Futurez  Kulkukoira

d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)

  • 8 Vastauksia
  • 2445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Eli ongelma on siinä, että tuossa käyttiksessä (940 -95 d24tic) Ei ohjaustehostimen remmi pysy nykyään päällä sitten yhtään. Konerempan yhteydessä linjasin remmin niin suoraan kun sain, kiinnikerautoja oikomalla ja säätelemällä. Rempan jälkeen remmi pysyi päällä reilut 20tkm, mutta sitten otti ja irtosi jurvan miitistä kotiin ajellessa. Ennen irtoamistaan remmi oli kääntynyt kulkemaan selkäpuoli hihnapyörän päin jostain syystä, josta jätkät vinoilikin paikan päällä.
Siitä alkoikin sitten kierre, jota en ole vieläkään sanut loppumaan. Välillä pysyy muutaman sata km ja välillä muutaman  kilometrin. Irronnut nyt kaikenkaikkiaan pian 10 kertaa. Joka kerta koitin jotain uutta kikkaa, mutta ei vaikutusta.

Vaihdoin jo pumpunkin toisesta autosta, kun vanhassa vipotti hihnapyörä sen verran että silmällä juuri ja juuri havaitsi. Uusi on täysin suora, mutta ei tunnu vaikuttavan mitään. Yhdistelin samalla kahden pumpun säätöraudoista sellaisen että pumpun etu- ja takapäätä pystyy säätämään erikseen ja linjasin remmilinjan niin että silmällä ei enää näe heittoa ja linjaimen kanssakin juuri ja juuri huomaa, mutta kuitenkin suorin remmilinja mitä olen d24 koneissa nähnyt (vertailin jurvan miitissä noita ja näytti kaikilla olevan enemmän tai vähemmän vinossa tuo pumppu).
Kireällä remmi on ollut varmasti aiankin muutaman viimeisen kerran, mutta ei pysy siitä huolimatta.

Hävettää myöntää että konerempan, laatikon rassailujen, yms juttujen jälkeen yksi tehostimen remmi muodostuu asiaksi, joka vaatii muiden apua mutta näin siinä nyt taitaa käydä.

Onko ideoita missä vika voisi olla ja miten remmin saa pysymään paikallaan? Yksinkertaisesti ajateltuna kuvittelisi että mitä kireämmällä niin sen paremmin pysyy, mutta onko se sittenkään näin? Muuta ei ainakaan enää itse keksi, kuin tuo väärä kireys. Vai mitä seuraavaksi?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #1 : 14.09.2012, 15:20:48 »
Oleks uutta remmiä kokeillu? Tuli vain mieleen että kesällä ei ruohonleikkurissa pysynyt remmi päällä ja sitten ko vaihettiin uus niin pysyki eikä lähteny kertaakaan enään pois. Oli ilmeisesti ollut valmistus vika tai oli konetta kasatessa mennyt vähän väärään asentoon ja oli sitten kulunut juuri sen verran ettei pysynyt päällä. Ei juuri silmällä erottanut kulumia ko hyppinen alko. Ja siis tuo kone oli aivan uus.
Eihän tuo varsinaisesti autoihin liittynyt mutta eipä niissä remmeissä taia kauheita eroja olla.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #2 : 14.09.2012, 17:50:57 »
Oletko varma että hihnan leveys on oikea.
Useamman "kartanon"herra

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #3 : 15.09.2012, 10:13:26 »
Aivan, hyviä pointteja molemmat. Unohtui tosiaan mainita että uusia remmejä olen hakenut sen verran että paikallinen varaosamyyjä muistaa mitan jo ulkoa. Suurin osa kokeiluista siis uudella remmillä, mutta pari kertaa olen koittanut myös vanhaa remmiä jos se on sattunut olla tallessa. Ei tunnu suurta vaikutusta olevan.

Leveys on katsottu varaosaliikkeen kansioista ensimmäisen remmin hävittyä täysin, mutta ainakin se näyttäisi mielestäni istuvan kuten kuuluukin ja tosiaan useampaan otteeseen haettu uusi remmi ja joka kerta tarkistettu kirjoista ja kansioista että mitta on varmasti oikea.
Mutta täytyy nyt vielä tarkistaa sekin uudestaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #4 : 15.09.2012, 11:24:22 »
Mulla hyppäsi kans D24 ysistä muutaman kerran hihna irti ja siinä näki selvästi että pumppu oli aika kierossa, laitoin vaan silmällä sen suoraan ja nyt on pysynyt. Voisko hihnapyörä olla kulunu jotenkin että aiheuttaa tuon ilmiön  ??? 
Oli muuten mielenkiintoinen tilanne kun mutkassa 100km/h hävis tehostin keskenkaiken  :sundaydriver:

Volvo745D

  • Vieras
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #5 : 15.09.2012, 19:36:15 »
Mulla kävi samanlailla kun ostin aikanaan 740 d24seen uuden remmin ja muistaakseni se uus remmi oli niin kierollaan siinä paketissaan ettei pysyny sitten millään paikallaan, ku kiskas koneen hyrskyttämään nii hihna lenti skutsin v*ttuun, pistin vanhan remmin paikalleen ja hyvin pysy. Palautin uuden ja sanoin kauppiaalle että reklamaation paikka kun hihnoja pakkaavat näihin pahvikuoriin...

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #6 : 15.09.2012, 21:22:18 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=210.405

sivu 28 selaa tuota vähä alaspäin. en tiedä sitten onko tuossa d24:ssa tuommoista puslaa

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #7 : 17.09.2012, 17:30:59 »
Mulla hyppäsi kans D24 ysistä muutaman kerran hihna irti ja siinä näki selvästi että pumppu oli aika kierossa, laitoin vaan silmällä sen suoraan ja nyt on pysynyt. Voisko hihnapyörä olla kulunu jotenkin että aiheuttaa tuon ilmiön  ??? 
Oli muuten mielenkiintoinen tilanne kun mutkassa 100km/h hävis tehostin keskenkaiken  :sundaydriver:

No tuosta remmilinjan suoruudesta sen itsekin arvelin johtuvan, mutta tosiaan jurvassa vertailin muiden remmilinjoihin ja totesin että muilla oli vielä paljon kierommassa tuo linja. Tosin itsellä käy välillä huippukierrokset oman kiekkamittarin mukaan liki kuudessa tonnissa että liekö sillä sitten vaikutusta.

Tehostimen pumpun vaihdoin jo toiseen hihnapyörineen, eikä ollut vaikutusta. Kampuran hihnapyörä ei näytä silmämääräisesti kuluneelta, eikä eroa muista vastaavista, ainakaan silmämääräisesti.

Joo, tuo on aika mielenkiintosta, on myös huomattu  :2funny: Itsellä lähti kerran soratiellä sladissa noin satasen vauhdista, oli myös aika mielenkiintosta.....  :idiot2:

Mulla kävi samanlailla kun ostin aikanaan 740 d24seen uuden remmin ja muistaakseni se uus remmi oli niin kierollaan siinä paketissaan ettei pysyny sitten millään paikallaan, ku kiskas koneen hyrskyttämään nii hihna lenti skutsin v*ttuun, pistin vanhan remmin paikalleen ja hyvin pysy. Palautin uuden ja sanoin kauppiaalle että reklamaation paikka kun hihnoja pakkaavat näihin pahvikuoriin...

Noin on olleet sivusuunnassa yleensä aika suoran näköisiä, tiedä sitten. Mutta luulisi että jos se ensimmäisen 100km siinä pysyy, niin oppii uuteen muotoon kyllä, ainakin lämmittyään ensimmäisen kerran. Mistähän noita vanhoja remmejä löytäisi, niin voisi sitäkin kokeilla  :2funny:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=210.405

sivu 28 selaa tuota vähä alaspäin. en tiedä sitten onko tuossa d24:ssa tuommoista puslaa

Tää oli myös hyvä pointti. Kyllähän siellä ne kumipuslat on, siinä saranapultissa. Puslat näyttivät ja tuntuivat sen verran jämäköiltä mitä kuuluukin ja valkkasin neljästä puslasta parhaat tuohon. Mutta jos ei se nyt ala pysyä niin taidan myös kokeilla jotain kovempaa materiaalia sinne, esim alumiinia.


Yhden asian tuossa myös huomasin, nimittäin sen että ilmastoinnin letku oli kiinnikkeestään irti ja siinä oli mustia jälkiä kontaktista tehostimen remmin kanssa. Tosin tuostakaan ei tiedä onko se syy vai seuraus. Eli onko remmi osunut siihen irrotessaan vai letku osunut ensin remmiin ja sysännyt sen pois paikaltaan. Köytin tuon nyt kiinni niin ettei pääse ainakaan enää osumaan, kun en muutakaan keksinyt. Toivotaan parasta ja kiitos jokatapauksessa tähänastisista vinkeistä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: d24 ohj.tehostimen remmi ei pysy päällä (940 -95)
« Vastaus #8 : 17.09.2012, 17:46:05 »
kun sanoit vertailleesi muitten hihnan suoruuksia että olivat  hieman "vinossa" että eihän ole tarkoitus ollakkin hieman vinossa? kun kierrokset kasvaa tai kun rasitus kasvaa niin se kumipusla antaa hieman periksi niin se hihna menisi sitten suoraan? en tiedä uskonko itsekkään tähän teoriaan mutta kerroinpa kuitenkin ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo