Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)

  • 198 Vastauksia
  • 77148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #150 : 19.09.2013, 21:24:42 »

Tulevaa tekniikkaaki on tullut pähkäiltyä. Tällä hetkella suunitteilla olisi om606 istutaminen tähän koriin. Saa  nähä mitä tuleva talvi tuo tullessaan  ::)


mittoin vuosi takaperin miten sais tuon 606 istumaan 242 keulille.
kyllä sen sinne saa mutta muutoksia pitää tehä aika raakalla kädellä. koneen korkeus on yks vaikeuttava tekiä.

ite hautasin ajatuksen 242/om606. ennemmin t6 moottori. se on luonteeltaan enemmän 242 sopiva kuin 606.
mun mielestä 242 pitää olla sähäkkä ja erittäin kierrosherkkä.
ja näin ollen t6 sopii paremmin siihen koriin luonteeltaan kuin 606 joka kylläkin dieseliksi on aika herkkä lähtemään.

sinä teet päätökset. mun mielipide on että t6 ennemmin, vaikkakin niitä on jo tehty tässäkin maassa mutta ei vielä liikaa.
ruottin puolella ei t6 moottorit ole edes kalliita.

hienoa jälkeä oot korin kans tehnyt -H-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #151 : 19.09.2013, 21:57:46 »
mittoin vuosi takaperin miten sais tuon 606 istumaan 242 keulille.
kyllä sen sinne saa mutta muutoksia pitää tehä aika raakalla kädellä. koneen korkeus on yks vaikeuttava tekiä.

ite hautasin ajatuksen 242/om606. ennemmin t6 moottori. se on luonteeltaan enemmän 242 sopiva kuin 606.
mun mielestä 242 pitää olla sähäkkä ja erittäin kierrosherkkä.
ja näin ollen t6 sopii paremmin siihen koriin luonteeltaan kuin 606 joka kylläkin dieseliksi on aika herkkä lähtemään.

sinä teet päätökset. mun mielipide on että t6 ennemmin, vaikkakin niitä on jo tehty tässäkin maassa mutta ei vielä liikaa.
ruottin puolella ei t6 moottorit ole edes kalliita.

hienoa jälkeä oot korin kans tehnyt -H-
No saipa tuonki selville nytten,eikä silloin ku kone olisi jo tallissa. Jos kerran vaatii niin suuria muutoksia,niin taidan jättää itekkin tekemättä sen. Mitenkä ois 603 laita. Onko yhtä suuri kuin 606?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #152 : 19.09.2013, 22:37:26 »
No saipa tuonki selville nytten,eikä silloin ku kone olisi jo tallissa. Jos kerran vaatii niin suuria muutoksia,niin taidan jättää itekkin tekemättä sen. Mitenkä ois 603 laita. Onko yhtä suuri kuin 606?
ei juuri muuta eroa kuin että heikompi ja voiman saanti ei ole nii helppoa.
kansi on 606 leveämpi kuin 603. paino aikalain sama, korkeus sama, öljypohja lähes sama (joutuu muuttaan paljon), öljypumppu vaatii muutosta, sama syöttöpumppu käy molempiin jne.
edelleen tulee koneen korkeuden ja pituuden kans ongelmia joskaan ei tekemättömiä.
jos oikeen muistelen nii vaihelaatikon pulttikehän kohdan kans tulee ongelma ja joutuis kasvattaan laatikon tunnelia kauttaaltaan...
oli siinä aika paljon rakenneltavaa jos meinaa mitenkään järkevään asentoon sen moottorin saada...
740 on hieman enemmän tilaa istuttaa 606 mutta ahtaalle seki meni.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #153 : 05.02.2014, 20:31:55 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:39:51 kirjoittanut HM__ »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #154 : 06.02.2014, 18:41:04 »
pitääkö lyyä sarjatuotanto käyntiin
Senverran kauniita ovat, että kai se on pakko.  :nälkä:

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #155 : 28.02.2014, 10:44:36 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:39:28 kirjoittanut HM__ »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #156 : 17.04.2014, 17:10:40 »
Noniin, näin se talvi vierähti ja polkastiin rojekti käyntiin kovalla vauhdilla. Tälle päivää sain aikaseksi sen verran, mitä viime vuonna sain viikossa tehtyä  :idiot2: Leikkasin kuskinpuolen lattiat pois ja ulkohelman. Sovittelin uuden lattian ja helman paikoilleen ja näytti passaavan hyvin nuo 1,5mm pellit  :) Laitoin tukirautoja melko paljon helmaa pitämää suorassa joka helpottaa hitsaamista huomattavasti. Hitsauslankakin vaihtui 0,8mm jolla saa peltien vetelyjäkin vähennettyä.
Seuraavana ois vuorossa samat vanhat työjärjestykset. En viiti sen enempää päivitellä samoja asioita uudestaan tänne, vaan lisäilen juttua sitä myöten,kun tapahtuu jtn mullistavaa ja uutta.

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #157 : 20.04.2014, 21:36:10 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:32:35 kirjoittanut HM__ »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #158 : 26.04.2014, 20:23:46 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:32:17 kirjoittanut HM__ »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #159 : 26.04.2014, 21:37:20 »
Mitenkäs nuo palkit voi suojata sisäpuolelta? Kun kuvissakin on jo pintaruosteet sisällä kun tehdään umpinainen kotelo... :-[
Kuumana jotain kotelovahaa + öljyä palkki täyteen?

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #160 : 26.04.2014, 21:59:49 »
Eihän sitä tarvi ku puhaltaa ja lyyä teknosin tuotteet sisää vaa ja vielä jos haluaa hifistellä niin kotelosuoja. Nuo on sen takia ruosteessa kun olleet pihalla jonkin aikaan.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #161 : 26.04.2014, 22:10:11 »
Eihän sitä tarvi ku puhaltaa ja lyyä teknosin tuotteet sisää vaa ja vielä jos haluaa hifistellä niin kotelosuoja. Nuo on sen takia ruosteessa kun olleet pihalla jonkin aikaan.
Joo siis tuohan on ns. "varastoruostetta". :D Mutta mitä tää teknosin on? jotain maalia? ???

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #162 : 26.04.2014, 22:26:22 »
Teknosin inerta primer 5 ja teknodur 90, teollisuusmaaleja. Nuilla pitäis sotkea auton pohja,kotelot ja auton sisätilat

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #163 : 26.04.2014, 22:29:05 »
Eli vissiin riittävän ohutta jotta vetäytyy/levittyy tuonne koteloon jokapuolelle kun reijistä letkun kanssa suihkii?

Anteeksi nämä kolme tollon kysymystä. Monesti vain tullut murehdittua, että millä ihmeellä ne kotelot sisäpuolelta maalaisi kun ei sitä sinkkiallasta ole. :-\

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #164 : 26.04.2014, 22:47:12 »
Maalaan nuo palkit ennen kuin laitan lattiat paikoilleet.  :) Ei nuita muuten voi tietääkseni järkevämmin tehdä. :)

 

RallyBaron  Samppasport