Sisustaa taas kasailtu, rupee oleen ihan auton näkönen kohta.
S80 etupenkitkin tuli ruuvattua paikoilleen. Vänkärinpenkki asettui hyvälle korkeudelle, mut tuo sähkönen kuskinpenkki tuottaa tuskaa.
Siinä "roikkuu" nuo moottorit alempana kuin penkin kiskot niin ei käy pultata suoraan paikoilleen kun osuu lattiapalkkiin. No mähän tein 900-sarjan kiskoista niille alustan, jonka päälle ne tosiaan sai ruuvattua ja penkki toimiikin normaalisti osumatta lattiaan.
MUTTA alimmassakin asennossa istuin on nyt turhan korkealla. Ratin ja penkin välistä pääsee niukin naukin pujottautumaan ja paikoilleen päästyäänkin iskee korkanpaikankammo välittömästi.

Nostin siis penkin pois ja tutkin sen verran että siinä ois teoriassa mahdollisuus säätää korkeutta (monta reikää ja oli nyt korkeimmassa asennossa).
Ruuvailin siis onnessani 4kpl pultteja auki vain hoksatakseni että säätömahdollisuutta ei ole koska penkin runko vastaa heti alustaan painaessa.
Eli s80 sähköpenkissä on vaan yks asento missä sen voi pultata alustaansa...
No vähä vittuuntuneena selailin taas nettiä ja törmäsin juttuun, missä joku sälli oli ruuvannut s80 sähköpenkit 850 volvoon vain vaihtamalla tuon alustaosan 850 sähköpenkistä. Kiinnitykset pitäs siis käydä suoraan bolt on, liekö sit näin? Pointti on siinä että näissä penkeissä moottorit sijaitsee ylempänä kiskoihin nähden, joten saisin jättää pois nuo 940 "lisäkiskot" ja penkki laskis sen pari cm mikä varmaan riittäiskin jo.
Nyt on siis oikeestaan kaks mahdollisuutta, joko:
A) saan jostain hommattua samalla verhoilulla olevan MANUAALIsäätösen kuskinpenkin tai
B) jostain löytyy 850/x70 sähköpenkki, josta nappaan alaosan ja vaihdan tuohon.
Löytyykö joltakulta nurkista lojumasta? Mielellään Keski-Pohjanmaalla hakumatkan päässä?

edit:
Piti jotain tekemistä keksiä kun penkkihomma ei edistynyt niin tuli väkerrettyä peräluukkuun nuo karvoitetut facelift-paneelit muovisten tilalle.
Päivittyi ilme sielläkin vähä modernimmaks.
