Kaveri oli maalaamolla innostunu ja tehny kuskin lokarista ja konepellistä pohjat valmiiks viikolla, ku mulla oli tenttiä koulussa.
Tänään pesin muoviosat perusteellisesti ettei tuu hiekkapölyä sit maalatessa, ja hioin sivuhelmamuovit, tankin luukun ja rekkarikilven taustan, ja riipustelin osia telineisiin maalausta varten. Kattoo jos huomen sais puskurit ja toisen etulokarin laitettua maalauskuntoon.
Pieniä pintaruosteita pitää takalokarikaarista puskurin takaa putsailla neekeritukalla, muuten ei mitään ylläreitä missään.
Maalauksen jälkeen sit kotelosuojaöljyt joka nurkkaan ettei ruotsin kuningas hapetu, kun siinä vaiheessa hän on jo ollut kuivumassa useamman viikon lämpimässä hallissa, ja viimeiset kosteudet sit maaliuunissa veks.
Värikoodia saatiin vähän ettiä, tyyppikyltissä luki 603-23, eli normaalisininen, jonka väriset tosin kaikki luukkujen sisäosat ja konehuone+takaluukun sisusta onkin, mutta autohan on royal blue metallic, eli koodi 417 löyty sitten glasuritin nettisivuilta. Helmamuoveissa oli tussilla kirjotettu 8/12 630, ja epäiltiin et toi olis helmojen maalauspäivä, auto rekisteröity 17.12.1998, ja 630 väri, mut ei stemmannu sit sekään. Jännä homma taas toikin.