RallyBaron  Samppasport

Volvo 164 kesäkaara

  • 99 Vastauksia
  • 43633 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #75 : 06.05.2013, 22:38:17 »
Viikonloppuna noin 30h auton alla ja tänään koeajolla 350km... Hyvin tuntui pelaavan ja ehjänä kotia tuli niin kuski kuin autokin. Vloppuna tuli vaihdeltua kytkimen roippeet, kytkinkoppa, kopan akselit, haarukka, loput jäähdytysvesiletkut, puolet putkistosta, kytkinvaijeri, laatikon ja perän öljyt yms pientä. Meni loman aloitus vähän urakkahommiksi, mutta auto pelaa taas paremmin kuin koskaan. Kytkin on mukavan kevyt ja tuntuu kyllä pitävän napakasti. Aika paljon toi lisää ajomukavuutta kun ei tarvitse polkimen päällä seisoa. Koeajolla ei paljastunut ylläreitä, kaikki nesteet ja öljyt pysyivät hyvin sisällä ja kaikki pelasi kuten odottaa sopi. Kuitenkin noilla uusilla vanteilla takaa tuntuu kumit raapivan kaariin aika mallikkaasti jos ajaa terävään monttuun tai nyppyyn, siispä alustaa alle jahka siihen projektiin jaksaa ryhtyä. Ellei ongelma korjaannu jäykemmillä jousilla ja iskareilla pitää miettiä kaarien pientä laikkaamista tai lopulta vanteiden vaihtoa ellei noilla ala asettumaan. Kaarien levitykseen ei vielä ole inspiraatiota lähteä, joten kokeillaan nyt ensin alustalla ja pienellä kaaren muokkauksella.

Pokkaus tosin taittuu sisään noin 3cm ja kumi tulee kaaren reunaan asti, joten laikkaamisenkin hyöty on hieman kyseenalainen. Kyllähän tuolla kyläcruisingia heittää ja matkaakin ajelee jos maltillisesti väistelee suurimmat rytinät. Hieman tosin syö sitä "ajettavuutta" kun joutuu slalomoimaan pitkin teitä ja istuminenkin menee sellaiseksi pelko perseessä jännittämiseksi aina monttujen kohdalla.. Varmaan tällä loman jämillä jos koittaisi sovitella noita jakkaroita paikoilleen ja ajeluttaa autoa mahdollisimman paljon. Katsoo sitten tuon alustan kun pitää seuraavia kesälomia varmaan jossain juhannuksen korvilla tms. Kokonaisuutena kyllä mahtava päivä, vaikkakin uupumus jo alkaa painaa. Auton alle könysin aamulla noin 7 aikoja ja puolilta päivin auto oli laskettu alas pukeilta ja valmis koeajoon. Tien päällä sitten menikin koko päivä ja syöminenkin unohtui :D

Pistetään loppuun vielä kuva viimeisestä erikoiskokeesta jossa tuli pysähdyttyä odottelemaan auringon laskemista.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 22:52:38 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #76 : 08.05.2013, 18:43:20 »
Nam
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #77 : 11.05.2013, 23:47:59 »
Taas on tallissa tullut vietettyä tänään noin 12 tuntia. Isäpapan avustuksella saatiin lopulta Sparcot paikoilleen ja tuossa 22:00 maissa olikin molemmat penkit pultattu kiinni ja pääsin koeajolle. Huomattavasti mukavampi on kyllä nyt cruisailla kun saa ajoasennon juuri sopivaksi, ja istutaankin aiempaa noin 10-15cm matalammalla. Huomenna sitten tarkemmat fiilikset ja kenties kuviakin jos muistan kännykällä napsia. Sanotaan että oli hieman odotettua suurempi juttu noiden penkkien laittaminen ja koko päivähän siinä tuhrautui. Sparcon kiskot sattuivat juuri vähän liian kapealle, että olisi voinut alkuperäisiin U-rautoihin pultata suoraan kiinni, joten rakentelin alkuperäisten rautojen päälle alustan 80x10mm lattaraudasta joka hitsailtiin kiinni alkuperäiseen kehikkoon. Tietenkään ei pylväsporakonetta tms ollut saatavilla joten hieman meni aikaa 4x9mm reikien tekoon per alusta tuohon kyseiseen lattarautaan noin akkuporakoneen ja öljyn avustuksella :D

Tehtyä kuitenkin tuli ja vieläpä mitatkin kerralla oikein. Jälkikäteen ei tarvinnut mitään muokkailla ja penkit sujahtivat paikoilleen nätisti. Sparcon R-100 penkkien mukana tulleet Sparcon yleismalliset kiskot eivät luonnollisesti sopineet suoraan penkkeihin, vaan pientä viilaamista jouduin suorittamaan. Oli kuitenkin päivän työn arvoista, meinaan parantui tuo auton ajettavuus aika radikaalisti kun asennon sai mukavaksi ja hallintalaitteetkin alkoivat löytyä omilta paikoiltaan..
« Viimeksi muokattu: 11.05.2013, 23:49:46 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #78 : 12.05.2013, 17:24:53 »
On kyllä kaunis auto  :-*

Ite löysin joskus lidlistä pylväskoneen tais maksaa alle satkun. On se ihan ehdoton vekotin joissan hommissa. Ja kunnon HSS terät niin ei paljon tartte kinastella palikoitten kans.
V70 TDI

Poissa Kariaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #79 : 12.05.2013, 17:54:20 »
On meinaan pirun komia volovo sulla! Vanteet  S*
Volvo 850 T5-R

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #80 : 15.05.2013, 13:19:50 »
Kiitokset kommenteista taas, kiva kuulla että muitakin miellyttää vaikka autoa itselle rakennetaan :) Nappasin vielä kuvan penkeistä ennen lähtöä tallilta joten laitetaas jakoon. Tuli kyllä tukevat telineet ja alkuperäinen korkeus-säätökin jäi käyttöön. Penkissä itsessään on kippi ja kiskojen sijainti tuli toteutettua siten, että persejalkaisempikin kuljettaja yltää polkimille. Toki varaa taakse on sitten pidempääkin kaveria varten, mutta huomattavasti mukavammaksi muuttui ajoasento noiden myötä.

Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #81 : 26.05.2013, 11:30:36 »
Tänä viikonloppuna ei mitään radikaalia tapahtunut, tuli vaihdettua kaikki sytytysjohdot uusiin ja paranneltua hieman konehuoneen sähköjä. Alustahommiin en tohtinut alkaa kun isäpapalla oli menoa eikä olisi apumiestä ollut paikalla tarvittaessa. Josko sitten ensi viikonloppuna pääsisi aloittelemaan noiden jousien ja iskarien uusimista tuolta etupäästä. Kelit olivat niin suotuisia että ajeluksi meni ja taas kertyi mittariin reilu pari sataa kilometriä kylärinkiä ja muutamia kymmeniä kilometrejä maantieajoa. Auto pelasi ongelmitta ja jotenkin tuntui vetävän entistä paremmin noiden sytkäpiuhojen uusinnan myötä. Entiset olivat todella haperot ja kynsille tuli suoraan jos piuhasta nappasi kiinni.. Kenties vaikuttaa jopa bensan kulutukseen, jos sitä joku näissä tahtoo miettiä. Itse on tullut mentyä meiningillä jos tankki on tyhjä niin lisää saa tuosta paikalliselta nesteeltä 98E muodossa.. Villi veikkaus kulutuksesta matka-ajossa olisi joku 12/100km jos ajelee rajoitusten mukaan..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #82 : 27.05.2013, 07:50:36 »
Tänä viikonloppuna ei mitään radikaalia tapahtunut, tuli vaihdettua kaikki sytytysjohdot uusiin ja paranneltua hieman konehuoneen sähköjä. Alustahommiin en tohtinut alkaa kun isäpapalla oli menoa eikä olisi apumiestä ollut paikalla tarvittaessa. Josko sitten ensi viikonloppuna pääsisi aloittelemaan noiden jousien ja iskarien uusimista tuolta etupäästä. Kelit olivat niin suotuisia että ajeluksi meni ja taas kertyi mittariin reilu pari sataa kilometriä kylärinkiä ja muutamia kymmeniä kilometrejä maantieajoa. Auto pelasi ongelmitta ja jotenkin tuntui vetävän entistä paremmin noiden sytkäpiuhojen uusinnan myötä. Entiset olivat todella haperot ja kynsille tuli suoraan jos piuhasta nappasi kiinni.. Kenties vaikuttaa jopa bensan kulutukseen, jos sitä joku näissä tahtoo miettiä. Itse on tullut mentyä meiningillä jos tankki on tyhjä niin lisää saa tuosta paikalliselta nesteeltä 98E muodossa.. Villi veikkaus kulutuksesta matka-ajossa olisi joku 12/100km jos ajelee rajoitusten mukaan..

Hienoa, että auto pelaa  :hello: Ja eikä kannata paljon miettiä näiden kulutuksia kaikki menee mitä tankkii laittaa, huolen kulutuksesta kyllä pitää nuo janoiset Strömberin-veljekset tuolla pellin alla  :D. Itselläni kun tuo polttoainenmittari elää ihan omaa elämää, niin olen pitänyt varman päälle 15l/100km näin kylillä ajossa sekä työmatkoilla. V-poweria olen juottanut ja lisäksi olen laittanut Sonax-lyijynkorviketta kyytipojaksi, liekkö sitten vaikutusta muutakuin henkiselläpuolella  ???. Ja niin hukkasitteko jo nuo auton omat penkit? Tarvetta olisi apukuskin satulalle  ::)
« Viimeksi muokattu: 27.05.2013, 08:37:16 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #83 : 27.05.2013, 15:18:37 »
Hienoa, että auto pelaa  :hello: Ja eikä kannata paljon miettiä näiden kulutuksia kaikki menee mitä tankkii laittaa, huolen kulutuksesta kyllä pitää nuo janoiset Strömberin-veljekset tuolla pellin alla  :D. Itselläni kun tuo polttoainenmittari elää ihan omaa elämää, niin olen pitänyt varman päälle 15l/100km näin kylillä ajossa sekä työmatkoilla. V-poweria olen juottanut ja lisäksi olen laittanut Sonax-lyijynkorviketta kyytipojaksi, liekkö sitten vaikutusta muutakuin henkiselläpuolella  ???. Ja niin hukkasitteko jo nuo auton omat penkit? Tarvetta olisi apukuskin satulalle  ::)

Juu kyllähän terveen Volvon pitääkin kuluttaa, syytä olisi huolestua ellei ruoka maistuisi. Penkit menivät melkeimpä heti kun ne mainitsin hävittäväni, paikallinen harrastaja poimi ne parempaan talteen niin ei tarvinnut lähetellä.. Tosin auton mukana tuli infernaalinen kasa osia joista osa hakematta ja osa haettu. Mukana oli muistaakseni takapenkki ja kuskin penkin raato, mutta vänkärin jakkaraa en muista nähneeni :( Voin toki vielä tarkistaa..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #84 : 01.06.2013, 21:00:17 »
Tänään oli vuorossa etupään alustan purkamista, entiset jouset ja iskarit tuli otettua pois, mutta homma ei todellakaan mennyt kuin elokuvissa. Kaikki meni sujuvasti kunnes alapallonivelen mutteri ei suostunut aukeamaan millään konstilla ja se jouduttiin pistämään palasiksi, kasaaminen sitten tyssäsi juurikin kyseisiin mutteriin kun ilmeisesti on jokin tiheäkierteinen tuumakoko jotai ei löytynyt meidän tallista eikä koko paikkakunnalta. Pitää ensi viikolla käydä Karjalan pultista taas lajitelma tuumakokoja jo varastoon, paljon ostin jo viime kerralla, mutta en noin suuria kokoja. Toinen puoli avautui ongelmitta eikä ollut mitenkään normaalia tiukemmassa, tuosta saa sitten mallimutterin mukaan että tietää ostaa oikeaa kamaa. Tukivarret olivat yllättävänkin hyvässä kunnossa ja ainakin toiselle puolen uusittu jossain vaiheessa, koska oli vielä siistissä mustassa maalissa paskakerroksen alta.. Molemmat alapallot varmaan myös vaihdallettu jossain vaiheessa, koska välystä ei tuntunut olevan ja kumitkin ehyet.

Hieman toki harmittaa kun homma tyssäsi yhteen mutteriin, mutta näinhän se yleensä menee. Seuraavan kerran olen tallille tulossa varmaan viikolla 24, johon ehtii nuo puuttuvat osaset hankkia. Samalla ajattelin uusia nuo tukivarresta vakaajaan tulevat tangot ja kaikki kumit / rikat, noita kaiketi nykyään koiranluiksi kutsutaan. Sen verran täytyy jatkaa parantelulinjalla että otin molemmille puolille kokonaan uuden sarjan tilaukseen ja kumit vaihtuvat polykamaan. Jos sitten Juhannuksena pääsisi mökille autolla :) Onhan tuota tullut jo jokunen sata kilometriä ajettua, joten aikakin on auton vähä seisoa. Uudet jouset vaikuttavat asiallisilta ja jämäköiltä, madallusta tulee hieman ja jäykkyydessä on hurja ero. Entinen jousi joustaa aika paljon kun omalla painolla sitä tallaa alas, mutta uudet eivät juuri hievahda. Pistetään verrokkikuva loppuun vielä entisistä ja uusista etujousista. Iskarien vaihto tuohon vermeeseen onneksi on hyvin kivuton operaatio näemmä, joten helppo on tulevaisuudessa vaihtaa paremmat alle elleivät nuo KYBbiläiset pelaa halutusti.



PS. Niin saattais muuten olla nuo vanteet hiljaises myynnis kun tarjoutui tilaisuus hankkia jotain muuta.. Ilmaiseksi tosin eivät ole lähdössä kun ovat harvinaisen siistit käännetyiksi, sovitteet tehty, että saa nuo kromikapselit kiinni ja venttiilikin käännetty oikealle puolelle. Ovat hyvässä maalissa eikä mitään isoja kolhuja. Eivätkä ole ravistelleet ainakaan normaali maantienopeuksissa kun en kovempaa ole ajellut.. Kumeissakin pintaa vielä hyvin vaikkakin kaikki renkaat hieman eriparia. Edessä 195/55/15 ja takana 205/55/15 jos oikein muistan.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2013, 23:14:40 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #85 : 08.06.2013, 08:36:04 »
Eilen illalla tuli valuttua tallille seitsemän maissa ja yhdeksältä oli etupää kasassa ja auto testiajoon valmis. Toistaiseksi kasassa vanhoilla vakaajan osilla, kun eivät uudet ole vielä saapuneet. Tarkoitus kuitenkin oli päästä testaamaan lähinnä miten tuo jousi / iskari combo suoriutuu. Madaltunut keula ei juurikaan kuten tuli arveltua, ehkä parisen senttiä.. Ajossa tuo yhdistelmä ei ole pintakova, tuntuma muuttui paljon skarpimmaksi ja kaistan vaihtaminenkin ohituksessa ei enää aiheuta hikikarpaloita. Ei tuolla yhdistelmällä vielä minnekkään radalle toinna haaveilla noin kovaa ajoa ajatellen, mutta mielestäni tavoitteet täyttyivät. Jämäkkyyttä saatiin lisää pienellä madalluksella ja ohjaustuntuma ja kyyti noin kokonaisuudessaan muuttui niin rajusti, että vaikea uskoa ajavansa samaa autoa.

Tänään varmaan tulee vaihdallettua taakse uudet iskarit, ainakin toinen takaiskareista on totaalisen paskana ja aiheuttaa kummallista voblaamista perässä kun ajaltaa montun yli. Toistaiseksi jätän entiset jouset paikoilleen kun ovat vielä jämäkät ja hieman korkeammat kuin nuo Lesjöt. Pitää miettiä tuota vanneasiaa, koska noilla nykyisillä kiekoilla ei enää ajeta mikäli taakse vaihdan matalamman jousen. Toisaalta taas ajomukavuuden kannalta pitää tuolle asialle jotain tehdä.. Ei paljon mieltä lämmitä slalomoida tuolla suuremmissa montuissa ja varoa jokaista hidastetta kuin jollain matalalla tuningpokemonilla vaikka auto on korkeudeltaan luokkaa puimakone. Yksi hätäratkaisu olisi vaihdaltaa nuo 15" tykkivanteet taas alle kun niihin tuli perusnakit laiteltua ympärille. Pirun komeathan nuo nykyiset vanteet ovat, mutta eivät oikein madallettuna mahdu pyörimään ilman ettei kaarelle tee jotain. Toki eri rengaskoolla ja profiililla saisi tuon ongelman ratkaistua kun nyt kiekoissa on melkoiset läskit ympärillä, ei taas sitten toisaalta viitsisi pistää ajokelpoisia renkaita menemään kun jokaisessa pintaa 4mm tai enemmän..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #86 : 14.07.2013, 10:27:05 »
Taas on auto edennyt hieman ja kuten arvata voi niin ongelmiltakaan ei vältytty. Etupää on kasassa ja pelaa kivasti, sinne vaihtui vielä uusi "koiranluu" sarja joka käsittää tangot, holkit, prikat ja puslat jotka tulivat polyuretaanista. Tuolla sai vielä mukavasti tuota keulan keikkumista minimoitua ja autosta tuli vakaamman oloinen varsinkin jos suuntaa joutuu muuttamaan vikkelästi. Aiemmat osat olivat jo todella heikossa kuosissa, kumipuslat halki ja kuluneet ja itse metalli ruostunut puslien sisältä vain puoleen alkuperäisestä paksuudesta :D Nyt on uutta ja kiiltävää osaa alla..

Eilen tuli taisteltua takapään kanssa kun päätin sittenkin vaihtaa uudet jouset myös taakse. Iskareita joutui modaamaan hieman kun olivat uudemman malliseen eikä tuota vanhemman mallista iskaria ollut saatavana missä alapäässä on pelkkä lenkki. No uudemmasta iskarista romut pois alapäästä, että jäljelle jäi vain vanhemassa iskarissa oleva lenkki. Tuolla reseptillä istuivat suoraan nätisti. Toinen puoli meni kivuttomasti ja iskarin alapäähän tuli myös vaihdallettua polypuslat, jousikin passasi suoraan. Kuten jo aiemmin ajattelin, tuli huvikseen kokeiltua perän korkeutta noilla vanteilla ja uudella jousella kaari laskeutuu kumiin kiinni, joten alle vaihtuu tykkivanteet toistaiseksi :)

Toinen puoli taasen ei mennyt niin kivuttomasti, iskarille sama operaatio ja jousta irrottaessa huomasin alapään jousikupin olevan aivan finaalissa. Oli jo niin huonossa hapessa, että jousi olisi voinut pompata irti koska tahansa sopivaan nyppyyn ajaessa. Siispä homma meni taas holdiin ja tilasin molemmille puolille uudet lukkolevyt jousien alapäähän, niitä sitten odotellaan ja pistetään auto sitten kasaan jahka saapuuvat. Sama vaihtaa toisellekkin puolelle kun ei ole iso vaiva, vaikkakin toisen puolen kamat olivat aivan käyttökelpoista. Yläpäässä ei ollut ongelmia, varmaan kun siellä ei tuo vesi pääse seisomaan.. Pitäisi noista toisista vanteita katsella ET suunnilleen niin saa hieman lisätietoa myyntiä varten.

Uusi vesipumppu tuli hankittua jo varastoon silmälläpitäen ensi kesää, tämän kesän tavoitteet auton kanssa on kohta saavutettu, joten tarkoitus olisi alkaa haalimaan osaa uuteen tekniikkaan. Vieläkään en tosin ole päättänyt mitä autolle tullaan tekemään, ainoastaan sen että B30 pellin alla varmaankin pysyy ja sen ympärille kehitellään jotain. Vaparina tuo on tarkoitus pitää, joten vaihtoehtoina pitkälle joko mega tai sitten paremmat kaasarit yms.. Sitäkään en vielä ole päättänyt tuleeko tekniikka tuon entisen koneen pohjalta vai etsinkö aihion jota rakentaa ajan kanssa kun tuo on ajossa. Jälkimmäinen on noista se todennäköisempi vaihtoehto.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #87 : 09.11.2013, 14:45:05 »
Niin se alkaa ajokausi olla lopuillaan, autokin tuli leimattua 7.11.2013 joten ajoaikaa on ensi vuoden loppuun asti. Saa kulkineen suoraan ajoon sitten keväällä. Auto on pelannut mukavasti täysin ilman ongelmia, peltivanteet tuli myytyä tuon takaosan madalluksen myötä, ensi kesäksi sitten suunnitellaan jotain muuta.

Tuli käytyä hyörypesuria näyttämässä korille rekkahallilla ja huomenissa olisi ohjelmassa sisustan siivous ja kotelosuojat sinne minne tarvitsee. Hyvin mukisematta mentiin tämäkin pesureissu ja kohta pääsee vanhus talliin nukkumaan talviunta. Ensi kesänä olisi sitten uusien vanteiden hankintaa ja tekniikan sipistelyä.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #88 : 12.03.2014, 21:17:53 »
Tällä rintamalla ei mitään uusia tapahtumia. Auto on talvehtinut menestyksekkäästi tallissa, perjantaina menen käymään tallilla ja käyttikseen pitäisi vaihtaa alapallo. Samall varmaan tulee tätäkin herätelyä jo uniltaan akun täyteen lataamisen ja kenties käynnistelyn muodossa jos pakkasta ei ennusteista huolimatta tulekkaan.

Vanneasiaa pitäisi miettiä tässä kevään korvilla, ei nappaa nuo alla olevat tykkivanteet. Taakse kenties vaihdan vakiot jouset, nykyisellään takapää on liian lintta. Keula jääköön nykyiseen tasoon.  Vanteiksi olen mietiskellyt sellaisia rod-lookin omaavia suht umpinaisia vanteita, taakse huulella ja eteen lähes ilman huulta. Olisiko kellään ehdotuksia tai tietoa mistä tuollaisia voisi metsästää? Kenties jostain jenkeistä olisi käypäistä?

Tekniikka myös pyörii mielessä, se on varmistunut että B30 pellin alla pysyy mutta mitä sille tehdään on toinen juttu. Oma aika on niin rajallista että tekisi mieli ostaa valmiiksi kunnostettu kone jonka voisi heittää paikoilleen, jos tuo vielä omaisi ruiskukamppeet niin sen parempi. Hieman on myös koko auton myyminen pyörinyt mielessä kun tässä vaiheessa ei vielä olisi liian myöhäistä perääntyä, osiin on kuitenkin mennyt vasta noin 3000€.. Tuo tosin haihtunee mielestä jahka auton starttaa ekaa kertaa talviunien jälkeen..




Aika lailla juuri tuollaiset olisi mielessä, kun vaan löytäisi mistä ja sopivat jaolliset.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 21:32:06 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #89 : 01.04.2014, 23:21:30 »
Josko sitä viikonloppuna avaisi ajokauden, tänään jo Trafin sivuilla meinasin ottaa auton käyttöön mutta jäi vielä tekemättä. Tuli tilattua takapäähän Lesjön tilalle 145 mallin kuormajouset, muutakin pientä tilpehööriä samaan tilaukseen tuli otettua. Jos jollakin sattuu löytymään hyväkuntoista B30 konetta tai osasia niin vinkkaappa toki, olisin kiinnostunut ostamaan vaikka kokonaisen remontoidun moottorin. Nykyinen kone pelaa, mutta tarkoituksena on päivittää tekniikkaa, ei vain itsellä aika tahdo riittää suurempiin räjäytyksiin moottorin osalta ja mieluusti kamppeen pitäisi ajossa tuon ajokauden. Talvella taas ei ole tiloja tehdä autolle yhtään mitään.

Vanteetkin tuli bongattua, mutta en ole saanut vastausta saako noita teetettyä Volvon jaolla. Spacer hommiin ei kiinnostaisi alkaa.. Pitänee kaivella vanhat Fondmedalit naftaliinista noiden tykkivanteiden tilalle.
Volvo 940 Turbo -97

 

KL-varaosat  Race.fi