Proturbo  Autodiagnoosi

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #60 : 12.01.2013, 18:33:36 »
Kyllä siellä syylärin alla oleva muovi on paikallaan.
Ok eli moottorin alla ei ole?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #61 : 12.01.2013, 18:56:18 »
Täytyy melkeen käydä tarkistamassa, mut muistelisin että alko jostain syylärin tienoilta ja loppuu sinne etupalkkiin koneen alle. Samantyylinen ku 200-sarjassa.

edit: Se suojamuovi lähti näköjään syylärin takaa ja päätty about vakaajan kohille.
Onko näissä ollut jotain muutakin mallia?
« Viimeksi muokattu: 12.01.2013, 19:10:23 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #62 : 17.01.2013, 07:14:01 »
Lainaus
Täytyy ottaa selvää mitä nuo 2.5 ja 3-litraset kutoset vie kaupunkiajossa

kaikki

Lainaus
Tiedoks jos joku suunnittelee moista hommaa... tuota uudempaa rattia varten pitää vaihtaa uudemmasta mallista oleva "airbag-spiraali" tai mikskä sitä sanotaankin

mietin vähän tommosta pyörää 940 seen mut ei taida ihan noin vaan mennä ?

oikeesti hemmetin hyvännäköinen peli   :)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 777
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #63 : 17.01.2013, 13:24:03 »
Pelkkää pätkä ajoa kaupungissa...14.6l/100km.  :P
Täytyy ottaa selvää mitä nuo 2.5 ja 3-litraset kutoset vie kaupunkiajossa, myös 940 ft-koneen kaupunkikulutus kiinnostais.

Aika kovalta tuo tuntuu, mut tietysti ajotyyli on semmonen että auto liikkuu melko paljon sivusuunnassakin.

240 b230f-koneella vei samalla ajotyylillä n.11.5l, melkonen ekoauto!

"http://tankkaus.com/cars/public_graph/31288/2009/2011/3"

Siinä on parilta vuodelta otokset, autona vm.-96 960:nen 3.0 farkku automaatti. Auto oli meillä n.4.5vuotta, keskikulutus siltä ajalta 12.38L/100km...  Pää-asiallinen ajo kaupunki pyöritystä jota tankillisesta n.75% loput maantie-ajoa...
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #64 : 17.01.2013, 13:38:37 »
Täytyy ottaa selvää mitä nuo 2.5 ja 3-litraset kutoset vie kaupunkiajossa, myös 940 ft-koneen kaupunkikulutus kiinnostais.

B230FT farkkukorissa M90:llä talvella siinä 12 litran pinnassa tai vähän yli, nätisti ajaen varmaan vähän vähemmän ja kesällä 11 litran kieppeille.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013, 19:04:03 kirjoittanut Greycap »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #65 : 17.01.2013, 15:13:33 »
http://tankkaus.com/cars/public_graph/37143/2012/2011/3"
Tossa sedan B230FK, ilon ahdoilla ja M90 PK-seudulla. 9,3l/100km on vajaan kolmen vuoden keskikulutus.
Vajaa 11 menee kaupungissa talvella, yritän kyllä välttää pahimmat ruuhkat.

Siisti 960  O0

Poissa Keijogg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #66 : 17.01.2013, 17:25:34 »
oma 940 automaatti vie matka-ajossa 9,5 l/100km. Kaupungissa vähän alle 12 tai vähän yli 12 l/100km.
Nyt: Volvo 940 Classic Blackberry
Vanha: Volvo 740 GLE

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #67 : 17.01.2013, 23:35:54 »
kaikki

mietin vähän tommosta pyörää 940 seen mut ei taida ihan noin vaan mennä ?

oikeesti hemmetin hyvännäköinen peli   :)
Kiitoksia.  :)

Varmaa tietoa ei oo, mut muistelisin lukeneeni että 940 oli eri boorit rattiakselissa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #68 : 17.01.2013, 23:42:10 »
Kyllä tuntuu vähä korkealta tuo kulutus noihin lukemiin kun vertaa. Ja tosissaan entinen 240 vei samalla ajotyylillä n.3l vähemmän.

No täytyy kerätä vähän pitemmältä ajalta vielä dataa, niin näkee pysyykö kulutus jatkuvasti samassa.
Jos ei oo mitään vikaa, täytyy todeta että tässä tapauksessa "downsizing" on lisännyt kulutusta.  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013, 23:44:45 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #69 : 19.01.2013, 15:49:12 »
Kyllä tuntuu vähä korkealta tuo kulutus noihin lukemiin kun vertaa. Ja tosissaan entinen 240 vei samalla ajotyylillä n.3l vähemmän.

No täytyy kerätä vähän pitemmältä ajalta vielä dataa, niin näkee pysyykö kulutus jatkuvasti samassa.
Jos ei oo mitään vikaa, täytyy todeta että tässä tapauksessa "downsizing" on lisännyt kulutusta.  ;D
eihän kulutusta tarvii miettiä niin kauan kun bensaa saa asemoilta ;D. ei vaan
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #70 : 19.01.2013, 18:39:54 »
eihän kulutusta tarvii miettiä niin kauan kun bensaa saa asemoilta ;D. ei vaan
Niin, ajellaan ny mitä ajellaan saapa ainaki tehä sen takavetosella turbovolvolla. Sit 10v päästä kaikki suruttelee jollain munattomilla sähköautoilla.  :2funny:

Meinasin laittaa tähän 850 takaspoilerin, tuli jo hommattuakin yks.
Mut sit tapahtu pienimuotoinen mopon karkaaminen ja tilalle tuleekin ny sit 850R- siipi.

Ois tuo alkuperänen 960 takaspoikka jarruvalolla jouten jos joku haluaa pienimuotoisen projektin. Siitä on molemmista päistä alkuperäset kiinnityskohat murtunu, oli pyhällä hengellä kiinni autossa. Hinta ei varmasti päätä huimaa.
Myös tuo valkonen 850 spoileri tulee myyntiin.

Ei tuo tavan kasipätkän spoilerikaan pahalta näyttäis mitä sitä mallailin...

« Viimeksi muokattu: 19.01.2013, 18:47:41 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #71 : 19.01.2013, 19:32:01 »
helvetin hyvältä näyttää  O0
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #72 : 23.02.2013, 18:15:32 »
Facelift- projekti nytkähti vähä eteenpäin kun sain vihdoin hommattua luovuttaja-auton.
Valitettavasti kangassisustalla niinku suurin osa Suomi-autoista.
Mut saan siitä silti tummanharmaan sisustan kokonaisuudessaan, pl. kattoverhoilu koska tässä ei ollut kattoluukkua.

Ovien suhteen vähä vielä mietityttää käytänkö alkuperäsiä, joista hitsaan vanhat listanreiät umpeen vai maalaako uusiks nämä uudemmat ovet ja käyttää niitä. En tiiä kuinka paljo eristykset ja mekanismit eroaa ovien sisällä ja joutuuko noita vanhempia muokkailla että saa facelift-ovipaneelit kiinni.

Jos jollakulla on tietoa, niin empä pistä hanttiin oppia uutta.  :pomo:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #73 : 23.02.2013, 20:17:02 »
Sedan? Väri? Täälläkin voisi olla osille tarvetta  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #74 : 23.02.2013, 20:25:13 »
Laita ja maalaa ne uudemmat ovet ja tappele ainoastaan pistokkeiden kans ne kun taitaa olla erilaisia, tietysti jos jaksaa kasata vanhoilla moottoreilla niin sitten sekin jää pois.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo