Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 960 16v turbo

  • 267 Vastauksia
  • 111665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #75 : 05.12.2012, 09:04:36 »
M perissä, on kuten tuo linkkaamasi projekti kertoo, aina jäähdytysrivat, koska siellä on lukkomurikka. Tuo sun perä voi olla peräisin E39 V8 koneisesta, niissä on lukoton TYP210 perä. M3 3,2 ja M5 on sit aina TYP210 perä, jos puhutaan E34,36,39,46 peleistä. Tehottomammissa peleissä on sit pienempi TYP188 perä, kuten muissa kutoskoneisissa bimmereissä.

Samanlainen 12 sakarainen hammaspyörä ja anturi löytyy TYP188 perästäkin kun tuosta.

M5 perässä ei ole anturia, koska E39 on varustettu DSC, eli ESP systeemillä, ja se tarvitsee nopeustietonsa vain pyörien ABS antureilta, ja joka pyörällä on oltava ABS anturi.

Jos sulla siis on anturi, perä ei ole kotoisin ainakaan DSC systeemillä varustetusta E39 bimmeristä, en tiedä onko E39 löytynyt ilman DSC:tä, mutta joko E34 tai E39 tai ehkä jopa E32 V8 koneisesta tuo on varmasti kotoisin.

Veikkaan E32 bimmeriä, tässä samanlaisella kuorella oleva perä, vaan että tässä on vielä kiinni tuo sovitepala:
http://www.ebay.de/itm/BMW-E34-E32-5er-7er-Differential-Differenzial-Diff-Hinterachsgetriebe-3-23-/130811067157?pt=DE_Autoteile&hash=item1e74f27b15
Hyvää infoa kiitos. Radallahan Salo sanoi Peetulle että auto käyttäytyy kummasti että veto vaihteli puolelta toiselle eikä lukko tuntunut  toimivan. Tuo tukisi teoriaa ettei mitään lukkoa olisi ollenkaan. No sen saa kyllä helposti tunkilla selville.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2012, 11:01:10 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #76 : 05.12.2012, 09:51:02 »
Elikäs luultavasti E34 M5 perästä kysymys.
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1374
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #77 : 05.12.2012, 11:00:08 »
Onko tässä etupyörissä myös 48 hampainen kehä? Jos on, niin kokeile huviksesi ABSin boksin liittimeltä yhdistää hyppypiuhalla toisen etupyörän tulosignaalin ja peräanturin tulosignaalin pinnit. Jos toimii, niin saat mittarin toimimaan ja valo sammuu, mutta etu/taka-pyörintänopeuseroa et saa näkymään. Vasen/oikea pitäisi toimia. Ehkä.
On 48. Voisi koittaa tuota. Tämän pelaaminen riippuu tulee ABS sensorilta samaa signaalia kuin perästä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #78 : 05.12.2012, 11:21:04 »
On 48. Voisi koittaa tuota. Tämän pelaaminen riippuu tulee ABS sensorilta samaa signaalia kuin perästä.

Tämä kikka toimi vanhemmassa 700-sarjalaisessa, siinä oli tosin tiheämpihampaiset kehät, mutta periaate sama. Nopeusmittarille tuleva signaali haaroitetaan peräanturilta ja siinä taisi olla vielä ABSin jälkeen muunnin välissä, joka pudotti pulssitaajuuden kolmasosaan.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #79 : 05.12.2012, 11:34:52 »
Ai perhana, tuollahan oli suht tuoreita kuviakin pari. *kuola*  :pomo:
Hitto ku löytäis jonku konerikkosen facelift 960/s90 raakin, niin pääsis tota omaakin päivittelemään.

Paljokos tuo vakio perä kestää, onko se heikompi ku jäykkä akseli?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #80 : 05.12.2012, 11:49:27 »
Tämä kikka toimi vanhemmassa 700-sarjalaisessa, siinä oli tosin tiheämpihampaiset kehät, mutta periaate sama. Nopeusmittarille tuleva signaali haaroitetaan peräanturilta ja siinä taisi olla vielä ABSin jälkeen muunnin välissä, joka pudotti pulssitaajuuden kolmasosaan.
Uudemmissa ei ole muistaakseni muuntimia enää.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #81 : 05.12.2012, 11:50:21 »
Paljokos tuo vakio perä kestää, onko se heikompi ku jäykkä akseli?
Ei kait eroa juuri jäykästä kun sisukset suurin piirtein samat.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #82 : 05.12.2012, 14:09:40 »
BMW:n perän nopeusanturin resistanssi on 0ohm ja Volvossa yhden tiedon mukaan 1820 +/-180 ohm joten eipä onnaa sitten tuo homma.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2012, 14:14:14 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #83 : 05.12.2012, 14:31:50 »
Tarviiko abs:n toimia tämän ikäisessä? Jos ei ja et välttämättä sitä halua, niin ota nopeusmittarille tieto etupyörän anturista, niin homma on sillä selvä :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #84 : 05.12.2012, 14:40:19 »
Tarviiko abs:n toimia tämän ikäisessä? Jos ei ja et välttämättä sitä halua, niin ota nopeusmittarille tieto etupyörän anturista, niin homma on sillä selvä :)
Kyllä se pitää kun otteessa on merkintä ABS.Katsurilta kysyin vaihtehtoa kun tuota on ollut saaatavilla ilman ABS jarrujakin, niin meinasi että kun merkkiliike kirjoittaa lapun että kaikki muutokseen vaadittavat osat on vaihdettu niin sitten kelpaa. Eli varmasti se kallein vaihtoehto.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #85 : 05.12.2012, 15:17:58 »
BMW:n perän nopeusanturin resistanssi on 0ohm ja Volvossa yhden tiedon mukaan 1820 +/-180 ohm joten eipä onnaa sitten tuo homma.

Kai tuohon kanteen nyt sais volvon anturin jotenkin kiinni patentoitua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #86 : 05.12.2012, 15:36:25 »
Kai tuohon kanteen nyt sais volvon anturin jotenkin kiinni patentoitua.
Saa varmaan mutt se ei riitä. Täytyy anturipyöräkin laittaa uusiin puihin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Lurvio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • Ihme säätäjä
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #87 : 05.12.2012, 19:58:31 »
Tee (teetä) vaan uus anturikehä tuohon beemerin perään. Onko se anturin kiinnityskierre perän kannessa sama/riittävän lähellä? Miten beemerin perämurikassa on se triggerikiekko kiinni?


Kulkineena S60 AWD -03
240 DL -87 (entinen)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #88 : 05.12.2012, 20:47:56 »
Tee (teetä) vaan uus anturikehä tuohon beemerin perään. Onko se anturin kiinnityskierre perän kannessa sama/riittävän lähellä? Miten beemerin perämurikassa on se triggerikiekko kiinni?
Kiinni kahdella pultilla. Mitoituksesta ei tietoa. En osaa sanoa onko miten kiinni. Tuskin ihmeellisesti jos noita aiempiä kuvia katselee.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #89 : 06.12.2012, 10:53:09 »
Saa varmaan mutt se ei riitä. Täytyy anturipyöräkin laittaa uusiin puihin.

No totta kai tarvii, mutta meinasin vaan, kun tossa aiemmin totesit, että
jos antureiden resistanssi on erilainen, niin saa anturikehän teettämisen unohtaa...
Mielestäni tuo anturin sovittaminen on ongelmista se pienin. Jos vaan kehän saa teetettyä
Sellaisen, että anturi jää sopivalle etäisyydelle.

 

Elekma  Autoracing