, ennen kun alan repimään laatikkoa alas ja vaihtamaan vetolevyä. Toisaalta olen aiemmin jo pohtinut, että olisi pitänyt kokeilla sopiiko D5:n turbiini takavetolaatikkoon, joka olisi näin jälkikäteen ajateltuna ollut ihan ehdoton vaihtoehto. Nyt sekin projekti olisi sitten testattavissa/toteutettavissa, jos laatikon joutuu ottamaan alas mahdollisen vetolevyvaurion vuoksi.