Näissä viskollisissa perän lähteminen mukaan perustuu siihen, että etu-ja takapään pyörimisnopeusero lämmittää sisällään (visko) olevan nesteen ja pakka alkaa tarttumaan kiinni.
Siitä voi miettiä, että mitä tapahtuu jos etu-ja takapäässä on kehältään eri pituset renkaat (sama koko voi toisella valmistajalla olla esim.20mm pidempi)?
Jatkuva pieni luisto>turhaa lämpökuormaa>pilaa liemet>visko/kulmavaihdevaurio.
Olen eräänkin sekarengastuksen vauriot todistanut.
Epäilijällä vaaran todenperäisyydestä on käynyt erittäin hyvä munkki. So far?
Tai sitten on niin,että ko.auto ei ole enää aikoihin ollut edes AWD (booriholkki mennyt jo sileäksi). Silloin em. asioilla ei ole merkitystä 
En toki epäile tietämystäsi tai asian todenperäisyyttä.
Pointtini olikin karkeasti ottaen se, että kai siinä etu- ja takarenkaiden kehän pituudessa on
kuitenkin jonkinasteinen toleranssi pakko olla joka vaikuttaa tohon pyörimisnopeus vertailuun.
Koska jos laitat keväällä ihan uudet samankokoiset kumit taakse ja eteen, niin renkaita kuluttavalla "ajotavalla"
ja suurella kilometri määrällä, saatta etu- ja takarenkaiden kuluneisuudessa olla "aika isokin" ero loppu syksystä.
Ja niin kuin aiemmin kirjoitin, että jos vielä seuraavana keväänä renkaat laitetaan tismalleen samoille paikoille
kuin edellisenäkin vuonna, ja sitten "sama ralli" jatkuu taas syksyyn saakka, niin reagoiko visko jo siihen vai ei ?
Olisi kiva tietää, kuka uskaltaisi sanoa yhden varman totuuden ja laittaa "päänsä pölkylle" kantansa puolesta.