Moi!
Kiitos jussin78, vinkkaamastasi purkaamosta vaikuttaisi löytyneen ihan toimiva ahdin. Ja hinta oli kohtuullinen. Myös imuputki huohottimen vastuksineen oli toimiva hankinta.
Vanhan ahtimen irrottaminen oli kyllä melko konstikasta puuhaa. Hirmu ahtaisiin paikkoihin on laitettu pultteja ja muttereita, jotka täytyy saada irti. Sanomattakin on selvää, että lujalla ne olivat. Ei auttanut muu, kuin kustomoida työkaluja koloihin sopiviksi. Onneksi lähipiiristä löytyy seppä. Pinnapultit vanhan ahtimen pakoputkilaipastakin irtosivat vasta kosanilla kuumentamalla

Nekin oli pakko irrottaa, kun vaihto-osassa ei niitä tullut mukana...
Kävin sitten tänään aamulla ennen duunia näyttämässä Volvoa katsastuksessa. Päästöt oli oikeinkin hyvin rajoissa. Jarrutkin pitivät mukavasti tasan, vaikka olin uusinut vain toispuoleisesti taakse levyn ja satulan paloineen. Myös kässäri, jonka säätäminen oli kans yks sessio sinänsä, toimi varsin moitteettomasti.

Leimaa en kuitenkaan saanut.

Uusintaan meni vielä vasemman raidetangon sisempi pallonivel eli aksiaalipää. Sen tuossa iltapuhteeksi vielä vaihdoin, niin eiköhän ala huomenna aamusta leimaa irtoamaan. Melko monta säätökertaa vaati, että sain aurauksen takaisin kohdalleen, mutta kyllä auto nyt viimeks tuntui jo ihan oikeaan suuntaan kulkevan...

Kiitän kaikkia erittäin hyvistä ohjeista, vinkeistä ja neuvoista. Mainiota, että tämä foorumi on olemassa! Olen oppinut taas valtavasti lisää ajoneuvoni tekniikasta ja lopulta saanut myös ikäänkuin onnistumisen elämyksiäkin -se on tällaisen harrastelun kannalta varsin mukava ja tärkeä asia
