Minähän en tiedä mitä tekivät, mutta luotan siihen että jos vien auton merkkiliikkeeseen, maksan siitä moninkertaisen hinnan verrattuna "Ramin pajaan", että tekeevät perusteellista työtä.
Ikävää jos laatikkosi porsi, mutta potentiaalinen ylimääräisene rahan menetys on useampi tonni jos vain annat heidän suorilta vaihtaa vaihteiston. Kannattaa oikeasti pyytää sieltä vaikka foorumilaisten luettavaksi askin vikakoodit, jos sieltä semmoiset löytyy. Vaihteisto kun tosiaan on solenoidien avulla hydraulisesti ohjattu, niin se ei vaadi kovinkaan kummoista vikaa että paineet häviää sopivasta välistä ja meno katkeaa. Tietysti ihan mahdollista on myös iso vaurio jonka korjaaminen on aivan eri luokan juttu.
Askissa esim. hydrauliikkakomponentit sisältävä venttiilipöytä on vaihdettavissa, ja sen hinta lienee vaihdatettunakin jtn 1500€. Tuon voi vaihtaa hyvin ilman askin irroitusta autosta joten työmäärä on kohtuullinen. Tuotakaan työtä tosin eivät varmasti Biliat sun muut tee, ne osaavat vain osakokonaisuuksien vaihdon (l. vaihdelaatikon). Sisäisemmätkin vauriot on korjattavissa ja niillekin löytyy osaajia suomesta (jälleen, ei merkkiliikkeistä). Isommat korjailut tosin vaatii pidemmän auton seisottamisen kun aski pitää irrottaa, korjata ja vielä asentaa takaisin.
Vaikka merkkiliikkeillä periaatteessa onkin autosi suhteen paras tuntemus, niin he eivät silti todennäköisesti ole esimerkiksi maan parhaita diagnosoimaan sähkövikoja tai vaikka tässä yhteydessä automaattivaihteistovikoja.
LISÄYS: Ja kuten yllä sanottiin, autokorjaamoissa myydään aina ensimmäiseksi uusi osa, sillä paras tuotto saadaan osan vaihdolla. Lisäksi osan vaihdolla minimoidaan riski siihen, että tapaus ei tulekaan kerralla kuntoon. Tämä kehitys on johtanut siihen, että aina kun osassa on pientäkin vikaa, pyritään se aina vaihtamaan uuteen vaikka korjaus olisi kohtuullisen helppoakin. Tee-se-itse mies voi säästää todella paljon korjaamalla/korjauttamalla viallisen osan, samalla kun autokorjaamossa osa vaihdetaan kalliilla uuteen.