Nyt on Bertone vihdoin liikenteessä. Viime viikolla laitoin autoverotuksen alulle ja sain tarrakilvet käyttöön. Tälle viikolle on katsastus varattuna, kaikki tuntuu kyllä toimivan? Sitten ei tarvitse enää kuin jännittää Tullin suurta autoveroarvontaa, paljonkohan ne saavat veroja kehiteltyä?

Autosta on nyt Kalifornian pölyt pesty pois, maalipinta on kyllä hyvässä kunnossa ikäisekseen. Sisältä auto oli melkoisen pölyinen ja paikoitellen aika likainenkin mutta onneksi lähes kaikki jäljet irtosivat kunnon pesulla, Autoglymin Interior shampoo on kyllä toimivaa tavaraa. Pitää kesän mittaan joskus ottaa vielä penkitkin irti ja pestä verhoilut oikein kunnolla.
Ajossa kaikki tuntuu toimivan myös niin kuin pitää. Kulkupuoli on persdynolla arvioituna aika samanlainen kuin tuossa 945:sessakin. Mahtaakohan tuo Turbo+ olla enää voimissaan? Pitäis varmaan tehdä ihan kellon kanssa pari testivetoa molemmilla autoilla.
Tuo AW71 automaatti tuntuu jotenkin erilaiselta kuin 945:sessa? Ykköseltä kakkoselle vaihtaa repivämmin kuin 945, muut vaihdot menee suurin piirtein yhtä sujuvasti molemmissa. Pitää varmaan öljyt vaihtaa?
Ja sitten kysymys jos joku tietää? Satasen vauhdissa tuo AW heittää todella helposti ylivaihteelta pienemmälle kun kaasua painaa? Ei oikein kestä vedätystä yhtään? Onko kyseessä kickdown vaijerin säätö, vai mikä? Kun vertasin 945:seen niin vaijeri on tiukemmlla Bertonessa, se alkaa melkein heti kiristyä kun kaasurullaa kääntää. Mutta säätövara on jo käytetty konehuoneessa, onko siellä vaihdelaatikon päässä säätömahdollisuus myös?