KL-varaosat  Carwist

Historic 240 Turbo

  • 215 Vastauksia
  • 72840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2562
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #210 : 11.03.2019, 19:43:05 »
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Ei muuta kuin auto nippuun ja vetoja lisää.
Kovimmillakin kuskeilla lipsahtaa silloin tällöin rehkoon kalusto.
Tätä topickia seuranneena ei ainakaan yhtään helpota sitä suunnitelmaa mikä pyörinyt mielessä jo pari vuotta, että tuosta yhdestä 242 tekisi harrasteralliin kelpaavan kilpurin  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa NBM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #211 : 11.03.2019, 22:28:58 »
...tahtoi jäädä kartturin puhumiset vähän vähemmälle kuuntelulle...

Onks tää jo kaikille tuttu: https://www.youtube.com/watch?v=ZMDNDXpu86w

Heti vaan takasi satulaan ettei tuu "rimakauhua", kartturi kans, ja Markku Alén;in opeilla: Maximum Attack

...jossain pätkässä oli Markku Lancia 037:n vieressä esitelmöimässä: Tää on yks niitä harvoja autoja jota mä en oo kaatanu...

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 545
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #212 : 14.03.2019, 21:03:41 »
Kiitos kannustuksesta. Siinä mielessähän tämä on kyllä mennyt ihan hyvin, että oli vasta nyt ensimmäinen keskeytys rallissa kuskina. (yksi sprintti jäänyt kesken samasta syystä aikoinaan) Yhteensä tuli siis ajettua 28 rallia maaliin keskeytyksittä ja viime vuosina on pyttyjäkin tullut muutama.

Incaria katselin pari kertaa. Nelonen oli pykälässä paikkaan tullessa ja vauhtia vielä tieltä pudotessa jonkin verran, jarrutuksestakin huolimatta. Nettivideossa näkyy miten yritin viime hetken pelastusta, kääntämällä keula edellä pellolle. Vähän vaan liian suuri oli se ohjausliike, kun kaatui kuitenkin. Siksi kuskin kyljen kautta, jos joku sitä ihmetteli. Tuolla vauhdilla olisi voinut saada aikaan kunnon karusellin, jos olisi kylki edellä pudottu tieltä.

Mokoma flunssa meinaa haitata vieläkin harrastamista. Tänään kuitenkin verta niistäen aloitettu purkaminen:



Onhan se vähän kiero, tuon alapallonkiinnityspinnan pitäisi olla suunnilleen pöydänsuuntainen... Huomiolle pantavaa, että varsi oli revennyt kolmesta kohtaa. En usko että on viikossa noin paljon ruostunut, varsinkin kun pahimmin venyneessä kohdassa oli vielä hilseilleen ruosteen alla puhtaan harmaata metallia näkyvissä. Täytynee tarkastaa toinenkin puoli ja uusia alapallo kaiken varalta kanssa. Massan alta ei tuollaisen vauriot näy. Tukivarsi ei ole kuitenkaan ruostunut reunastakaan ohueksi, niinkuin olen joskus nähnyt. Alapuolella näkyi vielä mustaa maalia, mistä massat olivat irronneet.

Etujarrulevyt menee uusimislistalle myös. Niistä on alkanut pinta "hilseillä", tullut erikoisia koloja. Ehkä ruoste tehnyt seisoma-aikoina osansa ja/tai kuumuus. Taakse uusin levyt kunnostuksen yhteydessä, eteen en koska paksuutta oli riittävästi.

Incar videoista puheen ollen, aika klassikko:
https://www.youtube.com/watch?v=WE6kX6gNFvM

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1048
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #213 : 24.03.2019, 16:59:09 »
Olisihan tuo voinut mennä paljon pahempaankin kuntoon kipattaessa.. vai onko tuo koppa pahemmin rusinana mitä se tuossa vidolla näyttää? Jos siellä ei oikeasti ole muuta kuin laseja ja nuo tukivarret, niin sehän meni todella hyvin.

Tämä on ollut mulla vrcf:n 1. topikki seurattavana.

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 568
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #214 : 24.03.2019, 17:13:39 »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,67 s / 150,31 km/h / 2,15 s 60 ft

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 545
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #215 : 24.03.2019, 20:16:06 »
Olisihan tuo voinut mennä paljon pahempaankin kuntoon kipattaessa.. vai onko tuo koppa pahemmin rusinana mitä se tuossa vidolla näyttää? Jos siellä ei oikeasti ole muuta kuin laseja ja nuo tukivarret, niin sehän meni todella hyvin.

Tämä on ollut mulla vrcf:n 1. topikki seurattavana.

Topikki-lajissa en vielä ole noin hyvällä sijoituksella ollutkaan.  :o

Vauhtiin nähden tosiaan aika pienillä vaurioilla. Vaihdoin uuden alatukivarren ja varulta alapallonkin eilen uuteen. Tarkemmin tutkittuna seuraavat vauriot tuosta ulosajosta tuli:

- Oikea etualatukivarsi mutkalle
- Tuulilasi
- Tuulilasin listassa painaumia + kiinnikkeet rikki
- Vasen sivupeilinlasi halki
- Etuspoileriin repeämä keskelle
- Kuskin etulokasuojaan pieni vaurio edellisen irtoamisen vuoksi (oli päästä ruuvilla kiinni, joka tuli pellistä läpi)
- Kuskin varapyöräkoteloon ruttu (maalit lohkesi samasta kohtaa kuin viime talvena Joutsan penkkaan nojaamisesta)
- Kartturin puolelta tuo musta teippi irtosi osittain vieden maalia mukanaan
- Katossa pieni painauma luukun ja tuulilasin välillä

Eli ei mene pakkelia tämän maalauksen yhteydessä kovin paljoa. Kuskin takakulmaan tarvitsee vähän.

Hankin myös uudet jarrulevyt ja palat eteen. Etulevyjä en uusinut kunnostuksen yhteydessä, joten oli jo aikakin. Silloin uusin alkuperäiset jarrupalat, joilla ajoin monta vuotta. Sitten ostin Ferodon palat, jotka oli jo nyt vaihtokunnossa. Kestivät arviolta kolmanneksen siitä kilometrimäärästä mitä orkkiksilla ajoin. Kokeilussa nyt "alkuperäislaatuiset" Championit, katsotaan miten ne kestävät. Volvo odottelee nyt katoksessa vähän lämpöisempiä kelejä. Yhdessä varaosa-autossa olisi ehjä tuulilasi, jos on vielä irroituksen jälkeenkin ehjä. Muuten on ostettava uusi. 

 

Carwist  Race.fi