Samppasport  Futurez

Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?

  • 133 Vastauksia
  • 41147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #75 : 20.12.2012, 21:19:07 »
Ainiin, V40 oli ajettu hurjat 70 000km.

katkeaa, niin soronnoo, paluuta ei yleensä ole.

Miten te ajatte niillä autoilla jos nelikymppä volvon jolla on ajettu vasta 70 Tkm on saatu  siihen pisteeseen että katsastus inssi haukkuu paskaksi.

Mulla oli edellinen auto S40 -99 T4 ja vielä italian tuonti. 260 Tkm lasissa kun myin niin ainoat osat mitä oli vaihdettu alustaan niin eteen oikea koiranluu ja jarruletkut eteen. Ite ajoin autolla 70 Tkm/3 vuotta ja vaihdoin vain ne jarruletkut ja iskarit eteen.

Ja nelikymppisethän on vähävikaisimmat top 10:ssä

Muokk... menihän siitä oikea etuiskari 250 Tkm kohdilla.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012, 21:22:04 kirjoittanut Timmeeni »
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #76 : 20.12.2012, 21:42:19 »
Minkähän takia mersussa on aina eriväriset ovet kun muu auto?

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #77 : 20.12.2012, 22:29:16 »
Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa....


...Paskakasa mikä paskakasa...
Pitää osata olla objektiivinen asioille. Ja urbaanit legendat dsg:stä, kun lukee nettiä... HUOH...

Tässähän se tärkein objektiivinen...


Nimimerkki Karppa on omasta mielestään objektiivinen tässä Volvon laatu -asiassa, sillä hänellähän on aineistona jonkin määrittelemättömän firman määrittelemäntön leasing-autokalusto ja oman kaveripiirinsä (ostaako tuo porukka aina samanmerkkisiä autoja samaan aikaan, melko tiivis poppoo?!?)

Veikkaan, että tällä kaveripiirillä tarkoitetaan rt-tehtävissä entisen jugoslavian alueella toimineita "taistelijoita"  ;) Saatan tosin olla väärässäkin :pomo:

Toki ei missään autossa saisi olla tuollaisia vikoja ja ns kalliimman auton ostavalla odotukset ovat yleensä kovat. Toivottavasti volvon jälkeen taloon tullut /tuleva auto toimii paremmin. ethän kuitenkaan päädy pirkka audiin vaan ostat aidon auton isolla A:lla (samasta hintaluokasta xc:n kanssa). Saat siinä samalla omakohtaista vertailupohjaa autoista uutena.

Ja sitten asiaakin. Itse uskon, että Kiinalaisten tulo volvolle on parempi vaihtoehto, kuin hidas näännytyskuolema fordin omistuksessa. ( ainakin hilloa kehitystyöhön on ruvennut tulemaan ihan eri tahtiin, tosin se näkyy ostajalle viiveellä)


Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #78 : 21.12.2012, 00:09:13 »
Minkähän takia mersussa on aina eriväriset ovet kun muu auto?
No, tulehan katsomaan onko, ei varmaan ole, eikä ole linjalta lähdön jälkeen maalattu, ja ajettukin on.   :D
« Viimeksi muokattu: 21.12.2012, 00:24:05 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #79 : 21.12.2012, 07:27:12 »
Tässähän se tärkein objektiivinen...

Veikkaan, että tällä kaveripiirillä tarkoitetaan rt-tehtävissä entisen jugoslavian alueella toimineita "taistelijoita"  ;) Saatan tosin olla väärässäkin :pomo:

Toki ei missään autossa saisi olla tuollaisia vikoja ja ns kalliimman auton ostavalla odotukset ovat yleensä kovat. Toivottavasti volvon jälkeen taloon tullut /tuleva auto toimii paremmin. ethän kuitenkaan päädy pirkka audiin vaan ostat aidon auton isolla A:lla (samasta hintaluokasta xc:n kanssa). Saat siinä samalla omakohtaista vertailupohjaa autoista uutena.


Tuo olettamus pitää paikkansa mihin autot oli hankittu.

Surullisimmaksi auton omistamisessa teki myös Hämeen autovaruste Jyväskylässä, jonka huoltopäällikkö haukkui minut valehtelijaksi puhelimitse, kun näistä vioista ja heidän palveluksista mainitsin tuon 13 takuuhuoltokerran aikana Volvolle. Milloin ei ollut ikkunoihin tuota ihme öljyä, vaikka kaksi viikkoa aikaisemmin oli varattu aika. Löytyi samalle päivälle, kun totesin soittavani suoraan volvolle ja kerroin, että Jenkeistäkin tavara tulee kuudessa päivässa Suomeen, Vaimoni suolattiin huoltotisikillä, että auto oli tuotu myöhässä huoltoon (Vaikka normaalisti heiltä tuli tekstiviestivarmistus huollosta, tässä tapauksessa ei tullut) ja vaimoni oli ajallaan paikan päällä. Huoltoneuvoja väitteli, että Vm10 volvossa öljyt tarkastetaan tikusta. Se tarkastetaan kojelaudasta ja vasta uudessa ohjekirjassa tuo kerrotaan, mutta Kouvolan volvon jälleenmyyjällä tuo tiedettiin jo auto myydessä puolitoista vuotta aikaisemmin. Viimeisen huollon yhteydessä ovipahvi rusikoitiin ja nuo ihmeöljyt oli pitkin nahkaverhoilua. Viimeisessä huollossa kun tuon partikkelisuodattimen lämpötila-anturi vaihdettiin huoltoneuvoja ei osannut edes kertoa mitä luetut vikakoodit tarkoittivat  ;D. Netistä niihinkin löytyi vastaukset.

Mitä tuohon leasing-volvo tapauksiin tulee, niin en lähde sitä tarkemmin erittelemään, koska Suomi on sen verran pieni maa, että tätä palstaa lukevat myös volvolla töissä olevat. Sitä paitsi tosiasia on tänä päivänä, että kovin moni autonvalmistaja ei kerro ominaisuuksista=tyyppivioista ennen kuin on pakko. Tällä varjellaan merkin mainetta. Ainoa että monelta keskusteluforumilta löytyy hyvää faktaa ja avuliaita kavereita kertomaan omista tapauksistaan. Enkä tällä tarkoita pelkästään volvoa, mutta myös esimerkiksi vag-konsernia. Hiljaisuudessa vuosihuoltojen yhteydessä korjailevat noita takaisinkutsuja. Nehän voi myös itse netistä lukea.

Perheeseen tullut vähemmän ajettu ja vanhempi ford on toiminut moitteetta, mutta kysehän on pappamallin kansanautosta ilman turhia herkkuja. Premium-luokasta tuulipukukansan joukkoon ja kyllä hymyilyttää, vaikka ford onkin ruosteen kemiallinen yhdiste. Noita onneksi saa viikkorahalla.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #80 : 21.12.2012, 08:24:59 »
Kyllä mulla henkilökohtaisesti otti silmään autoa luovutettaessa, että jos uusi auto on luovutettaessa jo ruosteessa. Kiinnitti myös auton ostajan silmään heti, kun konepellin avasin.

3000km edestä parkkitutka rikki (Kiihdytyksessä motarin rampilta 140km/h)
9000km Vetarin suojakumi rikki ja oli öljynnyt koko pohjan
12000km takaisinkutsu softan päivitykseen
14000km Etuiskareiden yläpään pohjaanlyöntikumit + iskarit vaihtoon (Sama vika 2005 vuoden V70 autossa eli pakkasilla jäätyy ja ajat pieneenkin kuoppaan, niin paikat tippuu hampaista).
16000km Sähköinen takaluukku tiputtaa itsensä alas. Kuskin puolen ikkuna ei mene kiinni, vaan tiputtaa itsensä alas päin
16000-37000km neljä kertaa hierottu tuota kuskin puolen ikkunaa ihmeöljyllä että ikkuna menisi kiinni (Toimii moitteetta vm99 skodassa 300tkm kohdallakin)
30000 takaisin kutsu moniurahihnan vaihtoa varten
37000 partikkelisuodattimen lämpötila-anturi rikki löi auton vikatilaan ohitustilanteessa. Hävisi tehot.

Jotain tuosta listasta varmana unohtui, mutta jos 78.000 euroa joku kiva kaveri tuollaisesta paskakasasta maksaisi ja joutuisi saman rulianssin käymään läpi, niin tuskin päätyisi enään saman merkkiseen autoon. Hinta tippui kolmessa vuodessa 43%  ;D.

Helpolla olet päässyt, en suosittele ainakaan Mersua, siinä ehti olla jo ensimmäisen kolmen tonnin aikana enemmän korjaamokäyntejä :D Ja Mersu ei ollut sieltä ihan halvimmasta päästä...eli ei sillä hinnalla toimivuutta taattu. Kaikkihan alkoi jo siitä kun autoa mentiin uutena hakemaan, niin eihän se käynnistymään suostunut :D

Mutta jos nyt ihan vakavia ollaan, niin onhan tossa melkosia harmeja ollut noinkin lyhyellä matkalla, ja varsinkin tollanen vika, joka johtaa vaaratilanteeseen, niin kyllähän se melkosesti vie luottoa koko autoon. En kuitenkaan itse usko, että ihan koko autoa paskaksi olisin tuossa vaiheessa haukkunut, varmaan osa menee huollon piikkiinkin, jos neljä kertaa saa saman vian takia käydä...

Tietysti se on aina hyvin subjektiivista, että mitä autolta odottaa ja miten se täyttää odotukset. Jos odotukset eivät ole täyttyneet, niin miksipä sitä samalla merkillä itseään kiusaisi, kun vaihtoehtojakin on. Ainakin itseäni vaihtelu virkistää :) 

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #81 : 21.12.2012, 15:21:21 »
Siis olihan auto hieno ja hyvä ajaa en minä sitä kiellä, mutta nuo viat tuon luokan autossa pilaa kokonaisuuden. Mä halusin vain "huolettoman" auton ja volvo ei sellaista ollut. Nuo viat kyllä vielä nielisin jossain V40:ssä eikä tämä ole kuittailua.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #82 : 21.12.2012, 19:02:44 »
Mollataan nyt mersua vielä vähän....

Meillä kotona oli takseja ennen... No isäntä päätti että laitetaan mersu (C 200 CDI vm.2001) kun ihmiset kehuu niitä maasta taivaaseen, oli ensimmäinen ja viimeinen mersu. Se oli meillä ajossa alle kaksi vuotta (n.100 Tkm) ja autot oli meillä normaalisti 4 vuotta (300Tkm)

Oli sovittu että haemme itse auton hangon satamasta ja viiään myyjä liikkeeseen varusteltavaksi. Ensimmäiset häiritsevät havainnot matkalta, Tuulen äänekäs suhina varsinkin jos oli sivutuulta ja muutenkin tuuli riepotteli mersua aikalailla.

Auto oli luovutushuollossa , niin perä vuoti jo niin paljon että tiputti alleen (ml. 1000km) ---->perän tiivisteet vaihtoon.

Takalasi poksahti ensimmäisenä pakkas aamuna sisään kun kuski oli vetässy kuljettajan oven kiinni. ei mennyt takuuseen.

Auto ei käynnisty ml.40 Tkm (viasta ei mitään tietoa) summissa olivat vaihtaneet kaikki pumput varalta  ;D

Auto ei käynnisty ml.45 Tkm (vikaa ei löydetty) Oli lähteny käyntiin kun olivat 2 päivää tutkineet.

Alatukivarret (nivelet) edessä väljät ml.55 Tkm vaihdettu takuuseen

Etupyöränlaakerit sökönä n.ml.65 Tkm (miten näitä ei oltu huomattu tukivarsien vaihdon yhteydessä??? ) Minkäänlaisia ääniä ei kuulunut eikä muita oireita huomannut ajossa että laakerit olisi menossa. mutta oikealta puolelta räjähti laakeri niin totaalisesti että särki käytännössä koko ripustuksen ja vasenkin oli siinä pisteessä että kohta ois käyny sama homma. ja mikä parasta takuu korvasi pelkät laakerit eteen.

Auto ei vastaa kaasuun ml.80 Tkm. Polkimen potentiometri rikki.

Puhaltimen moottori ei toimi ml.97 Tkm. Puhaltimen moottori rikki.

Takajarrupaloja sai vaihella joka huollon yhteydessä (ilmeisesti turhan herkän ajonvakautuksen (omasta mielestä) ja sutimisen eston takia peukalonpään kokoiset jarrupalat eivät kestäneet pitempään)

Lamppuja piti olla repullinen matkassa, kun koko ajan jostakin nurkasta oli valo pimiänä.

Ratistakin varisi mersun laatu nahkat lattialle tuossa ajassa mitä meillä oli tuo auto. takuuseen kyllä tuli uusi laatu ratti sihen  ;D Kuskinpenkin verhoilu kulu puhki, meni takuuseen.

Tuossa nyt jotain mitä tuli mieleen.

Mersun tilalle tuli Volvo V70 D5 Aut vm.2003 oli meillä 5 vuotta (n.350Tkm)

Takuu aikana ei mitään vikaa mitä nyt tulisi mieleen. Ei kertaakaan lavetilla tarvinnu kuskata minnekkään.
Ratti piti volvoonkin vaihtaa, (ei tykänny kun aurinko paistoi siihen niin kesi nahka ratin yläosasta) Takuuseen

Sitten kun rupesi kilsoja tulee enemmän niin normi pusla jumppa edessä etutukivarsiin ja koiranluut.

Isä lopetti taksi hommat niin volvo myytiin uudelle taksi yrittäjälle naapuriin ja uusi taksari ajoi vielä kaksi vuotta sillä.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2012, 19:06:03 kirjoittanut Timmeeni »
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #83 : 21.12.2012, 19:17:36 »
Mersun tilalle tuli Volvo V70 D5 Aut vm.2003 oli meillä 5 vuotta (n.350Tkm)

Pakko kysyä, että mitä tekemistä tuolla ensimmäisen sukupolven D5:lla on 10 vuotta uudemman D5 kanssa  ;)?

Jos itse katsoisin nyt traktoria hommaisen tuon ensimmäisen sukupolven D5:n ilman dpf:ää, joka on nimenomaan hyvässä maineessa. Toisin kuin nämä uudemmat. Tai sitten 124 mersu joka on ikiliikkuja ja puoli-ilmaiset varaosat.

Ja tiedän kyllä itsekkin taksipiireissä tuon mesen maineen, kun yhdeltä tutulta vaihdettiin koko auto tuon takuujumpan takia. Oli kuulemma parempaa mainosta...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #84 : 21.12.2012, 21:56:09 »
Pakko kysyä, että mitä tekemistä tuolla ensimmäisen sukupolven D5:lla on 10 vuotta uudemman D5 kanssa  ;)?


Ei mitään.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #85 : 22.12.2012, 01:33:55 »
No isäntä päätti että laitetaan mersu (C 200 CDI vm.2001) kun ihmiset kehuu niitä maasta taivaaseen
No tuosta puuttuisi enää se, kun sanottaisiin suomalaisten suosikki. Ite osta mitään autoa, mikä on suomalaisten suosikki. Niistä minä en saa muuta kuin näppyjä naamaan.  :D

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #86 : 22.12.2012, 01:55:02 »
Päivitys paketti on olemassa tuohon,mutta niitä vaihdetaan vasta asiakkaan piikkiin kun vahinko on jo tapahtunut. No ei tuo kallis remppa ole n 1500€
No onneksi en omista "premium autoa" käyttöautona. Nipponin valmistamaan autoon oo tehny vielä koskaan tuon hintaista remonttia ja ajanut sillä 12v/310tkm. Harraste autona 142:nen ja siihen mahda olla vielä koko historiansa aikana yhteensäkään remontoitu tuolla hinnalla. :)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #87 : 10.01.2013, 17:19:33 »
Ehkä tämä parhaiten tähän ketjuun kuuluu?

http://www.hs.fi/autot/500+auton+ruosteenkestolista/a1305633166341

Ennen ruosteenesto ja -kestävyys oli Volvolla parasta A-luokkaa.

Nyt näköjään uudet mallit löytyvät arvosanalla 4. Mikä ei huono sekään ole, mutta askel taaksepäin tuokin on. Etenkin kun kilpailijoita löytyy arvosanalla 5.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #88 : 16.01.2013, 20:53:16 »
Lisää imagotappioita, ja myyntitappioita Volvolle:

Ruotsin poliisi on perinteisesti luottanut Volvoihin.

Mutta nyt Ruotsin poliisi saattaa olla vaihtamassa automerkkiä. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun Ruotsin poliisi olisi siis historiansa aikana ottamassa käyttöön saksalaisen automerkin.

Uusi poliisiautomerkki olisi BMW, ainakin jos on uskominen Ruotsin BMW:n Facebook-sivuja.

BMW Sverige kirjoitta Facebookissa: "BMW Ruotsi on hyväksytty Ruotsin poliisin ja tullin ajoneuvojen uudeksi toimittajaksi. Joten varokaa siellä, pian kadulla saattaa rullata BMW sinisen valon kanssa."

Aiheeseen tarttuneen Tekniksens Världin mukaan Ruotsin suojelupoliisilla on BMW-merkkisiä autoja ja Bemareita löytyy myös tunnuksettomina ajoneuvoina. Parina viime vuonna Ruotsin poliisi on hankkinut muutamia Volkswageneita ja Mersujakin löytyy.

Tunnuksilla varustetuissa poliisin autoissa Ruotsissa on luotettu perinteisesti Volvon XC70-malliin. Teknikens Världillä ei ole tietoa siitä, mitä malleja poliisi ja tulli olisivat hankkimassa, mutta 5-sarjan Touring-BMW on erittäin todennäköinen valinta.

BMW 525d xDrive maksaa noin 80 000 kruunua Volvoa enemmän eli yhden auton hankintahinta olisi vajaa 10000 euroa enemmän, Teknikens Värld kirjoittaa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288531844916.html

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #89 : 16.01.2013, 22:16:38 »
Ehkä ihan normaalia käytäntöä jos hankkivat lisää BMW:ä.Teknikens Världin mukaan poliisilla on jo 5, 7, ja x5-sarjoja sivili- ja säpo autoina sekä joitakin maalattuja mersun 350CDI malleja.

Muitakin saksalaisia on ollut mm. joitakin Porsche 911  kauan sitten 70- luvulla sen aikaisella trafipaxilla varustettuna valvomassa nopeuksia pääteillä.
Jenkki Plymouth Valianttia on ollut aikoinaan suuret määrät partioautoina.  Passatinkin eri muodoissaan  piti korvata Volvot, mutta lienee vaan hankitu osin Saabin korvaajaksi.
 
Ja kieltämättä, kyllä BMW:kin on hyvännäköinen poliisin väreihin teipattuna.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2013, 23:33:37 kirjoittanut gubbe »

 

KL-varaosat  Race.fi