Autodiagnoosi  Carcom Oy

780 Bertone Turbo ++

  • 193 Vastauksia
  • 76629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #75 : 12.02.2013, 17:54:00 »
Saattoi olla täällä Euroopassa? Lunttasin nuo aiemmat tiedot jenkkipalstoilta ja siellä ne tehot oli merkitty 201 bhp? Onko kyseessä kuitenkin sama 204hv?
Samoin kuin tuo B230FT oli siellä 160 bhp ja täällä vanhalla mantereella 165hv, onko se nyt sama kone, vai kuinka?

Elokuusta -91 oli saatavana B6304 moottoria, mutta sekin oli sitten jo mallivuoden -92 autossa.
Wikipedia kertoo jotain muuta, mutta pidän tuota luotettavampana lähteenä kuin Wikipedia:
http://www.volvotips.com/index.php/940-960/history-940-960/

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #76 : 12.02.2013, 19:03:25 »
204hv 960 oli saatavissa jo elokuussa -90, mulla on sellanen 8/90 rekisteröity.

-85-88 oli saatavilla myös B230ET, josta irtosi vakiona ilman mitään Turbo+ paketteja 182hv. Sellainenki löytyy pihalta ;D

Nätti Bertone :)
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #77 : 26.03.2013, 20:58:48 »
No nyt on Bertone vihdoin omassa tallissa, perjantaina siirrettiin trailerilla V-8aman kanssa, kiitoksia avusta!   :hello:

Auto on nyt nähnyt luultavasti elämänsä ensimmäiset pakkaset, mahtoi olla kulttuurishokki? Tässä pari uutta kuvaa kotipihasta.







Ensimmäiseksi purin etuvalot pois, pitää vaihtaa euromallin valot katsastusta varten ja onhan nuo muutenkin hienommat kuin jenkkimallit.



Jos vaikka saisin auton ensi viikoksi katsastuskuntoon ja sitten vasta katsotaan jospa jotain ihan pientä kivaa asentelisin...  ;)
 
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #78 : 26.03.2013, 21:02:11 »
Mahtaa ottaa sydämmestä, kun joudut tekemään sivuvilkkuja varten reiät lokasuojiin? Eikö tämä sellaiset vaadi?

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #79 : 26.03.2013, 21:07:08 »
Mahtaa ottaa sydämmestä, kun joudut tekemään sivuvilkkuja varten reiät lokasuojiin? Eikö tämä sellaiset vaadi?

Kuvakulmat eivät muuten ole mitenkään sattumalta juuri kuskin puolelta.
Eli toiselta puolelta otin jo tuon Volvo merkin pois ja sieltähän löytyi valmis reikä sivuvilkulle. Joskus luin jostakin että nuo merkit ovat vilkun reikiä peittämässä ja näinhän se oli. Reiän alta näkyi läpivientikumi sisemmässä pellissä ja kunhan ehdin ottamaan sisälokarin pois niin tiedä vaikka löytyis valmiit johdotkin?  :)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #80 : 26.03.2013, 21:10:57 »
Kuvakulmat eivät muuten ole mitenkään sattumalta juuri kuskin puolelta.
Eli toiselta puolelta otin jo tuon Volvo merkin pois ja sieltähän löytyi valmis reikä sivuvilkulle. Joskus luin jostakin että nuo merkit ovat vilkun reikiä peittämässä ja näinhän se oli. Reiän alta näkyi läpivientikumi sisemmässä pellissä ja kunhan ehdin ottamaan sisälokarin pois niin tiedä vaikka löytyis valmiit johdotkin?  :)

No voi mahoton :) Kyllä Volvo osaa, tai osasi.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #81 : 26.03.2013, 21:24:01 »
Samalla tavalla volvo menetelly sivuvilkkujen kanssa USA-malleissa ainaki 850-ja 900-sarjoissa, ja luultavaa muissakin. Eli siis reikä vaan peitetty volvo lätkällä. :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #82 : 26.03.2013, 21:56:08 »
Turbo Bertone oli muuten siihen mennessä tehokkain tehtaalta tullut Volvo koskaan, vuonna -92 tuli sitten 960 malliin 201hv kuutoskone!  :pomo:
Eikös 760 saanut b204gt koneella jossa lähemmäs 200hv?  :)

En tiiä kuinka luotettava tietolähde tuo on, mut sen mukaan ois syksyllä -89 ollu tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 21:59:24 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #83 : 26.03.2013, 22:06:55 »
Eikös 760 saanut b204gt koneella jossa lähemmäs 200hv?  :)

Bertonenkin sai joissain maissa B204GT:llä ja siinä oli tasan 200hv.
Tuota Turbo+ mallia mainostettiin Bertoneen juuri tuolla tavalla, liekö se ollut sen verran aiemmin myynnissä??
Itse en tiedä, olen vain mainoksen uhri!!  :D

Tällaista oli jossain kirjoitettu:
"The most significant news for the 1990 model year was the redesigned B230FT engine, dubbed “Generation 3″. Volvo also began utilizing a turbocharger with a smaller turbine to shorten spool-up time and reduce turbo “lag”.  Combined with a redesigned exhaust manifold and other improvements, the new engine now offered improved performance along with higher output and torque than the 1989 version. In addition, the Turbo+ Kit was also redesigned to increase the turbo’s output from 162 to 188 HP, making it the most powerful engine ever offered by Volvo until the arrival of the new 201 HP B6304F 6-cylinder in the 1992 960. Naturally, the Turbo+ Kit was standard equipment on the 780 Turbo."
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 22:09:52 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #84 : 26.03.2013, 22:28:10 »
Ehkä siinä on jotain vuosimallijuttua joo tai eri markkina-alueitten uutisoinnista kyse, who knows.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #85 : 26.03.2013, 22:36:27 »
Upea.

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #86 : 26.03.2013, 22:39:26 »
Näinki yks päivä ohi ajaessani ku olit tallissa ovi levällää ja bertone siellä värjöttelemässä!  :hello:

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #87 : 28.03.2013, 19:50:17 »
No nyt on eurovalot ja uusi maski paikoillaan!  :pomo:





Nuo pikku polttimot vilkkujen yläkulmista täytynee ottaa irti katsastuksen ajaksi? Tai ainakin vaihtaa valkoiset polttimot tilalle.
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #88 : 28.03.2013, 22:59:31 »
No nyt on eurovalot ja uusi maski paikoillaan!  :pomo:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nuo pikku polttimot vilkkujen yläkulmista täytynee ottaa irti katsastuksen ajaksi? Tai ainakin vaihtaa valkoiset polttimot tilalle.

Joo vaatii sedät sen polttimon pois tai sitten vaihdat "hetkeksi" eurovilkut :)
Komia on kyllä  ;)
Ja tuohon aiempaan; Ole hyvä vaan  :hello:
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 780 Bertone Turbo +
« Vastaus #89 : 28.03.2013, 23:20:33 »
Mitäs tähän nyt sanois, siisti peli niinkö pakasta vedetty. Jenkkilässä osataan kilvet tehdä kyllä hienoiksi, harmi että pitää ottaa pois :D Omaan laitoin taakse Californian kilven
suomen kilven alle niin että California näkyy :)

Ompa erikoisen pienet nuo jenkkiparkit tässä 780:ssä :o Omassa 740 hohkaa kulmavalot kokonaan oranssina ja ovat tehtaan asentamat eikä ole muuteltu omatoimisesti.
Siinä on siis kaksilankaiset keltaset polttimot. Tässä näköjään parkki omana polttimona? Onpahan helppo ainakin saada katastuskuntoon.

 

Autoracing  KL-varaosat