Autoracing  KL-varaosat

Historic 240 Turbo

  • 212 Vastauksia
  • 71505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #210 : 11.03.2019, 19:43:05 »
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Ei muuta kuin auto nippuun ja vetoja lisää.
Kovimmillakin kuskeilla lipsahtaa silloin tällöin rehkoon kalusto.
Tätä topickia seuranneena ei ainakaan yhtään helpota sitä suunnitelmaa mikä pyörinyt mielessä jo pari vuotta, että tuosta yhdestä 242 tekisi harrasteralliin kelpaavan kilpurin  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa NBM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #211 : 11.03.2019, 22:28:58 »
...tahtoi jäädä kartturin puhumiset vähän vähemmälle kuuntelulle...

Onks tää jo kaikille tuttu: https://www.youtube.com/watch?v=ZMDNDXpu86w

Heti vaan takasi satulaan ettei tuu "rimakauhua", kartturi kans, ja Markku Alén;in opeilla: Maximum Attack

...jossain pätkässä oli Markku Lancia 037:n vieressä esitelmöimässä: Tää on yks niitä harvoja autoja jota mä en oo kaatanu...

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #212 : 14.03.2019, 21:03:41 »
Kiitos kannustuksesta. Siinä mielessähän tämä on kyllä mennyt ihan hyvin, että oli vasta nyt ensimmäinen keskeytys rallissa kuskina. (yksi sprintti jäänyt kesken samasta syystä aikoinaan) Yhteensä tuli siis ajettua 28 rallia maaliin keskeytyksittä ja viime vuosina on pyttyjäkin tullut muutama.

Incaria katselin pari kertaa. Nelonen oli pykälässä paikkaan tullessa ja vauhtia vielä tieltä pudotessa jonkin verran, jarrutuksestakin huolimatta. Nettivideossa näkyy miten yritin viime hetken pelastusta, kääntämällä keula edellä pellolle. Vähän vaan liian suuri oli se ohjausliike, kun kaatui kuitenkin. Siksi kuskin kyljen kautta, jos joku sitä ihmetteli. Tuolla vauhdilla olisi voinut saada aikaan kunnon karusellin, jos olisi kylki edellä pudottu tieltä.

Mokoma flunssa meinaa haitata vieläkin harrastamista. Tänään kuitenkin verta niistäen aloitettu purkaminen:



Onhan se vähän kiero, tuon alapallonkiinnityspinnan pitäisi olla suunnilleen pöydänsuuntainen... Huomiolle pantavaa, että varsi oli revennyt kolmesta kohtaa. En usko että on viikossa noin paljon ruostunut, varsinkin kun pahimmin venyneessä kohdassa oli vielä hilseilleen ruosteen alla puhtaan harmaata metallia näkyvissä. Täytynee tarkastaa toinenkin puoli ja uusia alapallo kaiken varalta kanssa. Massan alta ei tuollaisen vauriot näy. Tukivarsi ei ole kuitenkaan ruostunut reunastakaan ohueksi, niinkuin olen joskus nähnyt. Alapuolella näkyi vielä mustaa maalia, mistä massat olivat irronneet.

Etujarrulevyt menee uusimislistalle myös. Niistä on alkanut pinta "hilseillä", tullut erikoisia koloja. Ehkä ruoste tehnyt seisoma-aikoina osansa ja/tai kuumuus. Taakse uusin levyt kunnostuksen yhteydessä, eteen en koska paksuutta oli riittävästi.

Incar videoista puheen ollen, aika klassikko:
https://www.youtube.com/watch?v=WE6kX6gNFvM

 

Autotähti  Futurez