Autoracing  KL-varaosat

850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............

  • 41 Vastauksia
  • 18567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari.rautio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #30 : 26.08.2012, 21:10:57 »
Kulmaletku on vaihdettu ..mutta ilmamäärämittariin ei ole vielä kajottu...tosiaan käy paremmin kun töpseli irti...
kantseekohan tuota ilmamassamittaria koettaa puhdistaa..vaiko kerralla uusi paikalle...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #31 : 27.08.2012, 05:51:47 »
Kannatan vaihtamista...
Suosittelen putsaamaan imupuolen kotelon ja putke yms. kokonaan sisäpuolelta ja vaihtamaan suodattimen siinä samalla niin ei pääse lika rikkomaan uutta niin nopeasti. ::)
« Viimeksi muokattu: 27.08.2012, 05:53:26 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #32 : 28.08.2012, 14:50:06 »
Mikä on muuten tyhjäkäyntimoottori ? ("Tyhjäkäynti moottori surisee")

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #33 : 28.08.2012, 14:58:08 »
Mikä on muuten tyhjäkäyntimoottori ? ("Tyhjäkäynti moottori surisee")
Kaasuläpän kupeessa olevaa venttiiliä tarkoitetaan, liekö virallinen nimitys lisäilmaluisti.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #34 : 28.08.2012, 21:26:22 »
Mikä on muuten tyhjäkäyntimoottori ? ("Tyhjäkäynti moottori surisee")


Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #35 : 03.09.2012, 20:36:53 »
Pitäiskö luistin olla jousen voimalla oletuksena kiinni ja sitten sähköisesti avautua sopivan verran vai pyöriikö molempiin suuntiin sähköohjauksella ? Kun tuota pyörittelee kädessä, niin se luisti retkahtelee aika löysästi ja jää hiukan auki oletuksena.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 22:55:08 kirjoittanut pvolvo »

Poissa jari.rautio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #36 : 07.09.2012, 19:50:29 »
Volvos

Volvo tuntuu pelittävän jälleen...uusi ilmamäärämittari paikalla (orginaali boschi).
Lyhyt kertaus:
Vian ilmetessä vaihdettu:
-lambada anturi
-käyty läpi joka letku ja liitin
-puhdistettu vikalista
-uudet tulpat
-uusi ilman puhdistin
-vika koodit luettu jonka mukaan on edetty.....

Kiitos kaikille kommenteille, keep on volvos !
jr

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #37 : 09.09.2012, 22:10:40 »
Itsellä myös käyntiongelmia 10v volvossa.

Tehty seuraavaa:
- Kaasuläppä putsattu, tyhjäkäynti "moottori" myös
- Ilmanputsarilta lähtevä "kurttuputki" teipattu joten ei vuoda sekään
- Tulpanjohdot vaihdettu
- Pari alipaineletkua vaihdettu ja yritetty tutkia kaikki
- Bräkleeniä suihkittu imusarjan liepeille -> ei vaikutusta käyntiin
- Bensansuodatin ja pumppu vaihdettu
- Koodit nollattu ja testailtu -> ei anna vikakoodeja
- Akku ladattu täyteen -> lataa kunnolla kun käynnissä
- Tulpat oli vaihdettu vasta joten niihin ei kajottu, yhtä vilkasin niin kovin vaalea oli kärki
- 98 bensaa tankattu kun ei tietoa millä ennen ajettu

Jotain ehkä unohtui mutta mutta. Käyntiin lähtee hyvin mutta kun lähdetään ajamaan niin nykii, välillä ihan reippaasti. Saa kiihdytettyä kuitenkin kun vähän rääkkää. Sen jälkeen kun pysähtyy parkkiin niin käy huonosti. Sitten sammuttaa ja käynnistää heti niin käy kunnolla. Paikallaan ottaa kierroksia hyvin. Eikä tosiaan anna mitään koodia. Näitä on tullut ennenkin rassailtua mutta nyt jokin tökkii tässä hommassa  ;) Jospa joku jaksoi lukea ja antaa jotain vinkkiä.
v70 2.4d -02

Poissa jari.rautio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #38 : 10.09.2012, 10:19:23 »
Volvos,

...Kuulostaa hyvin pitkälle samalta kuin meikän tapaus...ilmamassamäärämittari vaihtoon !
jr

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #39 : 10.09.2012, 13:48:22 »
Ei ole IMMiä tuossa volvossa, 10v -94...
v70 2.4d -02

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #40 : 10.09.2012, 16:03:05 »
5252S 10V on ainoa jossa Siemens-Fenix 5.2, johon kuuluu (alipaine )anturi, joka voi antaa jännitteen suorassa suhteessa moottorin kierroksiin(?).

Yksi mahdollisuus olisi mitata tyyliin www.youtube.com/watch?v=NdGPuerxuvU&feature=related



Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 850 20 v 1995 tyhjäkäynti temppuilee............
« Vastaus #41 : 11.09.2012, 13:50:50 »
Kone käyntiin sit suihkautteleen jotain hyvin palavaa esim. jarrukliineri letkujenliitoksiin letkujen päälle
suuttimien juureen ja vähän ympäri imusarjan liitoksia.
Sit kun kone ottaa hetkellisesti .lisää kierroksia "itsekseen" alkaa vuotokohta olla siinä
toki niitä voi olla useampiakin.

Henk.koht. ihmetyttää vaan, miks oot noin fanaattinen imuvuodon kannattaja ?

Tässähän kannattaa olla varovainen ettei innoissaan ruiki liikaa herkästi palavaa ainetta "kuumiin" kohtiin.

Vuoto on tietysti helpoin konsti korjata ja halvin. Niin ja tuo 850 20V omien kokemuksien mukaan on niin pirun tarkka kone, varsinkin niistä vuodoista!

Suosittelen edelleen tsekkaamaan sen aiemmin mainitsemani paikan (imusarjan alta), lisäksi letkun liekkilukolta (kaasuläpän ja IMM:n lähellä). Lisäksi edestä, flektin takaa ja alhaalta ne vuodot. Niin ja toisioilmapumpun (tuulilasin puolella koneen "päällä", keskellä oleva tötterö) letkut.


Ja tähänhän olikin tullut "hieman" lisää tässä välissä.. :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 13:56:17 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

 

RallyBaron  Samppasport