Samppasport  Futurez

Pasin Volvo: ex 760 ja vaimon XC90

  • 101 Vastauksia
  • 28572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 777
  • www.vrcf.fi
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90 (Turbomaskia ja muita murheita)
« Vastaus #60 : 19.04.2013, 19:32:37 »
No niin.. aloitetaan huonoista uutisista. Vaimo tuli kotiin XC:llä takapyörä savuten  :'(. Nyt sitten pitää mennä tekemään talliin tilaa, että saa möhkön keskelle lattiaa. Toivottavasti siellä nyt ei mitään isompaa ole. Luultavasti kivi jossain välissä ja jarru laahaa. Näin ajattelin, kun jarrulevyssä pari kiiltävää naarmua. Samalla se kai hoituu, kun muutenkin piti vaihdella kesärenkaat ja tehdä vähän muutakin huoltoa.

Seiskaan ostin turbomaskin johon vaihdoin kromikehyksen ja lisäsin vielä alkuperäisessä olleen merkin. Nyt näyttää siltä miltä halusinkin. Auto vaan pitää pestä, kun on viimeksi syksyllä pesty. Eipä talvella kyllä ajettu kuin kaksi tankillista ja nekin ajot kuivalla kelillä.

(Kuva poistettu lainauksesta.) 

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuolla maskilla erittäin hyvä!!  *taavih->
Sumuvalohin itse päivittäisin uudet umpiot mutta alkaako olla turhan tarkkaa hipistelyä...  :crazy2:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90 (Turbomaskia ja muita murheita)
« Vastaus #61 : 19.04.2013, 20:00:57 »
hyvältä näyttää tuo maski  -H-

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 777
  • www.vrcf.fi
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90 (maskikokeilu)
« Vastaus #62 : 19.04.2013, 20:20:51 »
Joo, pienellä askartelulla saa tehtyä. Onko näitä saanut joskus ihan valmiina? Garagetissa niitä näkee aika monen keulalla.
Uudemman mallin takavalot kans himottaa, valkoisella vilkulla tietenkin. Pitkiä 760 ökyvaloja en vaan ole nähnyt missään myynnissä. Jos jollain on tietoa, niin olisin hyvin kiitollinen.
Kyllä niitä ko.valoja ei taida kyllä löytyä mistään myytävänä.. itselläkin piti laittaa ne uuden mallin takavalot (740:sen kirkkaalla vilkulla) ja siihen väliin sitten se uuden mallinen heijastinpaneeli....
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90 (Turbomaskia ja muita murheita)
« Vastaus #63 : 20.04.2013, 16:13:01 »
Kiitos tiedoista ja kommenteista  :hg:.
XC:n jarrut tuli kuntoon. Oli vaan niin kuivat että palat jäivät laahaamaan. Se on sellaista kun auto on huollettu jossain muualla kuin omassa tallissa. Rasvaa ei ollut liukupinnoilla yhtään. Nyt on huolella putsattu ja voideltu kuparitahnalla. Kesärenkaat laitoin ja vaihtelin öljyt ja suodattimet. 7kk ja 20tkm edellisestä vaihdosta. Sama homma tänä iltana kasikympille.
Seiskan pesin ja nappasin muutamat kuvat.






E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #64 : 27.07.2013, 23:50:03 »
Päivitetääs tätäkin välillä. XC:llä on vaan ajettu huolettomia kilometrejä, nyt mittarissa 267tkm. Takalasin pyyhin tosin lopetti toimintansa joskus keväällä. Purin koko paketin ja huolellinen putsaus ja uudet rasvat niin taas pyyhkii. Vesi oli päässyt pesään ja rattaat ruosteen jumittamia. Ajovaloumpiot oli myös aika kamalat, kun muovit alkoi harmaantumaan. Tässä kesälomalla sitten otin asian hoitoon ja parin tunnin työllä tuli taas ihan kelvolliset valot. Resepti oli seuraava: vesihionta 1200 paperilla saippuaveden kanssa käsin, ceriumoksidilla kiillotus koneella ja loppukiilto timanttitahnalla koneella.

Samaan innostukseen tuli tehtyä kunnon pesu, maalipinta puhdistavalla vahalla ja sitten vielä tavallinen vaha ja muoviosat turtlen bumber carella.

Ässä on nyt ollut loman ajan lähes ajamatta. Toki sekin pesty ja vahattu. Sitten tuli sellainen päähänpistos, että etulasitkin pitää tummentaa. 3M 35% kelmua sitten hain ja vetäsin lasit mustaks.
 

Seiska on saanutkin enemmän huomiota osakseen. Etupään puslat vaihdoin, kuten myös koiranluut ja alapallot. 240 iskarit eteen, jarrulevyt, jarrukilvet ja pyöränlaakerit. Kaikki osat maalattu takapäätä mukaellen punaisella ja sinisellä. Taakse testasin lyhennettyjä lesjöjä+jääkiekkoa. Korkeus oli hyvä, mutta 3 lasta takapenkille niin raapi kaariin. Katkotut farkun kuormajouset takaisin ja tukivarteen hitsasin sellaisen kulmaraudan, että jousi ei pääse nousemaan kupista. Vakio Garret vaihtui T3/T4 kiinakopioon ja 900 vakio pakosarjaan. Puuratista hion kaikki lakat pois ja sävytin sopivan lakan ja vedin 3 kerrosta ja saman verran kirkasta. Pinnan jätin mataksi, kun sopi omaan silmään paremmin. Myös keskikoristeen muotoilin uusiksi. Markkinapaikalta löytyi myös uusi sähköantenni joka piti kotiuttaa samantien. Vanhasta kun oli rattaat sileät. Leimallakin kävin ja taas saa mennä ensi kesään. Tässä vielä pari kuvaa.




E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #65 : 28.07.2013, 00:04:28 »
Hyvä, hyvä, hyvä
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4643
  • www.vrcf.fi
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #66 : 28.07.2013, 11:50:22 »
On niin komia että kuola valuu näppikselle :P Tuossa on esimerkkiä tuon oman seiskan haaveiluihin, vaikka ei siitä tiilikeulaa kuitenkaan saa... Ne tekee ketkä osaa, minä poika kattelen vaan kuvia ;)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #67 : 28.07.2013, 16:44:38 »
Ahtomittariks sopis paremmin joku mustapohjanen, toi autogauge on vähän liian "tuning". Mutta onhan seiska silti niin  :smitten:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #68 : 28.07.2013, 16:47:37 »
Kyllä huomaa mitä autoa täällä eniten kuolataan ;D
a car you can believe in

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #69 : 28.07.2013, 16:53:58 »
Kiitosta vaan kaikille. Ahtomittari on kuvan oton jälkeen jo poistettu. Tilaukseen menee orkkismittariin se tausta, jossa on asteikko.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #70 : 29.07.2013, 11:54:13 »
on kyllä pirun komia seiska  :pomo:

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #71 : 29.09.2013, 00:07:42 »
Päivitetään nyt tätäkin välillä.
Seiskaan laitoin tosiaankin ahtomittariin bar-asteikolla olevan taustan. Sopivuus oli ihan 100%, mutta pohja on vähän mattamusta muuhun mittaristoon nähden. Toisekseen se jää ikävästi ratin taakse piiloon, kun toi puinen on vähän vakiota pienempi. Mutta sainpahan tuon tarvikemittarin pois. Etuiskareiden yläpäät tilasin ebaysta, alle puoleen hintaan verraten motonettiin ja ups kantoi paketin kotiin. Kolinat loppui samantien, kun sain uudet palikat paikoilleen. Maileja on tullut mittariin tänä kesänä hävettävän vähän, välillä kävi jopa mielessä pois myynti, mutta meni sitten aika pian sekin ajatus ohi  :)
Ässän laitoin tuonne kierrätyskeskukseen myyntiin, mutta eipä se ole juurikaan ketään kiinnostanut. Taidan ajaa itse loppuun. Tavaratilan lastausaukon pienuus ja vetokoukun puute nyt ahdistaa. Tilaa on tavaratilassa vaikka kuinka, mutta isoja laukkuja on vaikea lastata. Pojan kiekkokassi ei meinaa taipua tuosta aukosta, seiskaan sen voi vaan laskea takaluukkuun. Tässä ässästä linkki, jos joku haluaa katsella kuvia http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=87634
Maasturiin tein syyshuollon tässä miitti-illan päätteeksi. Vuodessa on menty mutkaista maantietä vähän reilu 35tkm, todellinen keskikulutus on ollut hiukan yli 8. Ei mun mielestä ollenkaan paha ton kokoiselle möhkölle ja varsinkin kun sitä on piiskattu ihan oikeesti.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #72 : 30.09.2013, 17:16:04 »
Mistä tilailit taustan orkkismittariin, täältäkö? Oletko edelleen ollut tyytyväinen ahtimen toimintaan? On alkanut tuntumaan siltä että omaa autoa tehdään ensi talvena melko samankaltaisella reseptillä... ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, S80, XC90
« Vastaus #73 : 30.09.2013, 18:00:34 »
Joo, Davelta tilasin. Hintaa tuli pelkälle taustalle toimituskuluineen noin 25 euroa. Viikossa tuli kirjeenä laatikkoon.
Kyllä mä olen turboon ollut ihan tyytyväinen. Isompi cooleri on suunitelmissa laittaa talven aikana. Myös säädettävä panhard pitää tehdä, että saa akselin keskelle.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Pasin Volvot: 760, XC90 ässä myyty
« Vastaus #74 : 14.11.2013, 17:30:55 »
Kai se pitää tännekin tunnustaa, että S80 lähti kiertoon ja on vissiin jo uudella omistajalla. Tilalle tuli farkku, BMW 535d M-sport. Eipä siitä sen enempää...  Seiska seisoo tallissa ja odottaa kesää.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

 

RallyBaron  Samppasport