No niin, tartuinpa tähän vaikkei olisi pitäny. Tuntuu ahistavan ihmisiä kovasti, jos minulla ei ole käytössä automaattinen takakontin naarmutin.
Tässä uudemmassa mallissa ja ainakin summumissa on etuovissa kiinni tommoset pallukat. Ne on siitä jännät pallukat, että vaikka niitä katotaan auton pääasialliseen menosuuntaan eli eteenpäin, niin niistä näkyy taaksepäin.
Itsellä on kolmesta eri farmarista kokemusta ja olen kyllä sitä mieltä, että eipä tuolta takaikkunan kautta näy mitään semmoista, mitä sivupeileistä ei näkisi. Ja sitten kun on vielä kunnon rapakeli, niin lasi on ummessa vaikka sitä kuinka hankaisi. Pakkasella taas lasi on ummessa, eikä pyyhkijää voi käyttää moottorin rikkoutumisen tai booreilta hyppäämisen takia. Olenkin tullut siihen tulokseen, että tuon turhakkeen ainoa funktio on naarmuttaa takalasi ja rupsahtamisen jälkeen sitten myös takakontin maalipinnan naarmuttaminenkin luonnistuu.
Olen ollut siinä uskossa, että ihmiset hankkii farmarin suuremman tavarankuljetus tarpeen vuoksi. Itsellänikin on vähintään puolet ajoista kontti niin täynnä, että eipä takalasin kautta ole näkyvyyttä. Kontissani matkustaa säännöllisesti myös kaksi schäferiä, jotka vievät näkyvyyden myöskin.
Kunnon aineilla pinnoitettu takalasi toimii paljon paremmin, vesikelillä vesi vie kuran mukanaan ja talvella lumi ei tartu lasiin ja tämä kaikki ilman naarmutinta ja naarmuttamista.
e. Tulppaaminen on kerrottu jo aiemmassa viestissä.
e2.