Bulkkifile tarkoittaa softaa, jota ei muokata autokohtaisesti ja jota käytettiin aina 2000-luvun alkuun saakka ja vagineissa siihen saakka, kunnes ajonesto poistui mittaristosta moottorinohjaimen softan sisälle. Eli sama softa toimi autossa kuin autossa, jossa vaan oli sama ecu ja moottori. Mutta nykyään tämäpä ei enää onnistu, sillä jos menee laittamaan naapurin samanlaisesta autosta softan omaan niin ei lähde käymään ja saattaa jopa ecu mennä niin lukkoon, että saa lähteä kaupasta hakemaan uuden. Ideana hyvä ja miksi keksiä aina uudestaan pyörää...
Bulkki-nimitystä on nyt jatkettu jostain syystä. Tarkkaa määritelmää sille ei kukaan pysty kertomaan, mutta itse sen ymmärrän näin: Naapurin autoon on laitettu softa ja minäkin haluan samanlaiseen auton saman softan, tämä onnistuu, mutta vaatii muun muassa ajoneston muokkaamisen (ja sama softaversio tietysti pitää olla). Homma ok ja toimii eli bulkki = samanlainen kuin naapurilla. Kukapa näin ei tekisi eli siis aivan kaikki tekee näin, se on 100% varma asia niissä autoissa missä sen voi tehdä noin helposti!! Sitten taas ei bulkki-softat eli autokohtaisesti halujen mukaan tehdyt ohjelmat on ainakin meillä Eko, Taso2,3,4, egr off, dpf off, jne jne, näissä on jo muutettu enemmän kuin pelkkä ajonesto ja tekniikan sallimien rajojen sisällä mahdollista muokata ihan mitä mieleen tulee. Tätä ei taas kaikki tee. Kysymys siis ei ole siitä, että vain ladataan softa serveriltä vaan oikeasti kaveri sen ohjelman henkilökohtaisesti muokkaa ja se ohjelma vakion kera jää serverille talteen ja on näin saatavissa aina kun sen haluaa, minusta tuo on tärkeä asia!
Penkityksen hyöty? Ymmärrän ja itsekin haluan penkittää autoni ihan mielenkiinnon vuoksi (koska haluan aina jotain sellaista mitä ei olla tehty

ja itsekin haluaisin omistaa moisen kapistuksen, mutta sitten taas on kavereita, jotka uskoo, että X-ohjelmoija on hyvä kun se säätää penkissä softan. Ja paskat, samat arvot X syöttää sinne kuin jollekin toiselle jos puhutaan ihan perustason ohjelmista, mutta penkityksestä jää vain todiste siitä. Sitten taas jos penkityksessä ei päästäkään luvattuun lukuun niin autossa on vika ja sitten mennään metsää jos ryhdytään oikeasti säätämään penkissä ne arvot kohdalleen rikkinäisen osan vuoksi tai metsään mennään itseasiassa silloin kun se rikkinäinen osa vaihdetaan!! Luuleeko joku oikeasti, että esim. 2.0TDI-moottoriin tehdään softa ja laitetaan vaikka 90mm syötöksi tulee x-määrä tehoja ja sitten tulee joku toinen samanlaisella autolla ja siihenkin tehdään softa niin se sama syöttömäärä olisi jotenkin eri? Perusohjelmasta kun puhutaan niin ei ole eri ja jos homma ei pelaa jälkimmäisessä autossa niin selvähän se on, autossa vika, koska autot eivät ole tässä kohtaa yksilöitä vaikka näin puhutaankin. Meiltä saa myös ohjelmia, joissa ei ole takuita eli otetaan oikeasti kaikki irti mitä saadaan, mutta tämä asia kyllä kerrotaan asiakkaalle ja yleensä kaverit on sen kyllä ymmärtänyt kun kerran pyytävät "oksat pois"- ohjelman!
