Eli toistaiseksi ihan vakio S90, paitsi autoon on asennettu tietokone elokuussa 2006 ja kesäksi 18" Dotz vanteet ja orkkis vetokoukun olen asentanut.
Tietokone hoitaa navigoinnin pohjoismaissa, tosin uudempi kartta täytyisi saada tuohon, 5v vanha kartta ei ole hyvä...
Tehtaalta autossa lähes kaikki tarpeellinen noita kahta ja turboahdinta lukuunottamatta.
Turboahdin on jo hyllyssä odottamassa, ja vesi IC kanssa. Suuttimet ja pakosarja pitäis hommata. Boschin EV12 suuttimia olen miettinyt, vähintään 600ccm kokoisina. Pakosarjaksi E36 bimmerin 24v M50/52 koneen VALUpakosarjaa, TAI B6304T koneen pakosarjaa, valu siksi ettei ainakaan halkea/hajoa.
Kaverin maalamolla odottaa uusi tuulilasi listoineen ja muuta pientä, ja maalattua olis tarkoitus saada kokonaan ennen kesää, kun autossa on kiveniskeymillä kaikkien ovien alareunat ja puskurit on ajettu kiinni edellisten omistajien toimesta, samaten kuskin lokarissa pieni lommo, takalokarissa lommo kun faijja peruutti siihen, repsikan etuovessa parkkipaikkalommo. Eli auto maalataan ulkopuolelta kokonaan uudelleen.
Ilmajousitus on ollut pienenä ideana, tosin en tiedä toteutanko koskaan.
Auto on siis palvellut käyttöautona minua 12.4.2006 lähtien jolloin sen ostin Tukholmasta, ja hyvin on palvellutkin ja mukava on ajaa. Ainoa "vika" mitä autossa on, että se syö jonkinverran bensaa, tosin autoilun kustannusten ollessa noin 22snt/km TOTAALISTI (mkl. KAIKKI varaosat, renkaat, katsastus, käyttömaksut, vakuutus, bensat JA myös auton arvon aleneminen), ei autoliu mielestäni ole pahan hintaista.
Autoon on aina vaihdettu VAIN volvolta ostettuja orkkisosia, paitsu etujarrulevyt on OMP racingin (sama kun 850/V70mk1) ja käsijarrukengät oli 2½v ajan motonetin etuvetoisille volvoille tarkoitetut, kun ei volvolla tiedetty mitä myydä tuohon kun normimallin 160mm kengät oli väärät (tässä 180mm kengät).
Huolto on ollut tarkkaa, öljynvaihto 15tkm välein, ja huolto-ohjelmaa seurattu orjallisesti, osia vaihdettu varmaan turhaankin, esim. kaikki jarrut ja iskarit 200tkm kohdalla, mutta kiitoksena tästä VOLVO toimii moitteetta.
Puristuspaine testin moottorille tehdessäni 270tkm huollossa, olin hämmästynyt kun uusi mittari ampui itsensä letkusta irti, korjattuani sen, ja saatunani tulokset, jotka olivat tasaiset 17bar joka sylinterissä, en ihmetellytkään että mittari hajosi. Ihmetyttää vaan miten 270tkm ajettu kone on näin kovassa iskussa.
Kaverin 960 B6304F 1991 konetta rempatessani jossa 280tkm mittarissa, ja otettuani siitä paineet samalla mittarilla oli siellä vain 12bar, tosin tämä tuntui selvästi ajossakin, ei ollut yhtä pirteä tuo moottori, huolimatta 100kg kevyemmästä autosta.
Myyntiin tätä tuskin koskaan laitan, vaan uudemman auton tullessa kyseeseen, jää tämä autotalliin pressun alle sunnuntaipeliksi omistajan wanhoja päiviä odottelemaan.

Ja tässä kuvia:
http://s122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/S90/