Vanha ketju, otan riskin kuitenkin. Nahka kestää haukkuja.
Mulla ollut koko ajan harmia `´käppärin`´ kanssa vaikka automaatti onkin. Tykkään käyttää muutenkin kässäriä ja annan lasten leikkiä autossa jolloin kässäri kiskotaan tietysti silmät ristissä korviin asti.
Ole joskus leikkinyt kässärillä ja harjoitellut vanhaa jutua, kääntää auto kässärillä parkkkiin, muta vain keiloilla ja olen pari kertaa saanut osumaan.
Silloin pitää käppäri olla tosi haukkaava ja se tuntuu jotenkin epäterveeltä jopa.
Nyt taas katsurille vienti eikä käsijarrua ollut. Ajattelin josko olisi asia korjattu ja laitoin Motonetin Bosch- merkkiset ja vithuiks män. Hain `tiskiltä` ja siellä Volvoguru kertoi että et saa futaamaan käppäriä tarvikekengillä, siis vana juttu?
No joillain varmasti saa, mutta otin sieltä ja nyt pitää molempiin suuntiin. Ongelmana kuitenkin toisen puolen lievähkö päällejääminen, irtoaa melkein kun pakittaa vähän. Häiritsee kuitenkin kun parkkiin tullessa jarrut döfää hiemän, ja pyörän napa lämpenee jonkinverran. Jarrulevyt ovat Motonet tarvike. Eteen laitan aina `tiskin`kamaa koska kestää minusta parhaiten. Eikä kayttöjarrun pitäisi jumittaa,koska äskettäin herkistetty jarrusatula. Siksi vaihdoin levytkin taas, kun nakkelissa ollut satula oli kuluttanut urille.
Hain äskettäin Ruotsista uudemman v.2006- mallin kaasupolttimen ja siinä tuntuu käsijarru toimivan erittäin hyvin.
Meidän katsuri ainakin käsittelee erittäin rujosti ja vetää voimiensa takaa koko keholla käsijarrun päälle? Kyllähän sen pitää se kestää kuitenkin.
