Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy

  • 48 Vastauksia
  • 19965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvlite

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #15 : 27.12.2012, 22:26:55 »
Ja tuo kulutus on mitattu tankkaamalla, ajotietokone näytti jotain 8.5l/100km.  :nohnoh
You can always do things better...
    *V70 2.4D aut. Summum*

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #16 : 27.12.2012, 22:55:17 »
Kannattaa varmaan mitata kulutus lauhemmalla säällä. -25 - -30 ulkolämpötilassa Webasto on päällä koko ajan , sekin nostaa kulutusta melkoisesti. Suosittelen pakkaskeleillä tukkimaan sekä ylemmän että alemman maskin, parantaa moottorin lämpötaloutta pakkasilla melkoisesti.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #17 : 27.12.2012, 23:06:19 »
Koska ei ole mitään mahdollisuutta ottaa huomioon webaston kulutusta, joka on yli puoli litraa tunnissa, niin kulutuksen mittailut on parempi tehdä kesäkelissä.
Jos auto käy paljon tyhjää ja webastoki käy samalla, niin paikallaan käytössä kulunut polttoaine ja webaston kuluttama aine pitäisi laskea ensin pois, ennen kuin laskee paljonko polttoainetta on moottori kuluttanut 100km ajomatkalla.
Moottorin kulutuksestahan tässä toki puhutaan, joten laskenta-tapakin pitäisi olla sitten sellainen.

Mielenkiinnosta lukuja voi vertailla, mutta ei niistä kannata mitään johtopäätöstä vettä, että olisi jotain vikaa.. ellei arvo nyt ole ihan överi, mutta 10l/100km ei sitä viä oo lähelläkään.

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #18 : 27.12.2012, 23:38:33 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:28:35 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #19 : 28.12.2012, 00:07:29 »
Minulla nyt on keskikulutus 7,8 kulutuksen taustalla mm.matka-ajoa, kärryn vetoa ja kaupunki pyöritystä.
aikaisemmin talvella pitemmän reissun keskikulutus 5,7l cruise kytketty 90km/h.
ajotietokone on tarkka kun muutaman kerran sen lukemat olen tarkistanut.
Volvlite autosi on automaatti?
Omani on S80 185hv automaatti.

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #20 : 28.12.2012, 00:16:48 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:24:50 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #21 : 28.12.2012, 08:35:02 »
Xc70 -08 + 136hp kone??

Vanhassa -08 XC70 D5A moottoritie/maantie kulutus kesärajoituksilla mun ajossa oli uutena 8l luokkaa. En jäänyt odottelemaan laskua, Rican softa sisään ja kulutus tippui melkein litran...  Siihen peilattuna tuo 10l kuullostaa isolta, mutta ne olot ja ajotapa vaikuttaa paljon.

Edit: tossa moottori 136kw / 185 hp, jos en väärin muista.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 08:38:24 kirjoittanut D5GT »

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #22 : 28.12.2012, 08:58:47 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:25:22 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #23 : 28.12.2012, 10:29:32 »
Pyörrelevyt kuullostaa seoksen kannalta hyödyllisisltä. Hiukkassudatin pitää puhdistaa polttamalla ja vie jonkin verran löpöä..

Ps. oliko muuten myyntiesitteissä 185hp vai muistanko väärin?

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #24 : 28.12.2012, 10:47:19 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:26:02 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #25 : 28.12.2012, 11:00:03 »
Täytyyhän esitteen vähän liioitella, mutta rek. otteessa lukee 136kW ja Vadiksen muuntotaulukko antaa 182,379hp.
Kyllä minä mieluummin luopuisin koko hiukkassuodattimesta.
Mites sitä polttelet jos alkaa olla oikein tukossa. Pyörrelevyissä ollut ongelmia, luin jostain. Pitäisi ainakin tarkastaa, mitenkähän tuo tehdään. Näkyisikö testerillä jotain poikkeavaa.
Scantool CR-Pro löytyy. Olisiko jollakin antaa joitakin ohjearvoja.

Metri-järjestelmän yksiköillä laskien 1kW on 1.36hv, jolloin tulos on 184,96hv
britti-lukemin taasen tuo saamasi tulos, eli liioiteltu on vain 0,04hv verran.


Ei niihin pyörreläppiin ylensä tulee kuin vähän karstaa, vika niissä on niitä läppiä käyttävän moottorin ja läppien välillä oleva tanko, jonka liitosnivelet kuluu.
Monesti auttaa uusi muutaman euron tanko tai sitten pitää jotain keksiä tangon paremman kiinni pysymisen auttamiseksi.
mitään bemarin läppälevyt imeytyy moottoriin ja moottori on selvä, tyyppistä vikaa näissä ei ole.

Olisko ollu, että pyörreläpät oli vain D5244T4 ja D5244T5 moottoreilla, eli se ensimmäinen sukupolvi, johon hiukkassuodatin tuli.

Poissa Volvlite

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #26 : 28.12.2012, 11:03:42 »
Minulla nyt on keskikulutus 7,8 kulutuksen taustalla mm.matka-ajoa, kärryn vetoa ja kaupunki pyöritystä.
aikaisemmin talvella pitemmän reissun keskikulutus 5,7l cruise kytketty 90km/h.
ajotietokone on tarkka kun muutaman kerran sen lukemat olen tarkistanut.
Volvlite autosi on automaatti?
Omani on S80 185hv automaatti.

Juu kyllä on 163hv automaatti. Tutkiskelin tänään Robert boschilaisella vähän autoni sielunelämää ja kaikki kyllä vaikutti normaalilta, ei vikakoodeja, lämpötila-anturitkin vaikuttivat näyttävän inhimillisiä lukemia.. stekkasin samalla testerillä pyörreläppien asentoanturin toiminnan ja arvo vaihteli kun kaasupoljinta paineli, joten tuosta voisi päätellä että läpät toimii.. vai olenko väärässä??
Tankkasin tankin eilen täyteen ProDieseliä joten pitänee kulutusta vielä tarkkailla nyt kun keli on hieman lämmennyt... Pitänee varmaan harkita tuon hiukkassuodattimen tyhjennystä ja moottorin ECU:n ohjelmointia..  ::)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 14:52:57 kirjoittanut Volvlite »
You can always do things better...
    *V70 2.4D aut. Summum*

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #27 : 29.12.2012, 08:53:00 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:27:17 kirjoittanut barondevolvo »

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Volvo S 80 D 5 vm.07 polttoainekulutuksen osa syy
« Vastaus #28 : 29.12.2012, 17:54:31 »
Mutta siis mitä seuraisi jos poistaisi koko läppälevyt.
Jos niihin kerääntyy karstaa, kai sekin aiheuttaa vastusta

Mersumiehet noita poistelee paljon, toimilaite jätetään paikalleen niin ei tule vikakoodia.
Ajossa läppien poistoa ei huomaa, paitsi jos läpät on ollut kiinniasennossa jumissa niin poistamalla koko läpät teho lisääntyy / palautuu entiselleen. Kulutukseen en muista kuulleeni mitää muutosta olevan.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa barondevolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
-
« Vastaus #29 : 29.12.2012, 19:29:09 »
-
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 18:27:50 kirjoittanut barondevolvo »

 

Proturbo  Autodiagnoosi