Elekma  Autoracing

850 ajoneston ohitus.

  • 33 Vastauksia
  • 18669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vm_77

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
850 ajoneston ohitus.
« : 14.08.2012, 11:40:27 »
Olisiko kenelläkään tietoa miten tappimallin ajoneston saa ohitettua 850 vm-95 volvosta, siis se malli missä tappi tungetaan kojelaudassa olevaan reikään. Tai linkki vinkkiä missä homma neuvottaisiin. Vastaukset mieluusti yv:nä.

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #1 : 20.08.2012, 16:25:34 »
Sama vika "Rahikaisella", mallikin sama. Immobilizeri pitäisi saada pois, koska se mitä ilmeisemmin temppuilee.

Käynnistyy aamuisin ja kylmänä ok, mutta jos erehtyy sammuttamaan, niin eipä lähde käyntiin.
Joskus ei edes yritä startata, joskus taas starttaa ja saattaa jopa käydä 1-2 sekuntia.
Ja sitten odotellaan. Kuumemmalla kelillä vie kauemmin (1-2h) kuin kylmällä.

Vai onko kenelläkään parempaa tietoa mikä avuksi vaivaan?
---

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #2 : 20.08.2012, 16:52:59 »
Käynnistyy aamuisin ja kylmänä ok, mutta jos erehtyy sammuttamaan, niin eipä lähde käyntiin.
Joskus ei edes yritä startata

Vai onko kenelläkään parempaa tietoa mikä avuksi vaivaan?

Jos starttimoottori pyörii käynnistäessä, vika on muualla kuin ajonestossa. Ajoneston ollessa päällä ei starttimoottori pyöritä ollenkaan.

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #3 : 21.08.2012, 11:32:26 »
Kyllä tuo asia jotenkin on riippuvainen immobilizerista, koska aina ei siis edes yritä startata. Tosin tuo vika on aniharvoin.
Vähän huonosti löytyy tietoa tuosta tikku-mallisesta immobilizerista :(. Ei ilmeisesti asenneta Suomi-autoihin.

Ilmeisesti vika on bensapumpun ohjauksessa, johon tuo immobilizeri jotenkin vaikuttaa. Miten?
Nyt kun tuota taas testailin, niin silloin käynnistyy, kun bensapumppu käy virtojen kytkemisen jälkeen pidempään.
Jos pumppu käy vain hetken (1-2 sek), niin silloin kone käy startin jälkeen myös tuon 1-2 sekuntia.
Kun taas pumpusta ei kuulu mitään ääntä virran kytkemisen jälkeen, niin silloin startti pyörii, vaan ei edes yritä käynnistyä.

Olisiko kenelläkään ystävällisesi tarjota hyviä korjaus neuvoja?
Pitäisi jo pikkuhiljaa päästä ruoan hakuun... onneksi vielä on mustikoita metsissä  :P

---

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #4 : 21.08.2012, 12:22:51 »
Sienikausi on kohta parhaimmillaan ja omenatkin kypsyvät ;D

Veikkaisin bensapumpun tulleen tiensä päähän. Pumpun rele on myös yleinen vikakohde. Haulla lisää. Sopii hyvin tuohon vikakuvaukseen tietämättä autosta enempää tai sen huoltohistoriasta. Toimiiko auto hyvin jäädessään käyntiin?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #5 : 21.08.2012, 13:19:07 »
Bensapumpun käyttöikä käytöstä riippuen on se 303tkm-328tkm eli paljon autollaa on ajettu ja suriseeko se pumppu kun virrat käännät päälle(jos ei surise silloin tarkista tämä bensapuoli)Bensapumpun rele on samoin haavoituva yksikkö jos ei ole sitä oranssia mallia joka on ainakin 96 mallissa se numero siellä sulakekotelon pohjallaa on 103 maksaa tarvikkeena jotain 30€ pintaan..Kun näissä Suomeen tuoduissa Volvoissa se ajoesto tekee niin että kone hörähtää käyntiin jonka jälkeen sammuu ainakin omassa 850 kun testasin.Eli ota se bensapummpu näkyviin sekkaa tuleeko pumpulle virtaa jos tulee ja pummpu ei käynnisty silloin pumppu viellinen ja monesti se vasarallaa naputtelu laittaa pumpun toimimaan voi jopa ajaa pitenpään jonka jälkeen lopullien sippi.Testaa ja kerro tänne ne jutut

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #6 : 21.08.2012, 14:00:17 »
Omenia ei vielä parane syödä... ympäristö syistä. Sienet kyllä maistuvat ja niitäkin onneksi on. Sorsalle en päässyt... :(

Autolla ajettu, tai siis mittarissa on 247tkm.

Auto käy ok ja moitteitta kun sen saa käyntiin.
Joskus olen tosin huomannut, että kierrokset heijaa ylös - alas heti käynnistyksen jälkeen, mutta asettuu kun painaa kaasua.

Tuon pumpun releen (punainen 103) olen jo tsekannut ja se näyttää ja on mittausten mukaan "terve".

Lähdempä nyt mittailemaan sitä bensapumppua, vaikka epäilen vahvasti, että sen ohjauspuolessa se vika on. Eli pitäisi löytää keino ohittaa immobilizeri ainakin tuolta osin.
---

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #7 : 21.08.2012, 14:06:53 »
Ja tuo bensasuodatin ja suutinntukin päässä se 3.03 bar.Noita ajoestoja kun ei tavallinen tee-se-mies oikein pääse ohittelemaan näihin juttuihin mitä olemme puhuneet ne voidaan sekata-

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #8 : 21.08.2012, 15:05:43 »
No, joo. Nyt taas kaikki toimii, mutta kuinka kauan?
On tää merkeleellistä! Kun alat mittailemaan, niin vika häviää.
Ainut asia mitä tein, oli tuon pumpun releen irrotus ja tsekkaus, sekä sulakepesän alla olevien releiden kantojen suihkutus elektroniikan puhdistusaineella.

Kävin muuten jo kaupassakin. Pahin hätä siis ohi  :pomo:

Yritin myös paikallistaa missä se immobilizerin rele on, vaan vielä ei löytynyt. Siellä releboxissa tai lähellä joku rele raksahtaa n. 30 sekunnin päästä kun sammutan koneen ja laitan ovet kiinni. Samalla alkaa immobilizerin valo vilkkumaan. Jatkan tutkimuksia...
---

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #9 : 21.08.2012, 15:45:31 »
Yritin myös paikallistaa missä se immobilizerin rele on, vaan vielä ei löytynyt. Siellä releboxissa tai lähellä joku rele raksahtaa n. 30 sekunnin päästä kun sammutan koneen ja laitan ovet kiinni. Samalla alkaa immobilizerin valo vilkkumaan. Jatkan tutkimuksia...

Se rele lienee sama, joka laittaa ovet salpalukkoon.

Oiskos tuosta apua:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #10 : 21.08.2012, 16:16:58 »
Kun näissä Suomeen tuoduissa Volvoissa se ajoesto tekee niin että kone hörähtää käyntiin jonka jälkeen sammuu ainakin omassa 850 kun testasin.

Ei ole varmaankaan VDO:n suunnittelema ajonesto? VDO:n ajonesto estää starttimoottoria, bensapumppua sekä sytytysyksikköä toimimasta aktivoituna.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #11 : 21.08.2012, 17:03:44 »
Tuota en muuta tiedä että alkuperäinen Volvon on.Kun ottaa sen sulakkeen irti jossa lukee se salpalukitus niin tekee sen että kone hörähtää käyntiin ja sammuu

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #12 : 22.08.2012, 15:16:12 »
Kiitokset Justukselle linkistä.

Nyt tuo pirssi pelaa ongelmitta, enkä saa vikaa toistumaan, mutta näin on ollut ennenkin. Nyt on siis paha tutkia enempää.
Bensa pumpun surinat ovat samanlaiset kuin aiemmin kerroin. Nyt vaan käynnistyy joka kerta.

Edelleen epäilen ainakin osin tuota immobilizeria ja sen poistaminen poistaisi ainakin yhden vikamahdollisuuden.
(Eikä noita tikkujakan ole kuin yksi, joten senkin puoleen joutaa pois koko pska)
Aina ei ledi lopeta vilkkumista, kun käyttää tikkua siinä kolossa. Silloin auttaa kun työntää "pohjaan saakka"  ::)
Tietääkö kukaan mikä siellä pohjassa olevan microkytkimen funktio oikein on?
---

Poissa valkope

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #13 : 24.08.2012, 15:37:35 »
Jaba-daba-duu  :2funny:
Nyt on tikku-immobilizeri poistettu. Kiitokset macrolle!
Yksi vikamahdollisuus tulevaisuudessa vähemmän, eikä tartte sörssiä sitä tikkua siihen reikään...
Otin tuosta operaatiosta kuvasarjan.
Sen verran uteliaita toppuuttelen, että kyseessä ei kuitenkaan ole mitään sen intiimimpää...
Jos jollakin tarvetta vastaavan operaatioon, niin voin lähettää, kun en tiedä uskaltaako suoraan tänne laittaa?
---

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 850 ajoneston ohitus.
« Vastaus #14 : 26.08.2012, 01:16:33 »
Jaba-daba-duu  :2funny:
Nyt on tikku-immobilizeri poistettu. Kiitokset macrolle!
Yksi vikamahdollisuus tulevaisuudessa vähemmän, eikä tartte sörssiä sitä tikkua siihen reikään...
Otin tuosta operaatiosta kuvasarjan.
Sen verran uteliaita toppuuttelen, että kyseessä ei kuitenkaan ole mitään sen intiimimpää...
Jos jollakin tarvetta vastaavan operaatioon, niin voin lähettää, kun en tiedä uskaltaako suoraan tänne laittaa?

Älä laita tänne, vaikka tuon löytänee googlella melko helpolla, mutta kivempihan se on, että satunnainen autovaras ei keksi täältä keinoa nyysiä tuollaisella ajonestolla olevaa volvoa.

 

Kulkukoira  Proturbo