Outo ruisku, esim nissanin ruisku tajuaa rikastaa heti ahdoilla eikä viiveillä... Siinäkin tunnistaa ahdot imm virtauksen mukaan. Noh koitan vakio bensa lastulla huvikseen.
Mikä on sopiva ajomäärä tehdä johtopäätöksiä, riittääkö pari päivää?
Muista, että LH desing on kotoisin 70-luvun lopulta.... :hello:
Ja kuten sanoin, heti kun ahdot nousevat, nousee bensan painekkin. Joten rikastus on välitön, jos kartat ovat kohdallaan. Joten sen ECU:n (LH) ei tarvise paineista tietää tuon taivaallista, vaan ilman määrä on ainoa tieto, mitä tarvitaan.
IMM mittailee mitä mittailee ja sekin reagoi välittömästi siihen muuttuvaan kaasumassaan. Viivettä toki on, koska putkikin on pitkä.
Vakiolastu ei sitten toimi 1 baarin paineilla, joten unohda se suosiolla.

Jaa, että kuinkas kauan tuo lambdan korjauvakion uudelleen muutos kestää? No, itsellä on takana Immun fiksauksen jälkeen reilun 200km ja se ehkä on jo tasaantunut. Selviää seuraavassa tankkausvälissä. Nyt ainakin soppaa meni sen 20L/100km. Kyseessä on nimenomaisesti "long time fuel trim". :hello:
Ja tietenkään en LH:ta nollannut immun fiksauksen jälkeen (kliininen eläinkoe).