Kuittausta: Vasemman etupyörän anturi rikki, uusi hankittu Biltemasta. Yllätys sinänsä, anturia ei saanut asennettua ilman väkivaltaa, koska siinä oli prässin jäljiltä "kaulus" tyvipäässä. Piti viilailla saman paksuiseksi muun anturin kanssa, halkaisijassa oli eroa 0,4mm ja siksi se ei olisi asentunut ilman väkivaltaa tarpeeksi syvälle.
Nopeusmittarin anturin johdot ovat ehjät anturin liitoksiin asti, elikäs vika on anturissa. Se vaihdetaan uuteen, mutta hinta ihmetyttää: etufillarin anturi n.40€ ja tämä taka-akselin anturi yli 150€?
ABS:n älylaatikko löytyi kuskin jalkatilasta ( rintapellistä ) rattiputken vierestä. Nyt siis ABSit toimivat, kunhan ajelee tuon about 20km ensin ja nopeusmittarin herättyä startaten uudestaan. Taka-akselin anturissa on siis katkos, joka perän hieman lämmittyä katoaa...
Voin laittaa linkin ( kunhan löydän sen taas ) mistä löytyy pätevät mittausohjeet ABSien vian hakuun, ainakin meidän tapauksessa vian haku oli naurettavan helppoa ( vähän yleismittarilla ohmeja ja jännitteitä ). Aikaisemmin on ollut suorastaan ABSi-kammo, mutta nyt tuntuu siltä, että niitä voisi korjailla vasemmalla kädellä pimeässä navetan takana.
t.R