Nopeustieto menee alunperin eculle, mutta en tiedä vaikuttaako se jotain tuohon hommaan. Tieto tulee jarrujen yksiköltä ja ymmärtääkseni can-väylää pitkin, joten sen saaminen toimintaan lienee aika mahdotonta....
Tätä olen kaverin kanssa miettinyt, että voisiko vaikuttaa (asiasta en tosiaan tiedä). Siis voisiko olla mahdollista, että auton kaasutellessa paikoillaan, ECU antaa tietyillä arvoilla soppaa, kun taas liikkuessa ECU antaisi eri arvoilla soppaa. Tuohan sitä kulutusta voisi selittää, autosi luulee sinun kaasuttelevan paikoillaan, kun tosiasiassa liikut maantiellä 100km/h.

Yhtään en tiedä D5:n sielunelämästä, mutta jotenkin tuntuisi loogiselta hakea vikaa tuolta (jos suuttimet ovat eheät). Auttaisi varmaan paljon, jos joku D5:sta tietävä voisi vähän valottaa, miten tuo ECU käyttää tuota nopeusdataa.
Minusta merikontti on arvokkaimman näköinen juuri noin, pelkät sävylasit ja oikea väritys (esimerkiksi juurikin puhdas metallihohto hopeanharmaa ja mustat pilarit/tippalistat). Jos menee ikkunoita mustaamaan, niin tulee äkkiä oikeasti merikontin näköinen.

Mutta tämäkin taas mielipide, omistajahan sen päättää, onko lasit kirkkaat vai vejetty miranolilla.