Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 102973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #255 : 03.04.2015, 11:06:33 »
Höyrypesuri on aika äijjä, sitten jos tosta "uuden" haluaa niin teräsharja kehiin

Niko_S

  • Vieras
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #256 : 03.04.2015, 13:20:43 »
Suihkuttelet bräkleeniä tai liuotinpesuainetta laatikon pintaan. Hinkkaa tiskiharjalla tms. ja anna vaikuttaa 20 - 30 min.
Sitten kunnon huuhtelu.
Lähtee suurin osa p*skasta pois.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #257 : 03.04.2015, 15:00:29 »
oman m47-laatikon pesin pinelinen ja motoxin tehopesulla, ihan raakaa liuosta käytin ja pesin 2-3 kertaa, kun oli niin pinttynyttä likaa ja huuhtelin sitten puutarhaletkulla, kun ei oo painepesuria tai mitään. Kolojen nurkkiin jäi vähän likaa niin ne sitten hioin messinkiharjalla ja pirralla pois. :)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #258 : 03.04.2015, 15:59:13 »


Pistät vaikka autonhoitokauppa.fi selaimeen ja soittelet/säpoilet Jannelle, saat varmasti vastauksen tarpeisiin. Siis oikean vastauksen

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2019
  • Näpräilijä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #259 : 03.04.2015, 16:51:08 »
Wurth metallipesu ja painepesuri. Lähtee rasvat ja paksat  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #260 : 03.04.2015, 17:45:34 »
Ihan hirveen montaa euroa en sijoittais johonkin laatikon pesuun jos ei ole menossa show-autoon  :)
Pineline+painepesuri on yleensä riittänyt sen mitä tarvii.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #261 : 03.04.2015, 17:59:49 »
Näitä "en ihan hirveästi panosta" tuotoksia on niin nähty :D

En nyt ihan DW(detailing world) tasoiseen panostukseen näe tarvetta, mutta kun kerralla tekee hyvin, niin ei vituta seuraavalla kerralla niin mahdottomasti :D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #262 : 03.04.2015, 19:09:38 »
Näitä "en ihan hirveästi panosta" tuotoksia on niin nähty :D

En nyt ihan DW(detailing world) tasoiseen panostukseen näe tarvetta, mutta kun kerralla tekee hyvin, niin ei vituta seuraavalla kerralla niin mahdottomasti :D
Tulee panostettua muualle autoon noita kunnon tuotteita  ;)

Se lootajumppa vituttaa aina oli se sitten vaikka kullalla pinnoitettu.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #263 : 03.04.2015, 19:12:02 »
Kyl se näyttää ettei näis oo oikein oikotietä onneen...
Bilteman vannepesu - ei lähe.
Bilteman rasvanpoisto - ei lähe.
Vahva mäntyöljy - ei lähe hyvin, mut parempi kuin ylläolevat.

Ja voittajahan on... bensa. :D
Onneks oli muutama 5L törppö 242:n tankista pari vuotta sitten valuutettuja vanhoja bensoja.

Tarkotushan ei oo mitään bling-pintaa tehä tuohon, kuhan saa sen öljy/alustamassa ym. mössön pois siitä pinnasta.
Puhtaita osia on kivempi ripustella sit paikalleen.

Pineline + painepesuri toimis varmasti, mut sitä ei tähän hätään oo saatavilla.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2015, 19:14:29 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #264 : 01.10.2016, 15:33:14 »
Muutama tovi vierähtäny viime päivityksestä.  :pomo:
Auto on seissyt tuossa pihalla keskeneräisenä ja nyt tuli vihdoin kipinä tehdä se valmiiks.
Homma jäi siis siihen vaiheeseen että olin purkanut sinisen sisustan pois ja kasailin harmaata paikoilleen.
Tai oikeestaan uudesta sisustasta oli vasta katto paikoillaan...

Halusin välttämättä kojelautaan uudemmat katkasijat ja nehän ei mee plug & play vanhojen tilalle, vaan kaikkien johdot/liittimet piti kolvata uusiks.
Ja himmentimen kans oli melkosta miettimistä kun toimintaperiaate on aika erilainen uuden ja vanhan välillä.
Siinäpä syksyllä lopahti mielenkiinto ajan puutteen ja sateiden alla ja auto jäi seisomaan.
Nyt uusilla motivaatioilla sain johdotukset tehtyä ja sisustan kasauksen aluilleen. :)

Kuvia ja lisää tarinointia tulee myöhemmin, mut nyt ois kysymys...
Osaako joku sanoa, mihin tuo iso valkoinen liitin pitäs tunkea?
Ei muista parin vuoden takaa enää missä sen paikka on ja siinä näyttäs olevan jonkulaiset uratkin, mut en löytänyt vastaavia kojelaudan alta...?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #265 : 02.10.2016, 22:14:39 »
Löytyihän sille liittimellekin sopiva kolo, mihin sen pehmikkeiden kera työnsin.
Hanskalokerokin mahtui paikalleen kun testailin. :)


Seuraava kysymysmerkki tuli kun laittelin keskiosan jalomuovipaneelia paikoilleen. Sen ja ilmastoinnin paneelin väliin jäi 5mm rako.  :nohnoh
Vanhan mallin säädinpaneeli ja facelift jalomuovit, eipä tuotakaan arvannu. Tekasin väliin 5mm muovilevystä välikkeet.


Näillä paneelit istui niinkuin pitikin.


Mittarien ja katkaisijoitten valaistus pelaa ja kaikki katkasijat välittivät pyydetyn komennon eteenpäin, jess.


Sitten olikin siirryttävä sisälle, ei tuolla pimeässä oo kiva ruuvailla.
Irrotin 960 diskantit kannakkeistaan ja vaihdoin tilalle x70 diskantit. OEM se olla pitää.  :pupu:

Tuo x70 kaiutin sopii suoraan paikoilleen kuhan siihen poraa nuo 5mm reiät.
Semmosta tänään, pikkuhiljaa se siitä rakentuu.

Tuossa vielä pari kuvaa penkin korjauksesta. Tuossa s80 T6 penkin alcantara-osassa oli pari röökinpolttamaa, jotka piti siistiä.
Tuloksesta tuli omasta mielestä ihan asiallinen. Nahkaosat käsittelen ehkä joskus myöhemmin jos jaksan.



« Viimeksi muokattu: 02.10.2016, 22:16:49 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #266 : 09.10.2016, 14:30:06 »
Sisustaa taas kasailtu, rupee oleen ihan auton näkönen kohta.

S80 etupenkitkin tuli ruuvattua paikoilleen. Vänkärinpenkki asettui hyvälle korkeudelle, mut tuo sähkönen kuskinpenkki tuottaa tuskaa.
Siinä "roikkuu" nuo moottorit alempana kuin penkin kiskot niin ei käy pultata suoraan paikoilleen kun osuu lattiapalkkiin. No mähän tein 900-sarjan kiskoista niille alustan, jonka päälle ne tosiaan sai ruuvattua ja penkki toimiikin normaalisti osumatta lattiaan.
MUTTA alimmassakin asennossa istuin on nyt turhan korkealla. Ratin ja penkin välistä pääsee niukin naukin pujottautumaan ja paikoilleen päästyäänkin iskee korkanpaikankammo välittömästi.  ;D

Nostin siis penkin pois ja tutkin sen verran että siinä ois teoriassa mahdollisuus säätää korkeutta (monta reikää ja oli nyt korkeimmassa asennossa).
Ruuvailin siis onnessani 4kpl pultteja auki vain hoksatakseni että säätömahdollisuutta ei ole koska penkin runko vastaa heti alustaan painaessa.
Eli s80 sähköpenkissä on vaan yks asento missä sen voi pultata alustaansa...
No vähä vittuuntuneena selailin taas nettiä ja törmäsin juttuun, missä joku sälli oli ruuvannut s80 sähköpenkit 850 volvoon vain vaihtamalla tuon alustaosan 850 sähköpenkistä. Kiinnitykset pitäs siis käydä suoraan bolt on, liekö sit näin? Pointti on siinä että näissä penkeissä moottorit sijaitsee ylempänä kiskoihin nähden, joten saisin jättää pois nuo 940 "lisäkiskot" ja penkki laskis sen pari cm mikä varmaan riittäiskin jo.

Nyt on siis oikeestaan kaks mahdollisuutta, joko:
A) saan jostain hommattua samalla verhoilulla olevan MANUAALIsäätösen kuskinpenkin tai

B) jostain löytyy 850/x70 sähköpenkki, josta nappaan alaosan ja vaihdan tuohon.

Löytyykö joltakulta nurkista lojumasta? Mielellään Keski-Pohjanmaalla hakumatkan päässä?    V:>

edit:
Piti jotain tekemistä keksiä kun penkkihomma ei edistynyt niin tuli väkerrettyä peräluukkuun nuo karvoitetut facelift-paneelit muovisten tilalle.
Päivittyi ilme sielläkin vähä modernimmaks. :)
« Viimeksi muokattu: 09.10.2016, 21:07:05 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #267 : 10.10.2016, 16:01:54 »
Lainaus
Ratin ja penkin välistä pääsee niukin naukin pujottautumaan ja paikoilleen päästyäänkin iskee korkanpaikankammo välittömästi.
Niin että sulle tulee kammo, mieti jos joku täyskasvuinen koittais sinne tunkeutua  :)

Tekee muuten todella paljon tommonen +/-3cm penkinkorkeuteen. Eli 3cm liikaa niin ajoasento on täysin surkea

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #268 : 10.10.2016, 18:01:43 »
Niin että sulle tulee kammo, mieti jos joku täyskasvuinen koittais sinne tunkeutua  :)

Tekee muuten todella paljon tommonen +/-3cm penkinkorkeuteen. Eli 3cm liikaa niin ajoasento on täysin surkea
Tuu testaan.  ;D

Isolta tuo ero tuntuu kyl vänkärinpenkkiin.
Hitto ku ei tullu otettua mittoja alkuperäsistä penkeistä! Nappaappa mitta käteen ja ota kuskinpenkin etureunasta mitta lattiaan alimmassa asennossa niin sais vähä kuvaa mis mennään.

Mulla oli tommonen v70 -00 sähköpenkki vielä jokunen aika sit ja hävitin turhana. Mitä tästä taas opittiin.  :2funny:

Tuossa kuva karvoitetusta peräluukusta (kuvat on pop).
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 18:17:01 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #269 : 10.10.2016, 19:09:52 »
Oli sopivasti mitta kädessä ja 940 tossa vieressä kurakaukalon pohjasta penkinetureunaan noin 32cm tappi silloin keskireiässä. Luulis että 960 pitäis olla aika sama

 

RallyBaron  Samppasport