Hieno peli tämä! Oli tarkoitus käydä jututtaan, mutta kerkesitte häipyä huoltoalueelta ennen kuin ehdin...
mulla ei sujunut päivä yhtä hienosti mitä teillä... 
T: #78
Kiitos, teille taisi tosiaan tulla useammalle talli-illalle hommia. Nuo on aina ikäviä vaikkei tulekaan kuin aineellisia vahinkoja.
Kartturilta tuli hyvä huomio auton äänistä tai pikemminkin niiden puutteesta, jonka vuoksi hain vielä illalla sireenin, joka sai lisävalojen johdoista kätevästi virtaa. Aamulla ei ollut kisapaikalle kiirettä lyhyehkön matkan vuoksi. Renkaita pohdin mitä laitetaan alle haastavan kelin vuoksi ja tulin siihen päätökseen että uusimmat! Vanhoista renkaista olisi ollut suuri vaara hävitä loputkin nastat, jonka jälkeen niillä ei olisi käyttöä enää jääradallakaan. Koska emme nyt ajaneet virallisesti kilpaa, ei soraosuuksilla olisi pakko revittää muutenkaan. Ilmottautumisessa tuli pieni yllätys, kun numeromme vaihtui 0:aan. Avaisimme tietä varsinaisille kilpailijoille ja saisimme piirtää viivoja puhtaalle jäälle edellisen 0-auton ajaessa siviilirenkailla.
Reitille lähdössäYkkösen lähdössä olimme hyvissä ajoin ja vaihdoimme kuulumiset AT-henkilöstön ja muiden etuautotiimien kanssa. Sitten ei muuta kuin kypärät päähän ja viivalle!
”400
OT 200” eli neljäsataa metriä suoraan ja oikea täys. Olikin muuten hauskaa ajaa nuotista, vaikka varsinkin ykkösellä niissä olisi ollut kehitettävää, eikä ihan osannut luottaa alkuun muutenkaan. Aloitus oli varsin rauhallinen, koska pitoerot olivat suuria, eikä jääpaikkoja muistettu vielä tälle pätkälle ylös kirjoitella kovin hyvin. Jotkut paikat tulivat ulkomuistista, koska pätkät oli edellisenä päivä ajettu pariin kertaan. Paljon oli myös vieraan näköistä siitä huolimatta. Hiekkamontulla ja maalimutkassa oli aika hyvin yleisöä, mutta kolme rallia samana päivänä varmasti rajoitti katsojamäärää. Maalimutka oli nopean osuuden päässä ollut 90° -risteys, jossa pysähdyttiin yleisön vuoksi. Muutama oli sulkusiiman takana

, mutta poistuivat kun kartturi asiasta mainitsi. Nuottiharjoittelun ja ajamisen lisäksi meillä oli siis muitakin tehtäviä päivän aikana, eli varsin erilainen rallipäivä.
Kelin vuoksi kisaa oli jouduttu lyhentämään, joten tunnin huoltotauko tuli jo tässä vaiheessa. Sopivasti ajoitettu lounastauko meille ja rauhalliseen tahtiin kakkosen, ei kun siis nelosen lähtöön. Seuraavaksi ajettiin pätkät 4-7. Nuotteihin tuli pikkuhiljaa luottoa ja vauhtikin vähän kasvoi. Monta loivaa olisi voinut olla täysplus ja eriä sitten loivana. Parempi kuitenkin näin päin harjoitella. Tiet olivat varsin mukavasti kääntyviä ja olisivat olleet todella mukavia ajaa normaalissa talvikelissä, ehkä sitten ensi vuonna? Nyt oli nuoteissa jo mainintoja ”jäässä” yms., joissa sai laskea menemään kylki edellä. Harmi vaan, ettei tainnut olla valokuvaajia niissä paikoissa. Sulat osuudet ajoin rauhallisemmin renkaita säälien. Vitosen pelto-oikeassa meillä oli kirjoitettu ”
! VL ^ 50 & ON 400”, eli huomio vasen loiva yli nypyn viiskymmentä ja oikee nopee. Jännä tuo nuottijuttu, nopea on oikeasti hidas paikka. (hidas-nopea-koo-eri-loiva-täysmiinus-täys) Peltoaukeapaikka, jossa nypyn yli ei nähnyt ja tie kääntyi sen jälkeen 50m päästä noin 90° seuraten pellon reunaa. Tuossa yhden autokunnan suoritus kyseisessä paikassa:
https://youtu.be/wE0nvjykOHU?t=585Hiekalla jarruttaessa vauhti tippuu nopeasti, eli näkyvyyden kadotessa vähän pois niin mahdollista selvitä? Seuraava vasen 400 metrin suoran jälkeen oli yhtä jyrkkä, mutta varjossa ja niin ollen jäässä. Meistä tuntui, että jäinen vasuri pitkän hiekkaosuuden jälkeen voisi olla jopa vaikeampi, mutta oikeassa oli useampi auto reitiltä poistunut, osa hyvinkin vauhdikkaasti. Yleisöä paikassa olikin enemmän kuin missään muualla. Viimeisellä pätkällä ajettiin kuusikon keskellä oikein hienolla sinisellä jäällä. Nuotitkin paranivat koko ajan ja oli mahtavaa laskea menemään tietäen, ettei yllätyksiä ole tulossa ilman ennakkovaroitusta. Kartturi lateli nuotteja kuin MM-tasolla ja hommassa alkoi olla jo rallin makua. Maalissa harmitti joko se nyt loppui, vastahan tässä innostuttiin. Renkaat eivät menneet juuri miksikään, kiveniskemiä tuli jonkin verran vastamaalattuihin kylkiin, mutta ei voi mitään.
Tiestön parhaita kohtiaIlmottauduin jo tammikuun alussa Ikaalisten harrasteralliin, jota on kertaalleen siirretty. Saas nähdä miten käy, uusi päivämäärä on ensi lauantaina, ajetaanko?