Elekma  Autoracing

740 -89 B200F Käynnistysongelmia

  • 6 Vastauksia
  • 2259 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa danger007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« : 11.11.2012, 15:27:36 »
Elikkäs otsikon mukainen Volvo ollut minulla n. kuukauden päivät. Ekat pari viikkoa toimi hyvin, sitten se yhtenä päivänä lähti käyntiin vasta, kun moottori viilentynyt tarpeeksi ja nyt alkanut tekemään sitä säännöllisesti. Tulpat, tulpanjohdot ja ns. sytkäkivi vaihdettu. Ja välillä lämpimällä koneella, kun esim. valoista lähtee liikenteeseen, ni meinaa tukehtua. Kerran tällaisessa tilanteessa sammunut risteykseen, eikä lähtenyt yli tuntiin käyntiin, kun normaalisti 30-45 min on riittänyt. Alkaa neuvot loppumaan kesken. Vikakoodit tarkastelin ja näytti seuraavat:
1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa
3-1-1  Nopeusanturin signaali puuttuu
Mutta kaikki mittarit kyllä toimivat, paitsi pa-mittari.
Mahdollista on myös, että jako olisi ihan hieman (1-2 hammasta) pielessä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #1 : 11.11.2012, 15:56:38 »
Niin oudolta kuin se ehkä tuntuukin, uusi bensapumpn rele ja suutinrele tai tinaa ne kuntoon.
Tuo 1-3-1 on itellekin usein tullut mutta vika ei ole siinä anturissa/johdoissa ollut.

Voithan sen anturin uusia, maksaa varmaan apaut 30€ mötönetissä mutta tuo moottorin lämpötilan vaikutus toimintaan viittaa mielestäni kyllä voimakkaasti releisiin.
Ne 2 tärkeintä. Lue faq-puolelta jos ei muuten aukea.

ps. Ehkäpä kannattaa se jako tutkia ennen suurempia vianhakuja... :P

Poissa danger007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #2 : 12.11.2012, 19:28:49 »
Nyt huomasin uuden ongelman/ puolikkaan ratkaisun. Eilen illalla, kun oli märkä sadekeli, niin Volvo temppuili kokoajan, joka kerta valoista lähdössä meinaa tukehtua ja lähtee vasta muutaman sekunnin viiveellä liikkeelle. Tänään kun oli kuiva keli, toimi kuin unelma, lähti käyntiin ihan normaalisti, eikä temppuillut muutenkaan. Eli tästä voivi päätellä, että joku ottaa kosteudesta nokkiinsa? Antureita/ releitä en vielä ole päässyt tarkastelemaan.

s73

  • Vieras
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #3 : 12.11.2012, 19:56:21 »
Vika luultavasti sytkäpuolella, virran jakajasta kannattaa aloittaa. Missä se jakaja on, lohkossa vai venakopan päässä?

Poissa danger007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #4 : 13.11.2012, 03:26:31 »
Pyörijä on jo vaihdettu jakajasta. Se on venakopan päässä. En tiedä vaikuttaako mitenkään mihinkään, mutta mutta ajaessa nopeusmittari pomppii kaikissa töyssyissä yms.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #5 : 13.11.2012, 06:21:40 »
Eei vaikuta käyntiin nopeusmittari ongelma. Siinä on vain heikko liitos tai kylmäjuotos.
Mutta alkuperäiseen vikaan, ne releet, virranjakajan pyörijä, ykk-anturi ja puola.

Poissa danger007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -89 B200F Käynnistysongelmia
« Vastaus #6 : 15.11.2012, 04:26:59 »
Vaihdoin Volvoon YKK-anturin, sekä moottorin ohjaukselle menevän lämpöanturin ja ilmanputsarin ja nyt tuntuu hyvin pelaavan  :) Ja vikakooditkin onnistuin nollaamaan :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron