Aloitellaanpa sitten projekti toisesta kesäautostani, eli Pyhimyksestä.
Auto rantautui Suomeen Ruotsista alkuvuodesta 2011 ja odotti 1.5 vuotta tallissa rekisteröintiä ja autoverotusta.
Päätin, että en tee autolle mitään ennen kuin talo ja talli on lopputarkastettu. Tällöin olikin sitten hyvä aina välillä miettiä tulevaisuuden suunnitelmia. Autossa on tällä hetkellä alkuperäinen B18B tekniikka tuplakaasuttimilla ja se kokee muutoksen jossain vaiheessa.
Topikin piti alunperin olla projektikertomus pelkästä moottorista, mutta aloitetaan nyt sitten ihan alusta.
Autoa tullaan rakentamaan ja muuttamaan pikkuhiljaa / pienissä erissä. Tavoitteena on pitää autoa mahdollisimman paljon liikenteessä kesäisin. Talvet auto viettää talvisäilössä ja silloin ei muutoksia tapahdu kuin ajatuksissa.
Kuva autosta, joka tulee kokemaan ko tekniikka muutoksen.

Vanteina autossa on American Racingin Torq Thrust II vanteet 7x17 ET1 mitoilla. Renkaina on 215/45/17 Syronit
Moonlight Motorsportista
http://moonlightmotorsport.fi/Autoon tuli tehtyä kesällä jarrupäivitys eteen. Levyiksi tuli V50 Volvon 302 mm levyt ja satulat tulivat 940 2.3 Turbosta.



Alustaan vaihdoin uudet SPAX:n iskarit ja jouset pitää vielä vaihtaa ensi kesänä hiukan jämäkämpiin.
Auton puskurit vaihtuivat myös uusiin jälkituotanto rosteripuskureihin.
Tarinaa tekniikastaJokunen aika sitten tuli hankittua Volvon R-Sportin 16v kansi Ruotsista. Näitä ei hirveän paljoa ole markkinoilla näkynyt. Tehdään tästä topikista sitten koneprojekti ja katsotaan
minne ko kone joskus asettuu eipä sitä kauaa pystynyt pitämään pimennossa. Koneen suunniteltu puristussuhde tulee olemaan noin 9:1 ellei jopa enemmänkin. Koneen paineistuksesta tulee huolehtimaan Volvo Pentan Remmiahdin. Moottorinohjauksesta huolehtii DTA:n S80 purkki.
Tällä hetkellä lopullinen suunniteltu kokoonpano on seuraava - ei ole tosin ihme jos se jossain vaiheessa kokee päivityksiä.Lohko: B230F
Akseli: Kiinalainen pitkäiskuakseli
Kanget: Kiinalaiset H-profiilit
Männät: Wisecot mallia vahva
Ahdin 1: Volvo Penta remmi ahdin
Ahdin 2: Garrett GT3582R
Vaihteisto: ZF53D
Kytkin: 2 levyinen tilton
Perä: Ford 9"
Kuvia osista:Kansi Volvo R-sport 16v


Pakosarja


Remmiahdin


Kansi aikaisemmassa kodissaan 142:n konehuoneessa ilokaasuilla.
STATUS PÄIVITYKSET21.10.2012: Auto on nyt ollut viikon talvisäilytyksessä, joten autolle ei tule tapahtumaan mitään ennen ensi ajokautta.
Nyt trendikkäälle to do listalle tulee siis ainakin seuraavaa.
Vaihe 1 B23E moottori - tämä oli kauden 2013 nyt myyty pois 16.10.2013
* Polttoainelinjaston teko ruiskukäyttöä varten
* triggeröinti teräsvauhtipyörälle
* johtosarja ruiskulle
* imusarjan vaihto (d-jet malliin)
* pakosarjan vaihto (peltisarja)
* mahdollisesti kannen vaihto
* teräsjakopää
* D nokka
* pitkäiskuakseli
* 158 mm h-profiiliveivit
* 31 mm pk:lla olevat Subarun WRC männät
Vaihe 2
* uusi moottori