Samppasport  Futurez

ruostuminen

  • 21 Vastauksia
  • 11649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: ruostuminen
« Vastaus #15 : 07.02.2011, 13:58:45 »
Taitaa Ford maksaa Focusten ovivaihdot. Ainakin osan.

Niin on kuulemma joskus maksanut maalauksen tai vaihdon. Taitaa nykyään olla kestävämpiä kaikki voortit. Volvo on pitänyt linjansa täällä pohjolassa esimerkkinä surullisenkuuluisa ETM. Ei korvata mitään. Kai sama linja pitää ruosteen suhteen myös...

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuminen
« Vastaus #16 : 08.02.2011, 09:38:04 »
Tämä ei taida päteä Opelilla. Vanhempien ex-zafirassa 06-ikäisessä kupli peräluukku, valmistaja ei ottanut asiaan kantaa.
Helmapellistä lohkeili maali ja massa euron kolikon kokoisina palasian, ja ilmestyi ruoste. Valmistaja ei ottanut asiaan kantaa.
Tuo helmakin huomattiin erään huollon yhteydessä, ja autossa oli kuitenkin eturoiskeläpät ettei siihen ihan suoraan kivet ainakaan päässeet iskemään.

Valmistaja vain väitti että se ei yksinkertaisesti voi johtua tehtaan virheistä, vaan meistä.

Autolla kumminkaan ei ollut ajettu sataatuhatta kilometriä niin se lähti vaihtoon.

Tilalle 2010 mallinen V50 1.6Drive  8)

Varsinkin  suomessa   tuota  asiaa  ajetaan  varsin  nihkeästi.  Valmistajaan  ei  välttämättä  olla  edes  yhteydessä  vaan  blokataan  ongelmat  kuluttajan  maksettavaksi.
Opelista  tiedän  pari  tapausta  joissa  suomessa  liikkeellä  sysättiin  itse  tuodun,  alle  100 000 ajetun  auton  viat  kuluttajalle.  Oltuaan  yhteydessä  saksaan  myyjäliikkeeseen  siirtyi  vastuu  tehtaalle.  Huomattavaa  on  että  auto  piti  viedä  saksaan  jossa  remontti  meni  tehtaan  piikkiin,  suomessa  kun  olisi  pitänyt  itse  maksaa.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: ruostuminen
« Vastaus #17 : 08.02.2011, 10:51:45 »
Varsinkin  suomessa   tuota  asiaa  ajetaan  varsin  nihkeästi.  Valmistajaan  ei  välttämättä  olla  edes  yhteydessä  vaan  blokataan  ongelmat  kuluttajan  maksettavaksi.
Opelista  tiedän  pari  tapausta  joissa  suomessa  liikkeellä  sysättiin  itse  tuodun,  alle  100 000 ajetun  auton  viat  kuluttajalle.  Oltuaan  yhteydessä  saksaan  myyjäliikkeeseen  siirtyi  vastuu  tehtaalle.  Huomattavaa  on  että  auto  piti  viedä  saksaan  jossa  remontti  meni  tehtaan  piikkiin,  suomessa  kun  olisi  pitänyt  itse  maksaa.

Mistä kummasta johtuu että merkistä huolimatta Suomessa korvausmenettely on niin älyttömän nihkeetä jos yleensä korvataan mitään. Johtuuko siitä ettei me osata vaatia?
Ihan hyvä pointti nuo tuontiautot kun niitä aika paljon Suomessa nykyään on... Pitääköhän Volvo vastaavasti viedä Ruotsiin tai Belgiaan  :o

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuminen
« Vastaus #18 : 08.02.2011, 11:36:08 »
Johtuuko siitä ettei me osata vaatia?

Hyvin mahdollista. Tappelu näissä asioissa liikkeen kanssa on niin hermoja raastavaa/aikaa vievää ettei moni yksinkertaisesti viitsi.
Volvoton

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: ruostuminen
« Vastaus #19 : 08.02.2011, 14:09:57 »
Hyvin mahdollista. Tappelu näissä asioissa liikkeen kanssa on niin hermoja raastavaa/aikaa vievää ettei moni yksinkertaisesti viitsi.

Sitähän se valitettavasti on... Mutta kyllä siinä voi tuntipalkoillekin päästä kun jaksaa vaatia oikeuksiaan eikä jää myyjän tai korjaamopäällikön kanssa vääntämään vaan menee hiukan pidemmälle ruokintaketjussa :)

Poissa geomanno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • - voima määrää suunnan, mutta "laatu" keston -
Vs: ruostuminen
« Vastaus #20 : 17.05.2016, 00:08:11 »
Ruostuminen ja volvo olivat tähän asti itselleni tuntematon käsite. Nyt asiaan on joutunut paneutumaan. Ajoin aikaisemmin V70 (vm.-99) 2.5D:llä 9 vuotta ja 322 tkm, Italian tuonti. Takaluukusta irtosi maalit, mutta tuloksena vain pintahapettumista rekisterikilven takaa. Keulassa kivenhakkaamia, iskemissä vain harmaata jauhoa eikä juurikaan ruostetta. Tekniikka erityisen lujaa. Ajoa ja perushuoltoa. Ensimmäinen komponentin loppuun kuluminen tuli vastaan kun turbo alkoi puhaltamaan akselin välistä 590 tkm kohdilla. Arvelin ettei kannata enää pajottaa muutaman satasen peliä, joten tuli ve:ksi uudemman etsintä.

Vastaan tuli v70 2.4 D (vm.-07), 350 tkm, 100% huoltokirjalla suomiauto. No oik. takalokisen kaari ruosteessa maalin alta. Saa toki vielä pysäytettyä korjaamalla. Ovien alalistojen kiinnityskohdista (ihmettelin mitä nämä listat yleensä on näin kiinnitetty läpipuhkomalla alahelma) listojen takuset täynnä maanäytteitä. Ovilistat irti ja pesulla ja paineilmalla puhtaaksi. No kiinnitysreijissä ruostetta ja kittien päältä maalilohjennut ja pientä alkavaa routaa juuri listojen yläreunoissa. No kotelosuojaa ensiavuksi. Alusta ja katto toki hyvässä kunnossa. Vaihtoautoa etsiessä tuli vastaan v70 (-04), 268 tkm missä oli jopa katossa peukalon kokoinen ruostealue maalin alla.
Mieleeni alkoi hiipiä jo ajatus, että onko tässä kohdin kehityksen pyörä alkanut pyörimään takaperin.
Onko tässä oikeasti joitakin muitakin paikkoja jotka on syytä heti tarkastaa jos meinaa pitää peliä? Vanha evry pelin jälkeen 163 hv automaatti tuntui kyllä mondeolta. Moottorinohjausuta optimoimalla toki siitä saatiin jo olennaisesti paree.
Ajoasento ja ajettavuus hakevat vielä paikkaa vanhan vm.-99 jäljiltä. Edelleen ristiriitaisin fiiliksin. Pakkohan se on hyväksyä ettei noita mk1 koppaisia enää tehdä uutena - harmi. Niillä ajaisi kuski uudesta aina penaaliin asti.





 

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: ruostuminen
« Vastaus #21 : 17.05.2016, 09:56:28 »
Mk2 pitäisi kyllä olla kärkipäätä ruostesuojauksen suhteen. Parempi kuin mk1. Tilastojen ja omienkin kokemusten perusteella. Omassa on ruostetta niissä paikoissa joita joskus maalailtu jälkikäteen.. Mk3 onkin sitten jo huonompi ruotsalaisten omienkin tilastojen mukaan. Tuntuu kyllä että mk3 on mennyt vähän joka asiassa takapakkia.

Mutta onhan autoala mennyt huimasti ettepäin näissä asioissa. Ei ole kauaa siitä kun 10v auto oli usein jo läpimätä ja kaipasi ankaraa hitsailua. Nyt voi sen ikäiset aasianihmeetkin olla vielä hyvissä pelleissä
« Viimeksi muokattu: 17.05.2016, 10:00:08 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Elekma