Pienen tauon jälkeen tuli taas eilen tutkittua tätä.
Volvon paisuntasäiliön korkin tiiviste oli mennyt huonoon kuntoon, joten vaihdoin uuden korkin + tiivisteen. Korkki menee vähän jäykästi paikalleen ja muutaman kiinni-auki-kiertelyn jälkeen myös uusi tiiviste oli riekaleina. Taitaa olla noissa paisarin kierteissä jotain vikaa.
No, vaihdoin harrate-autosta korkin ja ehjän tiivisteen ja täytin jäähdytysjärjestelmän vedellä.
Lähdimme ajamaan autolla ja lämmöt nousivat alkuun normaalin rauhalliseen tahtiin. N. 10 minuutin ajon jälkeen lämmöt nousivat "normaalia" nopeammin hieman yli puolenvälin yläpuolelle, jolloin tiesin, että taas jostain ruiskuaa vettä konehuoneen puolella. Tämän tietää myös siitä, että hihnat alkavat vinkua samalla kun niihin ruiskuaa vettä.
Pysähdyimme bussipysäkille ja konehuone oli märkä. Vuoto näytti tulleen paisarin luota, mutta varmaksi ei voi sanoa, koska vettä oli levinnyt vähän sinne ja tänne.
Täytimme paisarin ja koitimme bussipysäkillä saada autoi roiskaisemaan vettä, jotta voisimme samalla katsoa mistä se tulee ulos. Käytin autoa varmaan 10 minuuttia melko korkeilla kierroksilla, mutta lämmöt eivät enää nousseet. Laitoimme nokkapellin kiinni, jonka jälkeen taas käytin konetta, jolloin lämmöt nousi, mutta heti kun pellin nosti ylös, niin lämmöt laskivat, eikä konetta saanut roiskimaan vettä.
Lähdimme moottoritielle. Ajoimme melko reipasta vauhtia ja lämmöt oli melko normaalissa tasossa. Välillä nousi vähän yli puolenvälin ja välillä laski. Tuntuu että aina kun lämmöt nousee, niin vesi lentää konehuoneessa. Lämmöt eivät kuitenkaan nouse kuin hieman.
Tulimme tallille takaisin ja lämmöt olivat ihan ok. Paisari oli lähes tyhjä.
Täytimme taas vettä ja käytimme autoa lämpimässä tallissa korkeilla kierroksilla varmaan 15 minuuttia, mutta lämpöjä ei saanut millään ylös normaalia enempää.
Seuraavaksi aion tehdä tuon TVS:n ehdottaman testin.
Aika jännä juttu kyllä kun pakoputkesta ei kyllä tule yhtään vesihöyryä, kone toimii hienosti, konetta ei saa tallissa mitenkään lämpenemään (osasyyllisenä kiinteä tuuletin), auto ei lämpene pelti auki jne.
Pitäisi saada tämäkin kuntoon, että voisi ajella ilman huolta.