Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 5D V70 STW 2.4 D5 2005 ajovalon pesimet ei pelitä missä vika

• 17 Vastauksia
  • 14830 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miko79

• De Luxe
  • *
  • Volvo 5D V70 STW 2.4 D5 AUTOMATIC-SW7969/276
juups ois kiva näillä keleillä et valoillekkin tulis nestettä sulakkeet on kunnossa ja ohjekirjan mukaan joka viidennellä kerralla kun ruikkii nestettä tuulilasille nii silloin pitäisi samalla heittää ainetta valoille ja kusipojan nestesäilö on täynnä kun kuulema jos siellä on vähän nestettä niin silloin ei anna ainetta valoille kiitos jo taas etukäteen vinkeistä ;)
pensalla pensselit pestään dieselillä voima otetaan ;P

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
Ajovalokatkaisijan täytyy olla valot päällä asennossa, ei siellä nollalla.

Todennäköisimpänä kuitenkin pidän sitä, että pesuainepumppu on rikki, niitä noihin saa vaihdella aina välillä.

Poissa miko79

• De Luxe
  • *
  • Volvo 5D V70 STW 2.4 D5 AUTOMATIC-SW7969/276
jeps on kokeiltu valot päällä jne elikkäs pumpun vaihto hommiin ilmeisesti
pensalla pensselit pestään dieselillä voima otetaan ;P

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Mulla liikui suurpainepesureissa varret kovin tahmeesti. Toinen pesuri ei jaksanut tulla kunnolla ulos asti ja pesunestettä ei tullut ulos. Vedin varovasti pesurit ulos ja suihkutin silikooniöljyä varsiin. Nyt on sitten pesurit toiminut 4 kk moitteettomasti. Pesuri lakkaa toimimasta kun syttyy varoitusvalo vähäisestä pesunesteen määrästä.

Jos on suurpainepesurit niin,
kannattaa ottaa kaveri mukaan ja katsoa tuleeko tuleeko varret ollenkaan ulos.

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
Ajovalokatkaisijan täytyy olla valot päällä asennossa, ei siellä nollalla.

Todennäköisimpänä kuitenkin pidän sitä, että pesuainepumppu on rikki, niitä noihin saa vaihdella aina välillä.
Itsellä tuossa 2006 S60 tulee vettä oli valot missä asennossa tahansa.

Mutta pumppua itsekkin syyttäisin. Omasta meni 160tkm jälkeen paskaksi. Hitaasti hyyty, lopussa se pyöri mutta ei jaksanu ruiskuttaa lampuille.

Jos on suurpainepesurit niin,
kannattaa ottaa kaveri mukaan ja katsoa tuleeko tuleeko varret ollenkaan ulos.
V70:ssä ei ole liikkuvia varsia vaan suuttimet on kiinteästi puskurissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
Mulla liikui suurpainepesureissa varret kovin tahmeesti. Toinen pesuri ei jaksanut tulla kunnolla ulos asti ja pesunestettä ei tullut ulos. Vedin varovasti pesurit ulos ja suihkutin silikooniöljyä varsiin. Nyt on sitten pesurit toiminut 4 kk moitteettomasti. Pesuri lakkaa toimimasta kun syttyy varoitusvalo vähäisestä pesunesteen määrästä.
tuolla tavalla itselläkin teki ja jonkun ajan päästä moottori ei pyörinyt enää ollenkaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Ok, hyvä tietää että pumppu on ehken hyytymään päin.
Toivottavasti kestäisi kevät talvelle asti. Siitä pärjää jo ilmankin sitten kesään asti, jos itse päätyy vaihtamaan jos/kun pumppu hyytyy lopullisesti
Vaihdoitko itse pumpun? Liekö paha rasti, puskuri nähtävästi tarttee irroittaa, vai pääsikö sisälokasuojan kautta?

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
Ok, hyvä tietää että pumppu on ehken hyytymään päin.
Toivottavasti kestäisi kevät talvelle asti. Siitä pärjää jo ilmankin sitten kesään asti, jos itse päätyy vaihtamaan jos/kun pumppu hyytyy lopullisesti
Vaihdoitko itse pumpun? Liekö paha rasti, puskuri nähtävästi tarttee irroittaa, vai pääsikö sisälokasuojan kautta?
Itse vaihdoin, mutta oli toinen käsi pari puskuria irroittamassa. Samalla vaihdoin ajovalon polttimotkin, niin ei aiheuttanu lisä vaivaa.
Member of team R-sport

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
No ny se pumppu tais kuolla tämän päiväisellä reissulla. Ja tietysti vuoden pahimman kurakelien kynnyksellä.
Pesurit ei tule esille kuin ehken sentin verran puskurista. Silkoniöljy ei enää auttanut.

Satasen luokkaako uus pumppu on siniseltä?
Onko puskurin irroituksessa mitään erikoista? Alfamerin korjauskirja löytyy ja toivottavasti myös auttava käsipari. Jos siis itse alan vaihtamaan...

edit.
Tämä taitaa olla oikea osa? http://varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=30699674
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 18:05:54 kirjoittanut Itsok »

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Kävin vaihtamassa öljyt tänään. Samalla kun auto oli nosturilla, niin kurkkasin pesunestesäiliötä ja pumppuja.

Mun mielestä molemmat pumput on vaihdettavissa alakautta ilman puskurin irroittamista.
Voiko joku vahvistaa tämän?

Alempi pumppu nähtävästi pissapojalle ja ylempi pystyssä oleva ajovaloille?

Poissa RH44

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Pystypumppu tuulilasille, vaaka ajovaloille. Itse irroitin puskurin kun samalla vaihdoin polttimot.

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Hyvä tietää. Sit mä koitan kyl vaihtaa pumpun itte nosturilla tsi-hallissa, tai parkkiksella.

Ja olis menny mun veikkaus väärin ajovalopesurin pumpusta näemmä...

Edit. Sen mitä pikaisesti sorkottelin nosturilla, niin tuulilasin pesurin pumpun taitais saada vaihdettua puskuri paikoillaan.
Ajovalojen pesurin pumppua ei saa vaihdettua. Painepuolen letkua ei saa irti säiliön ja puskurin välistä. Letku paikoillaan pumppua taas ei saa irti.
No täytyy miettiä muita ratkaisuja...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012, 14:37:42 kirjoittanut Itsok »

Poissa cryonic

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mistähän tuota ajovalopesureiden pumppua kannattaisi etsiä? Advaraosat; ei ole. Mätänet; ei ole... Seuraavaksi marssin siniselle, mutta mahtaa siellä hinta olla holtiton.

Auto siis v70 mk2, vm. 2007

Poissa Puusilmä

• Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Mistähän tuota ajovalopesureiden pumppua kannattaisi etsiä? Advaraosat; ei ole. Mätänet; ei ole... Seuraavaksi marssin siniselle, mutta mahtaa siellä hinta olla holtiton.

Auto siis v70 mk2, vm. 2007

En ole ihan varma kun on senverran aikaa kun omani ostin mutta ootko kysynyt Fiksukselta. Ostin tarvikkeena omani ja ei ollut montaa kymppiä.

Poissa cryonic

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
En ole ihan varma kun on senverran aikaa kun omani ostin mutta ootko kysynyt Fiksukselta. Ostin tarvikkeena omani ja ei ollut montaa kymppiä.

Fixukselle juuri soittelin ja se sanoi, että joo, on tossa tommosta tarvikepumppua ja tässä sanotaan että sopii suurimpaan osaan 12V järjestelmiä. Kuulosti jotenkin huolestuttavalta. Sanoi, että pumppu kyllä käy, mutta ei ole varma sopiiko liitin, sanoikohan liittimen olevan pyöreä. Pitäisi mennä toiselle paikkakunnalle vaihtamaan pumppua niin ei viitsisi kovin montaa "eiku" pumppua ottaa. Hintaa oli 20€.

KL-Varaosilta saisi volvon orkkispumppua hintaan 72€, sekään ei oikein houkuttelisi hinnan puolesta.

Taidan hakea KL:ltä sen orkkispumpun ja mennä sen kanssa fixukselle ja verrata siihen ehkä käypään - jos ulkomuoto ja liittimet täsmää käyn palauttamassa osan KL:lle.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo