KL-varaosat  Race.fi

S90 Executive 1998 käyttöauto

  • 131 Vastauksia
  • 63287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulva Royale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
    • S90 Royal
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #75 : 19.02.2012, 16:09:40 »
Ruotsis olis 2kpl 960 perää kehtoineen myynnissä, UUSIA 3,73 välitteisiä, hintaa vaan en ole kysynyt vielä, eli ei tietoa maksavatko tonnin (jolla saa jo täyden perärempan tehtyä).
Ongelma on se että mulla on 4.10 välitys, eli automaattilootan ohjausyksikkö pitäis joko vaihtaa tai ohjelmoida uudelleen jos vaihtaa välitystä (pystyykö?) vai onko siellä peräti DIP kytkimet sisällä tätä varten?

Tuosta uusi ohjausyksikkö tilalle:

http://www.latentsolutions.com/suprastickuv.html

2 eri ohjelmoitavaa taulukkoa vaihtokohdille, turbiinin lukitusta pääsee säätämään miten haluaa ja vaihdot voi tehdä vaikka rattivivuista jos niin haluaa. Paljonkohan turbiinin lukitus kestää vääntöä? Voisi polttoainetalous parantua jos itse pääsisi valitsemaan milloin menee lukkoon ja pääsisi koneen vääntö alakierroksilla oikeuksiinsa.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #76 : 19.02.2012, 17:09:09 »
Mä oon ajatellu laittaa limuun "1165" perän V70 -98 AWD:sta, välitys 3,31. AWD perät varmaan hyväkuntoisia ja niiden pitäisi olla hyvin läheistä sukua multilink2 perälle niin vaihto pitäis onnistua suht helposti.

Jos laatikko alkaa sekoilemaan 3,73-->3,31 muutosta niin sitten boksi 850 T5:sta. 1165 perän oon jo hankkinu, heittolukkokin siinä on --> http://www.pukema.com/kuvat/1165awd1.jpg
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 17:12:59 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #77 : 19.02.2012, 18:15:46 »
Katos, kaikkea kivaa tietoa sitä tänne kertyykin.

Täältä löytyy muuten motronic 4.4 (ja 4.3 ja saab trionic) tietoutta:
http://trionic.mobixs.eu

Kerroppa mielellään lisää tuosta perähommelista jos rupeat vaihtelemaan, tuossa omassa kun on varmaan kitkalevyt kuluneet kun ei aina lukita...

Tosin, tälle tuskin nyt kauheasti tehdään mitään lähiaikoina, kun sain tilalle tarpeeksi tehokkaan ja samalla toimintavarmuudella varustetun käyttöpelin. :)

Pääpaino sijoitetaan 340DL:ään ja veneen "B254GT" koneeseen. Niistä juttua kunhan rupeaa tapahtumaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #78 : 18.10.2012, 15:50:50 »
Tänään tuli auto vihdoin vietyä maalaamolle, pesin, ja saa yön yli kuivua, jos huomenna rupeaisi purkamaan osia irti.

Perä pitäis jostain ehkä löytää vielä, nyt kun auto jäi omaan käyttöön taas, niin voi pistää vaikka harrastuspeliksi tämänkin.

B6304T, eli 2007 eteenpäin T6 koneen pakosarjan laipasta olis kiva saada kuva, näkis sopiiko se tähän moottoriin suoraan, sais vähän teholisää.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #79 : 25.10.2012, 21:21:58 »


ei o turbon mutta tossa jatkeen kiinasarja , lähellä ollaan ...

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #80 : 26.10.2012, 18:11:53 »
Mistä toi pakosarja on hommattu?
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #81 : 26.10.2012, 21:32:49 »
Mistä toi pakosarja on hommattu?
Ebaysta noita ainaki löytyy reilu 100e hintaan. Laatu on vähä kysymysmerkki mulle kuulemma saumat vaan viimeistelty tigillä, tiedä sitten halkeileeko...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #82 : 29.10.2012, 15:14:21 »
Kaveri oli maalaamolla innostunu ja tehny kuskin lokarista ja konepellistä pohjat valmiiks viikolla, ku mulla oli tenttiä koulussa.

Tänään pesin muoviosat perusteellisesti ettei tuu hiekkapölyä sit maalatessa, ja hioin sivuhelmamuovit, tankin luukun ja rekkarikilven taustan, ja riipustelin osia telineisiin maalausta varten. Kattoo jos huomen sais puskurit ja toisen etulokarin laitettua maalauskuntoon.

Pieniä pintaruosteita pitää takalokarikaarista puskurin takaa putsailla neekeritukalla, muuten ei mitään ylläreitä missään.

Maalauksen jälkeen sit kotelosuojaöljyt joka nurkkaan ettei ruotsin kuningas hapetu, kun siinä vaiheessa hän on jo ollut kuivumassa useamman viikon lämpimässä hallissa, ja viimeiset kosteudet sit maaliuunissa veks.

Värikoodia saatiin vähän ettiä, tyyppikyltissä luki 603-23, eli normaalisininen, jonka väriset tosin kaikki luukkujen sisäosat ja konehuone+takaluukun sisusta onkin, mutta autohan on royal blue metallic, eli koodi 417 löyty sitten glasuritin nettisivuilta. Helmamuoveissa oli tussilla kirjotettu 8/12 630, ja epäiltiin et toi olis helmojen maalauspäivä, auto rekisteröity 17.12.1998, ja 630 väri, mut ei stemmannu sit sekään. Jännä homma taas toikin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #83 : 29.10.2012, 16:25:28 »
Käytin oman s90 maalaamolla fiksauksessa noin kuukausi sit, maalasivat puskurit, takakaaret(hiekkapuhaltivat sisäpuolen) ja etulokasuojista "roiskeläppien" alta. Samalla laittoivat myös pyöräkoteloihin uudet suoja-aineet. Ei ollu halpaa lystiä mutta nyt ei uutta häpeä, hemmetin taidokasta työtä tekivät  :P
940 classic
Amazon -68

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #84 : 29.10.2012, 23:36:21 »
Juu, tämä on omasta toimesta jo ruostesuojattu kun ostin sen 6v ja 7kk sitten. Vedin muutaman litran kotelosuojaa oviin, helmoihin ja kaikkiin pohjan palkkeihin ja paljaisiin rautaosiin. Ei ole ruostetta missään, ei edes akkukotelon pohjalla joka on näiden tyyppivika. Sama käsittely tehdään nyt maalauksen jälkeen, ni taas mennään 5-10v eteenpäin.

Takalokarikaaret on omasta jo kertaalleen fiksattu 3v sitten, tosin vaan sellaiset pinnat jotka ei ole näkyvissä, hioin neekeritukalla ja hiekkapuhalsin sillon, mutta takapuskuria en silloin irrottanut.

« Viimeksi muokattu: 29.10.2012, 23:58:41 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #85 : 30.10.2012, 09:30:31 »
Siinä on klassikkokin päässyt kuvaan.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #86 : 02.11.2012, 15:09:55 »
Nyt on konepelti ja etulokarit jo maalissa, puskurit, helmat, peilit, kahvat, tankinluukku ja takarekkarintausta pohjamaalissa, ja auto melkein hiottu.









sain sitten rikottua noi executive/royal mallin taaimmaiste sivuikkunoiden peitealumiinit, oli liimattu, ja tiedätte varmaan mitä tapahtuu ku yrittää irrottaa.

Eli jos joltain löytyy tai tietää mistä löytyy s90 tai 960 royal tai executivestä löytyvät taaimmaisten sivuikkunoiden suojapellit tai koko ikkunat, niin olen kiinnostunut.



Maanantaina jos sais loput osat maaliin, ja ehkä autonkin. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #87 : 02.11.2012, 15:38:49 »
Tuohonhan kävis 850R takaspoileri kuin nenä päähän.  ;)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #88 : 02.11.2012, 23:08:32 »
Tuohonhan kävis 850R takaspoileri kuin nenä päähän.  ;)
Ei taida nyt oikeen sopia tähän jatketun mallin tyyliin toi  :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #89 : 08.11.2012, 22:43:50 »
Tänään oli sit H-hetki, ja ITSE OMIN KÄSIN SEKOITTAMANI maalipöly laskeutui volvon koripeltien päälle kl.12.30 ja 13.30 välisenä aikana. Tulos oli lähes moitteeton, ei roskia tms, ja on hieno kiilto. Muut osat maalattiin jo aikaisemmin viikolla. Huomenna jos sais kasailtua, ja ehkä tuulilasinki vaihdettua, joka lojunut maalamon nurkassa yli 2v. :)









S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autoracing  KL-varaosat