KL-varaosat  Race.fi

900-sarjan ABS-anturit?

  • 9 Vastauksia
  • 3458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
900-sarjan ABS-anturit?
« : 07.02.2011, 22:38:02 »
Moro, on ongelmaa noitten etupyörän anturien kanssa ja myöskin nopeusmittarin näyttö on tai sitten ei, vaatii vähintään 20km:n ajon herätäkseen. Kyselisin mistä olette hankkinut noita antureita, itse en löytänyt/osannut hakea? Tarkoituksena olisi saada absit toimimaan tai sitten tehdä katsatusviritys.
t. R.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #1 : 08.02.2011, 11:05:33 »
Moro, on ongelmaa noitten etupyörän anturien kanssa ja myöskin nopeusmittarin näyttö on tai sitten ei, vaatii vähintään 20km:n ajon herätäkseen. Kyselisin mistä olette hankkinut noita antureita, itse en löytänyt/osannut hakea? Tarkoituksena olisi saada absit toimimaan tai sitten tehdä katsatusviritys.
t. R.

Biltemasta ostin etunapojen anturit, mutta putsaten noita elvyttelin monet kerrat ennen uusimista. Nopeustieto tulee taka-anturista eli onko se tai sen johdotus sökö?

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #2 : 08.02.2011, 13:50:45 »
Nopeustieto tulee taka-anturista eli onko se tai sen johdotus sökö?
Varmaan se johdotus. Katoppa ne johdot sieltä perämutikan läheltä, tai sitten mittarin takaa liitos.
Se mittari vaatii siis 20km matkan ennen heräämistä, eikä 20kmh nopeuden? Kuhan varmistelen. :))

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #3 : 08.02.2011, 21:58:05 »
Moro.

[/quote]
Varmaan se johdotus. Katoppa ne johdot sieltä perämutikan läheltä, tai sitten mittarin takaa liitos.
Se mittari vaatii siis 20km matkan ennen heräämistä, eikä 20kmh nopeuden? Kuhan varmistelen. :))

Jep, siis vähintään tuon matkan, jos on lämmin ilma, niin saattaapi herätä vähän nopeammin...

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #4 : 08.02.2011, 23:04:25 »
Sulla on huono liitos mittaristossa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8105
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #5 : 09.02.2011, 16:56:34 »
Monasti etupyörien antureissa on johto murtunut/hapettunut eristeiden sisältä siltä kohtaa jossa joutuu jatkuvasti liikkumaan. Uusii piuhaa vähän matkaa ja katsoo toimiiko.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #6 : 12.02.2011, 03:14:27 »
Moro.
Tähän alkuperäiseen ABS-ongelmaan liittyen.: Missä sijaitsee ABS:n elektroniikka laatikko, kyseessä onkin 760farkku turbo tiisseli vm -89.
Pakkasessa suoritetun etsinnän aikana älylaatikkoa emme löytäneet -takakontin oikeasta sivusta -edestä vasemmalta A-pilarista. Nämä olivat netistä jostain enlanninkielisiltä sivuilta löytyneen ohjeen mukaisia paikkoja ja sitten iski vilu, kun pakkasta oli riittävästi. Katsomatta jäi A-pilari oikealta, joka ei kyllä ollut ohjeessa. Vai pitääkö laatikkoa ruveta etsiskelemään kojetaulun uumenista/rintapellistä? Olisiko jollakulla kokemusta asiasta?

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #7 : 12.02.2011, 03:25:28 »
Moro.
Toinen ongelma.: Nopeusmittari kuulemma toimi pariviikkoa sitten yhtäsoittoa ajetun reilun 800 km:n ajon jälkeen neljä päivää täysin moitteetta ( sai varmaankin shokin ? ).
Sitten entiset oireet palasivat, nyt mittaristo on tossa pöydällä saamassa valohoitoa ja edottaa päivemmällä alkavaa optista tarkastelua ja tinojen vaihtoa.

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #8 : 08.03.2011, 00:22:35 »
Kuittausta: Vasemman etupyörän anturi rikki, uusi hankittu Biltemasta. Yllätys sinänsä, anturia ei saanut asennettua ilman väkivaltaa, koska siinä oli prässin jäljiltä "kaulus" tyvipäässä. Piti viilailla saman paksuiseksi muun anturin kanssa, halkaisijassa oli eroa 0,4mm ja siksi se ei olisi asentunut ilman väkivaltaa tarpeeksi syvälle.
 Nopeusmittarin anturin johdot ovat ehjät anturin liitoksiin asti, elikäs vika on anturissa. Se vaihdetaan uuteen, mutta hinta ihmetyttää: etufillarin anturi n.40€ ja tämä taka-akselin anturi yli 150€???? 
 ABS:n älylaatikko löytyi kuskin jalkatilasta ( rintapellistä ) rattiputken vierestä. Nyt siis ABSit toimivat, kunhan ajelee tuon about 20km ensin ja nopeusmittarin herättyä startaten uudestaan. Taka-akselin anturissa on siis katkos, joka perän hieman lämmittyä katoaa...
Voin laittaa linkin ( kunhan löydän sen taas ) mistä löytyy pätevät mittausohjeet ABSien vian hakuun, ainakin meidän tapauksessa vian haku oli naurettavan helppoa ( vähän yleismittarilla ohmeja ja jännitteitä ). Aikaisemmin on ollut suorastaan ABSi-kammo, mutta nyt tuntuu siltä, että niitä voisi korjailla vasemmalla kädellä pimeässä navetan takana.
t.R

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ABS-anturit?
« Vastaus #9 : 08.03.2011, 00:25:00 »
Tietysti unohtui.: Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille...

 

Kulkukoira  Proturbo