Joo, epoksi kannattaa laittaa alle. Jotkut taitaa laittaa jotain happomaaliakin, mutta siitä ei ole itelläni kokemusta.
Tämmöistä kokoonpanoa käytin itse, ja olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen

:
-Hiekkapuhalluksen jälkeen PPG Delfleet F391 runkoepoksi, ruiskulla ruiskutellen (voi sutia pensselilläkin), tällä maalataan esim. rekka-autojen runkoja
-Noin vuorokauden kuivumisajan jälkeen karhunkielellä kävin osat ihan varmuudenvuoksi läpi, kuulemma tuppaa "lasittumaan" kuivuessaan tuo epoksi, jolloin pintamaali ei tartu kunnolla
-Viimeiseksi kerrokseksi sutaisin pensselillä Normaduria, joka on polyuretaanimaalia. Normaduria käytetään esim. rekka-autojen vanteiden maalauksessa.
Tuo Normadur jättää mukavan liukkaan pinnan, joten pysyy alustan kamppeetkin hyvin puhtaana. Kiveniskuja yllä mainittu yhdistelmä kestää hyvin, ei lähtenyt mistään maali lohkeilemaan vaikka asennellessa työkalut vähän maalipintaan kolahtelivatkin.
Spraymaaleja en itse alustan osiin laittaisi, niillä kun ei meinaa saada kunnon kalvopaksuutta aikaiseksi.
Tässä löytyy vähän listaa, mistä kannattaa maaleja kysellä:
http://www.coravari.fi/pages/jaelleenmyyjaet.php