Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 Turbo kytkin luistaa..

  • 11 Vastauksia
  • 6828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
940 Turbo kytkin luistaa..
« : 11.11.2012, 02:32:58 »
Minulla kun tuppaa molemmat autot nyt kettuilemaan.. Elikkä vaihdoin toisen M47 laatikon edellisen rikkoutuneen tilalle ja samalla motonetistä uusi kytkinpaketti (ei sachs) ja se oli tietääkseni mallia itsestään keskittäytyvä, joten keskitystyökalua ei ollut.. Ykkös ja kakkosvaihteella ei huomaa mitään eroa, mutta kolmosella kun vauhtia on n. 100kmh niin rupeaa luistamaan kytkin oikeen urakalla.. Silloin kun auto on nosturilla ja vaihde sisässä, niin takana molemmat pyörät pyörii ilman vastusta.. Autossa ei ole lukkoa.. Sitten kun on auton tassut maassa, moottori käynnissä vaihde sisällä ja kytkin pohjassa, niin auto ei liiku mihinkään. Lähtee kuitenkin normaalisti liikkeelle..

Olen sitä työsylinteriltä tulevaa tappia lyhentäny muutaman millin (näyttäs jatketulle joka selittäis sen, että se uus kytkin makaa siellä päällä?) mutta siellä oli kytkintyösylinterissä myös se tiiviste pettänyt. Hain motonetistä korjaussarjan, mutta työsylinterin ilmausruuvi on pyöristynyt.. Pitänee koittaa joillakin lukkopihdeillä saada auki ja tempasta jostain uusi ruuvi.. Saako sellasia ilmausruuveja jostakin?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 02:45:56 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #1 : 11.11.2012, 10:51:27 »
Putsasitko kytkimestä varastorasvat pois ennen asennusta? Ilmausruuveja kyllä löytyy ihan normi autotarvikeliikkeestä.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #2 : 11.11.2012, 10:55:26 »
Kytkin vaikuttaisi toimivan juuri niinkuin pitääkin. Otithan varmasti turbon kytkimen etkä vaparimallia?

Sen työsylinterin tapin voit kokeilla sillai että rojut kasassa ja kokeilet vaikka pihdeillä työntää sitä tappia sisään päin, jos menee parikin milliä niin se ei kanna. Siihen saa aika pitkän välitapin laittaa vakio osilla ennenkuin alkaa kantamaan.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #3 : 11.11.2012, 14:03:23 »
Muistaakseni sinne tuli se turbomallin asetelma, kun se makso jonkun 130e ja vaparimallin kykäpaketti on 179e motonetissä.. Voisko se vaikuttaa, että sen kytkinkopan tiivisteen tein paksummasta tiivistepaperista? Täytyy tänään kattoa josko sais kytkimen ilmattua... Tosiaan se kytkinasetelma oli QH merkkinen

E: Asetelmasta putsattiin ne varastorasvat veks.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 14:09:29 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #4 : 11.11.2012, 15:32:05 »
QH on lähinnä pakkaaja, se myy osia jotka se saa halvimmalla valmistajilta ympäri palloa...

Oon ite joutunut yhden kytkimen uusimaan heti kun laiton tommosen Quinton Hazellin tuotteen...
Kai se levykin oli 228mm?
Joskus ostin ft-koneen jossa oli perseessä vaparin kytkinlevy, luisti sikana. Ei ymmärrä mitä tommosessa koitetaan säästää kun ei se pidä niin ei pidä. Sitä vartenhan turbossa isompi levykin on että pitää edes vakiotehot jotenkin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #5 : 11.11.2012, 18:25:57 »
Niin no tossa on n. 250 hummaa tällä hetkellä.. Joten oliskohan toi paketti liian huono siihen?

Ja siis en säästäny millään tavalla vaan muistelin noiden hintojen kautta sitä onko siellä turbon vai vaparin kytkinpaketti ja toi oli ainoa asetelma mikä oli saatavilla..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #6 : 11.11.2012, 19:57:56 »
Niin no tossa on n. 250 hummaa tällä hetkellä.. Joten oliskohan toi paketti liian huono siihen?
Kyllä.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #7 : 11.11.2012, 21:27:55 »
No ei kai siinä muu auta kun pudottaa laatikko veks, ostaa 940 turbodieselin kytkinlevy M90:seen ja laittaa se seuraavaksi paikoilleen... Mulla on nyt 740 kardaani tossa ja 2cm sorvattu jatkopala.. Vielä olis teleskoopissa varaa jonkun verran "pidentää" kardaania, joten onnistuiskohan tolla kardaanilla hoitaa M90:sen voimansiirto taakse?

E: vai pitäskö ostaa kokonaan uus asetelma jos tosta nykysestä asetelmasta siirtäis muut tohon M90:seen ja ostais vaan uuden levyn?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 21:30:42 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #8 : 11.11.2012, 21:52:37 »
E: vai pitäskö ostaa kokonaan uus asetelma jos tosta nykysestä asetelmasta siirtäis muut tohon M90:seen ja ostais vaan uuden levyn?
En nyt oikein hokaa mitä tämä tarkoittaa mutta kannattaa huomioida tämä ketju..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20336.0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #9 : 11.11.2012, 22:16:44 »
Kun en itekkään näitä kytkinjuttuja tajua, mutta kai se tästä valkenee... Siis nyt mä aattelin tällä laatikonpudotuksella vaihtaa M90 laatikon tonne pyörimään jos se sinne nätisti menis.. Täytyy nyt vähän pyöritellä ja ihmetellä.. Meinaan tarviiko se uutta kardaania vai pystyykö M47 kardaania hyödyntämään..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #10 : 12.11.2012, 12:50:18 »
No kytkin on ainakin M90:ssä 240mm jousittamaton levy (alkup turbon kytkin -95 eteenpäin, M90).
Vauhtipyöränä kaksoismassahirviö.
Voihan sinne jousitetun normilevyn laittaa jos käyttää jotain jäykkää vauhtista.
Vaikka vanhemman turbon lh rei'illä olevaa pottaa mihin laittaa jonkin hyvän levyn. Tai melkein mitä vain keksii tehä...
Vanha pottapyörä sre asetelmalla ja vakiolevyllä pitää kyllä tuon sun 250 ihan hyvin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 940 Turbo kytkin luistaa..
« Vastaus #11 : 13.11.2012, 23:56:54 »
Olis tulevaisuuden toiveena lisätä sinne 50-100 hummaa lisää..? Mutta tosiaan tarkotus olis saada joku hyvä setti sinne soimaan ja sellanen mikä ei olis on/off meiningillä..  ::) vaatii lisää perehtymistä ^^
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Kulkukoira  Proturbo