Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset

  • 63 Vastauksia
  • 73541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #30 : 10.09.2016, 18:37:03 »
Bilteman versio tuosta pultin avaussarjasta löytyy, siinä ei ainakaan ollut sopivan kokoista hylsyä mikä ois purrut proppuun tarpeeksi lujaa.. Pittää joskus hitsailla mutteri tuohon, tosin aivoboksin joutuu purkamaan vierestä poies ettei sitä polta siinä sivussa :)  jospa kokeilis lauhduttimen putken kautta lirutella, kun öljyt vasta vaihdettu laatikkoon niin ei pakottavaa tarvetta suaja proppua auki..
Varmaan riittää kun akun kaapelin irrottaa. Migin maadoitus pihdin välissä pitää mutterin ja keskeltä hitsaa, tällöin migin virrat tuskin kulkee auton tietokoneiden läpi.
Tahtoo olla kun irrottelee pistokkeita niiden lukitukset saattaa vaurioitua tai löystyvät ja pistoke tuntuu jäävän löysälle, kuten omassa on nyt.

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #31 : 10.09.2016, 21:34:08 »
onnistuisikohan täyttöropun aukaisu tuolla tai vastaavalla sarjalla?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/804099/Irwin-Bolt-Grip-pultinirroitussarjan-lisahylsyt-38-5-osaa
tai sitten on migillä hitsattava mutteri roppuun kiinni.
Lisäaineen pitäisi pystyä valuttamaan lauhduttimen putkestakin.

Voit kaataa öljyt sisään lauhduttimen letkusta myös (ylempi, toki) mutta on rauhallisen miehen hommaa...
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

Poissa Kyllätämätästä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #32 : 11.09.2016, 15:44:31 »
Miten lähtee ylempi lauhtuttimen letku irti hajottamatta pikaliittimen klipsuja?? Laatikonpäästä jos yrittää irroittaa niin tulleepi ainakin jonkin verta öljyä ulos..

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #33 : 11.09.2016, 18:57:21 »
paina jonkin verran sisään päin ja purista sivuista ja tämän jälkeen koita vetää irti. Jos putken irrottaa laatikosta tulee öljyt pihalle.
Omassani oli alkujaan tosi tiukassa. Ole varovainen taitaa putki olla Volvolla sen 100€
http://workshop-manuals.com/volvo/xc60_awd/l6-3.2l_vin_96_b6324s2/maintenance/fluids/fluid_a/t/component_information/service_and_repair/procedures/page_2446/

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #34 : 28.09.2016, 19:44:06 »
Hieman ketjua lainatakseni kyselen seuraavaa, kun automaattitietäjiä on paikalla:

Noin 60km/h-70km/h ajellessa tuntuu välillä kun tasamaalla tai pienessä ylämäessä menee, että auto alkaa hieman nypyttää (S80, 07 D5 AT). Kierrokset eivät seilaa, kulutusmittari ei reagoi, mutta nykimisen huomaa selvästi. Tapahtuu hyvin pienellä käyntialueella, vaihteesta riippumatta noin 1750rpm kohdalla (Tekee siis välillä muissakin vauhdeissa). Normaali kyytiläinen tuota tuskin edes huomaa mutta kuski kyllä. Tänään ensimmäisen kerran nyki pari kertaa vähän enemmänkin. Tuntuu siltä kuin bensa-autossa ei oikein kipinä riittäisi, mutta heti kun kaasuun koskaa, moinen lakkaa.
Swedespeediltä ja muilta foorumeilta olen yrittänyt googlailla, mutta suurimmassa osassa puhutaan "ominaisuudesta" jonka voi jollain softapäivityksellä saada hoitoon. Voiko tosiaan johtua laatikon / moottorinohjauksen softasta, vai onko tuossa polttoainepuolella jotain häikkää?

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #35 : 02.10.2016, 19:16:41 »
Itse itselleni vastaten, tulevaisuudenkin varalta jos jollain samaa ongelmaa; Kannattaa putsata Maffi. Oli aikamoisessa sotkussa. Putsailin tuon ja nyt ajeltu nykimättä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #36 : 03.10.2016, 15:42:28 »
Itse itselleni vastaten, tulevaisuudenkin varalta jos jollain samaa ongelmaa; Kannattaa putsata Maffi. Oli aikamoisessa sotkussa. Putsailin tuon ja nyt ajeltu nykimättä.
Hyvä tietää. Millä putsasit?
Muutaman kerran olen huomannut että on jonkin verran esiintynyt nykimistä, joten pitääpä tarkistaa tuo.

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #37 : 03.10.2016, 20:58:01 »
Oli jostain vanhoista projekteista jäänyt jotain "Air Sensor Clean" -spraytä. Purin maffin irti ja ruiskin tuota ihan huolella, tuntui liuottavan rasvan.
Nyt joku 300km ajeltu tuon projektin jälkeen ja tuntuu tosiaan aika tehokkaasti hävinneen. Ihan aavistus taitaa olla vielä jäljellä, mutta saatan kuvitellakin. Sen verran huomaamatonta menoa tuon putsauksen jälkeen. Kannattaa kokeilla kun ei siihen montaa minuuttia saa kulumaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #38 : 03.10.2016, 22:18:46 »
Oli jostain vanhoista projekteista jäänyt jotain "Air Sensor Clean" -spraytä. Purin maffin irti ja ruiskin tuota ihan huolella, tuntui liuottavan rasvan.
Nyt joku 300km ajeltu tuon projektin jälkeen ja tuntuu tosiaan aika tehokkaasti hävinneen. Ihan aavistus taitaa olla vielä jäljellä, mutta saatan kuvitellakin. Sen verran huomaamatonta menoa tuon putsauksen jälkeen. Kannattaa kokeilla kun ei siihen montaa minuuttia saa kulumaan.

Missä tämä MAF sijaitsee? Heti ilmanputsarin jälkeen?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #39 : 04.10.2016, 21:20:51 »
Löytyi MAF ja on jo putsattukin. Vaikuttaa lupaavalle. Alkoi olla aika pahaa rynkyttämistä alle 1500rpm isolla vaihteella etenkin kun kevensi hieman kaasua. Pahentunut pikkuhiljaa ja olen luullut että nyt alkaa puskea jotain isompaa vikaa päälle. Mutta kun pruuttasin liki pullollisen sitä crc sensor cleaneriä ja löin rojut nippuun niin ei rynkytä enää pätkääkään. Olisiko kerrankin minunkin korjaus onnistunut :2funny: No seuraillaan. Olihan tuo jokatapauksessa aika jo puhdistaa kun 300tkm jo ylittynyt.

Kiitos vinkistä taski!
« Viimeksi muokattu: 04.10.2016, 23:06:35 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #40 : 05.10.2016, 19:25:06 »
Toivotaan että pysyy poissa.

Poissa Azzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #41 : 05.10.2016, 21:40:23 »
Löytyi MAF ja on jo putsattukin. Vaikuttaa lupaavalle. Alkoi olla aika pahaa rynkyttämistä alle 1500rpm isolla vaihteella etenkin kun kevensi hieman kaasua. Pahentunut pikkuhiljaa ja olen luullut että nyt alkaa puskea jotain isompaa vikaa päälle. Mutta kun pruuttasin liki pullollisen sitä crc sensor cleaneriä ja löin rojut nippuun niin ei rynkytä enää pätkääkään. Olisiko kerrankin minunkin korjaus onnistunut :2funny: No seuraillaan. Olihan tuo jokatapauksessa aika jo puhdistaa kun 300tkm jo ylittynyt.


No jos itsekkin kokeilisi tätä, elikkä missä tämä maffi siis sijaitsee? Noin niiku vilkaisematta kyselen, jos vaikka aamulla vähän katselisi  ;D
S80 D5 Summum GearTronic -07
ex. S60 D5 -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #42 : 06.10.2016, 08:10:16 »
No jos itsekkin kokeilisi tätä, elikkä missä tämä maffi siis sijaitsee? Noin niiku vilkaisematta kyselen, jos vaikka aamulla vähän katselisi  ;D

Kyllä tuo putsaus tosiaan auttoi. Huimat 2 päivää testannu mutta alan uskoa ettei nykytys enää palaa.

Ilmansuodatinkotelosta moottorillepäin lähtevän putken alkuosa on MAF kotelo. Jos sulla harmaakoppa ni avaa ecu liittimet siitä suodatinkotelon päältä ja siirrä johdot sivuun. Avaa suodatin kotelon kannen 4 torx ruuvia ja sitten se klemmari siitä maf kotelon kohdalta ja vedä pois kansi maffeineen. Sit saat kätevästi avattua ne 2 torx ruuvia jolla maf kotelo on suodatinkotelon kannessa kiinni. Sit vain vedät maf kotelon pois ja alat ruiskuttekemaan. Ei kantsi tökkiä anturia millään.

Jos mustakoppa ni ei oo ecu siinä tiellä. Ois saattanu harmaakopan maf irroituskin onnistua ilman ecu liitinten irroitusta mut en jaksanu näperrellä. Avaimet virtalukosta ja odota jokunen minuutti ennen ku ecu liittimet irrotat

Edit: ei sit kannata ruiskutella carburator cleaneriä, tärpättiä tms ärtsyjä aineita vaan ainoastaan maf putsaukseen tarkoitettua. Tuo crc air sensor cleaner oli reilun kympin. Haisi puhtaalle alkoholille mut aika hitaasti haihtui. Pruuttasin tosiaan reilusti ja kaikkiin mahdollisiin koloihin edestä ja takaa
« Viimeksi muokattu: 06.10.2016, 08:48:37 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Azzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #43 : 06.10.2016, 17:20:30 »
Kyllä tuo putsaus tosiaan auttoi. Huimat 2 päivää testannu mutta alan uskoa ettei nykytys enää palaa.

Ilmansuodatinkotelosta moottorillepäin lähtevän putken alkuosa on MAF kotelo. Jos sulla harmaakoppa ni avaa ecu liittimet siitä suodatinkotelon päältä ja siirrä johdot sivuun. Avaa suodatin kotelon kannen 4 torx ruuvia ja sitten se klemmari siitä maf kotelon kohdalta ja vedä pois kansi maffeineen. Sit saat kätevästi avattua ne 2 torx ruuvia jolla maf kotelo on suodatinkotelon kannessa kiinni. Sit vain vedät maf kotelon pois ja alat ruiskuttekemaan. Ei kantsi tökkiä anturia millään.

Jos mustakoppa ni ei oo ecu siinä tiellä. Ois saattanu harmaakopan maf irroituskin onnistua ilman ecu liitinten irroitusta mut en jaksanu näperrellä. Avaimet virtalukosta ja odota jokunen minuutti ennen ku ecu liittimet irrotat

Edit: ei sit kannata ruiskutella carburator cleaneriä, tärpättiä tms ärtsyjä aineita vaan ainoastaan maf putsaukseen tarkoitettua. Tuo crc air sensor cleaner oli reilun kympin. Haisi puhtaalle alkoholille mut aika hitaasti haihtui. Pruuttasin tosiaan reilusti ja kaikkiin mahdollisiin koloihin edestä ja takaa

Aivan! Kiitokset selkeistä ohjeista, harmaakoppa S80 siis kyseessä. Pitänee kokeilla tuota kikkaa kuhan saa vain aikaseksi!  ;D
S80 D5 Summum GearTronic -07
ex. S60 D5 -02

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo D 5 vm 07 automaattilaatikon öljynvaihto suositukset
« Vastaus #44 : 06.10.2016, 18:40:44 »
Tuossa ei kuivumisen odottelua lukuunottamatta tuhraannu kuin 10min aikaa, ja sekin varpailla tehden joten pieni vaiva saavutettuun hyötyyn nähden. Jos toimii siis. Nyt useamman sadan kilometrin jälkeen täytyy tosiaan todeta että nypytys on 90%:sti hävinnyt mutta aavistus nykimistä tietyissä tilanteissa vielä tuntuu, joten taidan ottaa vielä uuden kierroksen ja putsata tuon maffin. ITsellä oli niin paksussa rasvassa koko kotelo että en ihmettelisi vaikka paranisi vielä entisestään.


 

Autoracing  KL-varaosat