Mutta mutta, harva ajaa pelkällä vanteella, joten pakko sanoa kuitenkin vielä sen verran, että joskus aina näkee juttua siitä kuinka "tuninki"-vanne on raskas "enkä laita sellaisia ikinä". Kun todellisuus voi olla toisinpäin, isompi vanne ja rengas on kevyempi kombo.
Aasinsiltana takaisin aiheeseen.
Se on täysin vannevalmistajasta, rengasvalmistajasta ja niiden suunnittelusta kiinni mitä painavat. Renkaissa ei paljoa eroa ole, jos koko ja käyttöperiaate on sama.
Esim. Juuri OZ, BBS osaa tehdä kevyitä, kestäviä, laadukkaita vanteita vs. Alessio, Barzetta jotka ovat painavia, lakka irtoilee yms, näissä aluvanteissa. Hintakin näissä on ihan eri luokkaa. BlingBling vanteet 571" tietysti painaa.

Ylläri?
Aika monet tuuning vanteet ovat näitä halpisvanteita ja isoissa koossa niin tottakai ne painaa ku synti.. laitetaan se 2000e - 5000e tai enemmän vanteisiin niin alkaa olemaan oikeasti kevyitä vanteita saatavilla.
Materiaalin vaihto alumiinista toiseen ja kestävää/kevyt suunnittelua niin hinta nousee entisestään ja lopputulos hyvin kevyt vanne.